2020-02-28, 21:07
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det handlar inte om att han skall komma ut. Det handlar om att om han får veta att hon angett honom, så kommer han dra med henne rätt in i finkan. Och DET kommer hon inte riskera. Hon har glömt allt i förhören, hon kommer inte ihåg, hon blandar ihop, hon minns inte. Hade jag diagnostiserat henne så hade jag nog kallat det för demens.

Hahaha, demens.

Allt är så konstigt med detta mordfall.
Jag har ännu inte läst alla hennes förhör och har svårt att avgöra hennes delaktighet i mordet. Men mycket konstigheter är det.

Om hon enbart är manipulerad och/eller tvingad att ljuga är svårt att veta.

Glöm inte hur Fossmo kunde få barnflickan att mörda.
Citera
2020-02-28, 21:09
Medlem
Zisselas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife

Vilken tomte!!!

Det var mitt intryck också men hans bakgrund verkar stämma och han är till och med guldspadebelönad.
Citera
2020-02-28, 21:14
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation)

Tänk om SD och HD gick tillsammans iväg för att tala med LW när hon hade skickat den där tårtbilden på kladdkakehjärtat ?
Att de bestämde sig för att nu får det vara nog med fuffens och smyg när vi skall börja om från början med att åka på försoningsresa omkring otroheter och få livet att fungera framöver...

Kanske var lättare för HD att packa ner en plastpåse med blodiga damkläder som sen slängdes i någon amerikansk papperskorg ,men då funderar man ju på varför inte SD gav henne sina blodiga kläder ,som hon då lätt kunde packa ner inför resan?

Men vill inte tro att HD var med i det här bestialiska mordet ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 21:22.
Citera
2020-02-28, 21:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Det var mitt intryck också men hans bakgrund verkar stämma och han är till och med guldspadebelönad.

Ja det lönar sig att spela tomte eller yrhöna
Citera
2020-02-28, 21:16
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja det lönar sig att spela tomte eller yrhöna

Tack för att du bryr dej om..
Är så ledsen för L*enas barns skull..

mmm,jovars ...man funderar och undrar över hur det blir rättsligt ?

Vad är det för guldspade ni pratar om?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 21:28.
Citera
2020-02-28, 21:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela

Otroligt!

Man kan undra hur mycket av utredningen
han har fått ta del av?

Och om han har läckt något här i tråden?
Citera
2020-02-28, 21:22
Medlem
Liouvilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Finns det bilder på mordoffret vid brottsplatsen i Fup:en? Vill bara veta om man kan stöta på såna otäcka bilder när man bläddrar runt och läser i den?

Den version som finns här innehåller inga bilder av den döda kroppen. Men är du känslig för
klädesplagg som är besudlade med blod, sperma etc. så ska du vara försiktig.
Citera
2020-02-28, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Finns det bilder på mordoffret vid brottsplatsen i Fup:en? Vill bara veta om man kan stöta på såna otäcka bilder när man bläddrar runt och läser i den?
Välkommen tillbaka! Det finns t.ex bilder på hennes kläder som är väldigt otäcka de också.
Citera
2020-02-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ur rättegången. Nerifrån och upp.

45-åringen ser nu mer besvärad och nedstämd ut. Blundar ibland kort.

för några sekunder sedan
Åklagaren fortsätter läsa upp meddelanden. I chattarna hotar Lena med att avslöja för 45-åringens dåvarande fru att de fortsatt att träffas.
"Du har just meddelat att du startar det stora kriget imorgon. Det slutar svartare än du tror, Skyddat boende från och med imorgon?", skriver 45-åringen till Lena.

Om det inte redan har besvarats under dagen (ligger ju många inlägg efter i tråden nu igen) när i tid är det här? Om du minns vill säga.
Citera
2020-02-28, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Om det inte redan har besvarats under dagen (ligger ju många inlägg efter i tråden nu igen) när i tid är det här? Om du minns vill säga.
Min läsning är att det är i maj 2018. Kanske då LW så att det skurit sig rejält mellan henne och SD?
Citera
2020-02-28, 21:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Håller med. ADD uteslutet på SD. Har aldrig ens slagit mig. Däremot har jag funderat på ADHD också ibland.

Förhör med Stefan R. Det var tydligen Stefan D själv som angav sin diagnos som "ADD el. likn".
Akt.bil 148 sida 59.

Citat:
Vid något tillfälle har Stefan R behövt påminna Stefan D om att komma ihåg att utföra något
de bestämt. Det har skett vid något tillfälle. I de projekt han arbetar fungerar han bra och
självständigt. Hans efter mordet på Lena har Stefan varit sjukskriven med anledning av att
han har svårt att fokusera på det han håller på med. Han har sagt att tankarna snurrar kring
framtiden. Enligt Stefan D är han diagnosticerad med ADD eller något liknande. Det kan
ytterligare påverka förmågan att vara still och fokusera på en sak i taget, vilket förstärkts hos
Stefan D sedan mordet på Lena.
Citera
2020-02-28, 21:45
Medlem
landbandys avatar
Det är väl någon mening med att två personer gifter sig ,eller hur !?
Just att man valt att ha enbart varandra- för att ha sex och intim kontakt med ,är ju just det giftermålet handlar om ! , och att det då sätts på pränt är ju ännu en information till omgivningen om de nu inte förstått det hela .

Synd att inte någon ställde sig upp där på bröllopet och uttryckte att prästen strulat/strular med brudgummen så att HD hade kunnat tänkt sig för innan hon sa ja.
Verkar som att det fanns otroligt mycket trubbel där redan första dagen då giftermålet sattes igång ...

Brukar det inte sägas i kyrkan/hos borgmästar'n att : -Om någon härinne i församlingen har något emot detta giftermål så låt den tala nu ....

??

Varför gifta sig för ,om man inte kan hålla ihop på alla plan ,både ekonomiskt ,erotiskt och allt annat ?
Senast redigerad av landbandy 2020-02-28 kl. 21:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in