"I vissa fall har diagnosen Aspergers syndrom ställts hos barn som haft en normal kognitiv utveckling under de första åren, men som därefter uppvisat en svagbegåvning (IQ 71-85) i skolåldern."
Detta stämmer dock inte in på Greta eftersom hon fick diagnosen i skolåldern (11 års åldern) och man brukar inte ge svagbegåvade diagnosen Asperger. Står till och med på sidan du hämtade citatet ifrån:
Citat:
"Intelligensnivån hos personer med Aspergers syndrom är definitionsmässigt normal (IQ 85-109) eller högre än normal (IQ 110+). Personer med såväl autismspektrumstörning som utvecklingsstörning, kan istället få diagnosen autism."
Ett annat bevis på att Greta inte är svagbegåvad utan snarare högbegåvad är hennes väldigt höga betyg (öppna spoilern):
Bild: A
Biologi: A
Engelska: A
Fysik: A
Geografi: A
Historia: A
Kemi: A
Matematik: A
Franska: A
Musik: A
Samhällskunskap: A
Religionskunskap: A
Slöjd: A
Teknik: A
Hem- och konsumentkunskap: B
Idrott och hälsa: B
Svenska: B
Jag kollade kamerorna från polisens kontrollrum och tåget sträckte sig runt 5-6 kvarter. En kvalificerad gissning blir då runt 5-6 tusen personer. 30 000 personer existerar enbart i din våta dröm.
Jag kollade kamerorna från polisens kontrollrum och tåget sträckte sig runt 5-6 kvarter. En kvalificerad gissning blir då runt 5-6 tusen personer. 30 000 personer existerar enbart i din våta dröm.
Den ansvariga polischefen på plats säger 20 000, men du räknar säkert bättre vid din skärm.
Superintendent Andy Bennett told the Bristol Post: “Today has been a great success considering the number of people who turned up at College Green.
“I believe there was about 20,000 people in attendance though the organisers believe it to be 30,000.
Ja, slutet var ju bättre. Men hur många lyssnar dit?
Jag håller fast vid att inga "vettiga" och någorlunda "mediala" kritiker av Greta släpps fram.
En tysk, hårdsminkad flicka som direkt påpekar att hon har blont hår och brukar bli kallad nazist. Örnen bakom liknar väl nazi-symboler. Sedan rabblar hon på med data fortare än de flesta kan hänga med. Hon kallar Greta omogen och obildad. Hon säger 4 gånger med emfas att hon inte är "anti-Greta". Hon kan inte sina data. Hon rabblar monotont och stakar sig.
Vuxen publik. Inga som ungdomar kan identifiera sig med. Tapeter i guldbrokad.
Hon drar inga anhängare. Hon stöter bort många, tror jag.
Jag menar bestämt att hon stöds av samma krafter som Greta. Det tråkiga är att media bara visar en sida. Greta har ju inte fått någon seriös kritik, anser jag.
man ser att hennes "twitter fingers" blir EXTREMT avundsjuka så nå är det avudsjuka från SKRIKTRASTENS team .. sen är hon säker vakrare som vuxuen den som avusndkua-greta Team DIREKT anklagar för att vara med i nazit partiet
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Är Svante med Greta i Bristol?
såg ni om han sprang runt med ett stulet x-box ? hur ska de ha tid att bli profs när de hänger på bristol all teh fucking time liksom
Jag tycker det är väldigt dåligt av greta att hålla sig borta från debatter i tv. Men det lär inte bli mer till svar än att "lyssna på forskarna". En debatt mot Naomi ser jag fram emot. Men tyvärr så kan inte greta tillräckligt mycket för att delta i debatter. En tuff programledare som inte är PK skulle visa hennes okunskap inom 3 minuter.
Du läste inlägget lite dåligt. Polisen uppskattade till 15 000 enligt BBC. Arrangörerna till 30 000. Och här uppskattar en talesman för polisen antalet till över 20 000:
Citat:
Police estimate more than 20,000 protesters at the march
A spokesperson for Avon and Somerset police has told Bristol Live that because of the broad numbers of people currently at the march and blocking Bristol city centre, it’s hard to put down an exact number of people on the march. However, they have estimated that it is more than 20,000.
Den ansvariga polischefen på plats säger 20 000, men du räknar säkert bättre vid din skärm.
Superintendent Andy Bennett told the Bristol Post: “Today has been a great success considering the number of people who turned up at College Green.
“I believe there was about 20,000 people in attendance though the organisers believe it to be 30,000.
Du läste inlägget lite dåligt. Polisen uppskattade till 15 000 enligt BBC. Arrangörerna till 30 000. Och här uppskattar en talesman för polisen antalet till över 20 000:
Jag själv var inte på plats och räknade, utan citerar bara vad andra, t.ex myndigheter, säger.
Det jag kan konstatera i alla fall med säkerhet är att det var mer än 25 personer, som du trodde:
Tydligen så utvinns det endast olja i Norge och Kanada men inte i Mellanöstern t.ex., med tanke på deras mänskliga rättigheter så vore målet uppenbart.
Ja, där har vi de rätta proportionerna av spektaklet. 100 personer som deltar i marschen varav 50 stycken tillhör lojala anhängare, samt att resten är poliser och säkerhetspersonal. Den stora massan vid College Green var enbart nyfikna slumpmässiga individer som ville se Greta i verkligheten. En apa i bur hade säkert också lockat några tusen personer.
Ja, där har vi de rätta proportionerna av spektaklet. 100 personer som deltar i marschen varav 50 stycken tillhör lojala anhängare, samt att resten är poliser och säkerhetspersonal. Den stora massan vid College Green var enbart nyfikna slumpmässiga individer som ville se Greta i verkligheten. En apa i bur hade säkert också lockat några tusen personer.
Ja. Att det bara är 50-100 personer som deltar i marschen. Det kan väl vem som helst se:
En del vill reducera Gretas betydelse.
MEN!
Hon har medvind i sitt budskap. Hon rider på en framgångsvåg. En våg som oroar sig för klimatet.
Det är det som gäller.
Invändningar att hon har få följare, att hennes forskare inte har rätt, att hon är ful, att hon har en organisation bakom sig och att hon har en diagnos. Har INGENTING med detta att göra. Och förändrar ingenting.
Hon bärs fram på en våg. En oro i världen ger den vågen höjd och fart.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!