2020-02-28, 19:13
Avstängd
Hemi57s avatar
Det är REA på börsen nu! Passa på!
Och nej, jag säljer inte! De aktier jag köper är till 90% billiga och det är företag jag noga studerat innan jag handlar.
Mitt innehav har idag totalt gått ner 1,8 %. Bryr mej faktiskt inte så mycket.
Fortsätter det ner på Måndag kommer jag köpa på mej mer.
Citera
2020-02-28, 19:20
Avslutad
För mig som länge funderat på att sälja av en del av mina realinvesteringar och placera om i värdepapper är det här guld, hoppas det rasar så folk står ute och tigger med mössan i handen, it's my fucking turn to make easy millions now.
Citera
2020-02-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Nej. Är det ingen här inne som har hört talas om derivathandel innan? Självklart så köper man BB cert just nu. Jag ligger plus 124 000 på Bear X20 OMX30 från Vontobel räknat från måndagens öppning tills stängning idag.

En speltorksprodukt som inte ska hållas över en natt/helg då risken är stor att den knockas vid en rekyl på rekylen. Men jag hoppas du kan sälja av med vinst.
Citera
2020-02-28, 19:32
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Vem fan satsar på ädelmetaller idag när man har handel med warranter så väl som BB cert och futures.

Vem? Tja, jag t.ex. Vet även många andra som gör det. Varför? Av säkerhetsskäl givetvis.
Citera
2020-02-28, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hemi57
Det är REA på börsen nu! Passa på!
Och nej, jag säljer inte! De aktier jag köper är till 90% billiga och det är företag jag noga studerat innan jag handlar.
Mitt innehav har idag totalt gått ner 1,8 %. Bryr mej faktiskt inte så mycket.
Fortsätter det ner på Måndag kommer jag köpa på mej mer.

Tönt. Har dus läst di för mycket?
Var får du alla pengar att köpa på rean då? Varför är de inte på börsen redan?
Citera
2020-02-28, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det känns som att marknaden fortfarande underskattar viruset rejält. Det kan bli en dyr historia för vissa.
Känns mer som att marknaden överskattat viruset, det är en influensa i ny tappning. Utsatta människor dör, tragiskt. Men sedan tidigare fullt friska behöver inte oroa sig.
Citera
2020-02-28, 19:58
Medlem
Står helt utanför marknaden förutom pensionssparande men letar tillfälle att köpa igen. Hur tror ni USA klarar sig generellt?
Citera
2020-02-28, 20:10
Medlem
Det finns en fallhöjd. Sedan stabiliseras det på en lägre nivå, en massa människor hinner inte sälja av och sedan går dom riktigt sluga in och köper billigt. Jag är ganska säker på att börsen går ned nu men inte så mycket mer och till augusti---september går det upp igen och indexet blir absolut på plus. Jag tror mest på USA-börsen. USA som nation tjänar mest på den internationella oron, men det är viktigt, superviktigt att inte Sanders blir president. Då ramlar nog tyvärr världsekonomin.
Citera
2020-02-28, 20:15
Medlem
Clay79s avatar
Känns som black friday, i positiv bemärkelse. Bara jag som handlar på måndag? Hade köpt idag men suttit fast i möten.
Citera
2020-02-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay79
Känns som black friday, i positiv bemärkelse. Bara jag som handlar på måndag? Hade köpt idag men suttit fast i möten.

Måndag är nog lite för tidigt. I takt med att coronafallen blir mer så kommer prepparna gripas av mer och mer panik och sälja av sitt innehav. Tror att vi först får en stabilisering av börsen runt 1500, alltså pratar vi en sisådär ytterligare 5-10%. Sen är det köpläge.

Men vad vet jag. Jag pytsar nog in lite varje dag nästa vecka.

Alla preppers och panikslagna Svensson: sälj sälj sälj! Jag lovar att jag säljer tillbaka i sommar för lite dyrare.
Citera
2020-02-28, 20:42
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Fritt fall nu på börsen, nu rasar hela korthuset! Dags att hoppa av det sjunkande skeppet innan allt är förlorat! Rädda sig den som kan! Total panik och det bara fortsätter, något liknande har aldrig inträffat. Hur kommer ni göra? Själv kommer jag köpa björnar all in nu, för nu kommer det bara att rasa!

Det är ingen mening att sälja nu och göra stora förluster när börsen faller pga viruset. När viruset lagt sig så kommer marknaderna gå för fullt igen, vilket betyder att börsen kommer stiga och gå mot all-time-high igen. Det dummaste man kan göra nu när börsen redan fallit en del är att dras med i paniken och börja toksälja. Den enda anledningen att sälja nu är om man verkligen behöver pengarna inom några månader. Gör man inte det är det bättre att sitta still i båten.
Citera
2020-02-28, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Problemet är ju att de som säljer måste köpa något.
Det går väl ligga likvid. Man väntar tills man tror att helvetets portar inte har mer att ge och där köper man igen och följer sedan med hissen upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in