2020-02-28, 19:42
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu rapporteras om en man i gasmask, i ett hav av ansiktsmasker i Londons tunnelbana...

Källa: https://metro.co.uk/2020/02/28/man-london-underground-wears-gas-mask-protect-coronavirus-12322463/

Det kan vara så enkelt att han inte hade munskydd hemma, så han tog det som fanns. Hade kunnat hända vem som helst.
Citera
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Så är det bland mina kontorsråttevänner oxå sen i onsdags.

Jag har fixat torrvaror, proteiner, batterier + antibiotika för 15 månader fram.

Gör det alla nu..
Antibiotika är ju helt meningslöst mot virusinfektioner. Det bästa man kan göra när det handlar om virus är att vara förutseende och bygga upp sitt immunförsvar INNAN man blir infekterad. Dvs äta bra, sova ordentligt, minska stress i vardagen, träna, inte dricka för mycket alkohol och undvika rökning. Gärna att man tar lite vitamin D3, magnesium och zink också som supplement till maten. Gör man det och dessutom inte är alltför gammal eller har annan sjukdom så bör man inte ha några större problem att få en påhälsning av herr Corona.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är ju inte ovanligt att få bakteriell infektion/lunginflammation i samband med virusinfektion. Om jag ligger utlsagen hemma och det tutar upptaget om man ringer 1177 eller 112 så hade jag gärna provat lite bredspektrumantibiotika bara för att.

Just den dubbelpipiga är ju den som dödar allt över +65.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Detta är fortfarande bara början, jag hoppas på att detta förbannade virus blir utrotat innan vi blir det.
Man kan vad jag förstår inte bygga immunitet mot virus och därmed kan du bli smittad hur många gånger som häls tills du dör.
Skyddsmask gott folk och glöm inte skydd emot ögonen också!
Naturligtvis kan man utveckla immunitet mot virus.

Det som varit en infekterad (pun intended) debatt i tråden är om detta virus duckar immunförsvaret.

En del virus gör det som HIV, en del rhinovirus och faktiskt vissa coronavirus som ger förkylning.

Jag tror inte att detta virus duckar immunförsvaret eftersom man får immunitet av SARS, vilket det här viruset mer liknar, än de förkylningsvirus som lämnar oss utan immunitet.

Men visst jag kan ha fel, jag har ofta fel . . . .
Citera
2020-02-28, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av betrol
Känns som det där är en ren fet lögn som folk går på.
Biologin bryr sig inte om vad du känner.
Citera
Medlem
En enkel webbsida där alla som rest utanför Sverige hade kunnat registrerat uppgifter om symptom och resmål hade troligtvis låtit Sverige upptäcka smitta i både Iran och Italien innan länderna själv gjort det. Om stickprov görs om många registrerar samma resmål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Det är ju inte ovanligt att få bakteriell infektion/lunginflammation i samband med virusinfektion. Om jag ligger utlsagen hemma och det tutar upptaget om man ringer 1177 eller 112 så hade jag gärna provat lite bredspektrumantibiotika bara för att.
Fast om man får en infektion av viruset så kommer det vara en virusinfektion. Antibiotika hjälper inte mot virus
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Kompis mamma jobbar på Danderyd som sköterska, därav information om att detta kommer klinga av helt om ca 1 månad, precis som influensa A o B

För en sköterska i Danderyd vet ju mer om en helt ny virustyp än faktiska immunologer?
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Att ingen är företagsam och börjar massproducera färglada roliga masker, årets mode ...

Det sorgligast är att vi hade i Sverige 5 miljoner gasmasker till befolkningen, som vår eminenta ledning i landet gjorde sig av med...
Citera
Medlem
absolut-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refund
Enligt den främsta auktoriteten i Sverige inom ämnet (Anders Tegnell) så är det inte effektivt att stoppa flyg.

Det är bättre att vi tar hit dom och börjar spåra deras smitta bakåt när dom väl blivit sjuka. Titta på alla skräpländer som börjar stänga gränser.. Det sprids ju ändå, menar han.

Nog ska vi inte slå oss för bröstet men vi är faktiskt mycket bättre än de flesta andra. Detta kommer från Svergies främsta expert, du kan va lugn. Det som andra experter säger stämmer inte.

Förslag !

Vi bussar alla från Arlandas internationella flighter in till Rosenbad där dom då få gå igenom en provisorisk passkontroll/check innan dom sen får beträda svensk mark, då har vi ju garantier för att det fungerar...(obs grävskopa med ironi)
Citera
2020-02-28, 19:44
Medlem
Sextiopluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av singularitet
Kinesiska sjukhus i Wuhan och många andra kinesiska städer är bland de mest tekniskt utrustade som finns i hela världen. De har mer kapacitet än Europeiska storstäder enligt WHO. Detta håller ner dödligheten. Utan all denna tekniska utrustning och personal ökar den teoretiska dödligheten. Men det finns också ett mörkertal smittade som aldrig registreras. Det håller också ner den teoretiska dödligheten. Därför kan siffrorna variera kraftigt beroende av vem som presenterar siffrorna. I Iran är den registrerade dödligheten ca 10% men då finns också ett stort förmodat mörkertal. Dödligheten i flera Afrikanska länder av det nya Coronaviruset förväntas på flera platser nå högsta teoretiska nivån om viruset får fäste där. Diabetiker och hjärtsjuka är två riskgrupper. För hjärtsjuka är dödligheten mycket hög närmare 17%.

Ja, och jag såg på SCMP att rökare löpte sju gånger högre risk att dö av viruset. Alla som har sjukdom eller belastning på lungorna är i riskzonen.
Citera
2020-02-28, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Viruset ska tydligen vara stabilt. Vilket bör tyda på att man får immunitet. Det sa Dr. John Campbell.
OK. Ja har en ssk-kollega sagt det så är det så .

Jag litar helt på Campell och han har tid att sätta sig in i det här på ett helt annat sätt än vad jag har som jobbar heltid som ssk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in