2020-02-28, 18:56
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Den där biten var nog redan löst iom att de tu häktades i sekvens. Eller nära nog. Mer kan ju framkomma men det är kanske inte troligt. Inte så ”genusneutralt” kanske, men det är ju då i alla händelser fortfarande ett ideal att sträva mot. Tjongar man till en tjej, ex-pastor o trebarnsmor med vasst tillhygge sjutton gånger och lämnar henne åt skolungar att påträffa i grannskapet så ligger det i farans riktning att omvärldens perception av en förändras till det sämre. På ett sätt som kanske kan få angränsande brottslighet att i praktiken inte fullt ut lagföras. Stollarna har ju dessutom döttrar, som är oskyldiga.

Men just det sista är ju för all del ett starkt argument för att man verkligen borde vända på alla stenar. Nu och längre fram. Jag hoppas örebro kan ge tillbaka där (rörande döttrarna) i den mån det går, för att försöka ställa tillrätta ngt av det som monsieurs o madames framfart resulterat i. Och polisens i detta fall extremt olyckliga miss att hitta kroppen. Hade polisen gått rätt direkt så hade rättegången varit avklarad för ett år sen. Och pappa suttit o funderat på när han ska berätta för döttrarna sina om de sjutton huggen. Alla är nu inte osynliga precis när de själva vill, som i fantasin. Jag tror det kallas ansvar.

Hallå där, det var ett tag sedan man såg dig!

Som jag skrev, tror att MGK är ett avslutat kapitel för Hiding och utredarna just på grund av att de så ända in i helvete vill få MGM fälld och bakom lås och bom och att han ska förbli där utan något tjafs som resning.

Hiding friskrev MGK från all inblandning i mordet och jag tror att hon kommer att stå fast vid det, jag vill inte att det ska vara så men är tyvärr rätt säker på att så blir fallet.
Citera
2020-02-28, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hallå där, det var ett tag sedan man såg dig!

Som jag skrev, tror att MGK är ett avslutat kapitel för Hiding och utredarna just på grund av att de så ända in i helvete vill få MGM fälld och bakom lås och bom och att han ska förbli där utan något tjafs som resning.

Hiding friskrev MGK från all inblandning i mordet och jag tror att hon kommer att stå fast vid det, jag vill inte att det ska vara så men är tyvärr rätt säker på att så blir fallet.
Jag vägrar tro det. Men för nu, ok. Men minsta lilla så lär Hiding hugga. Och jag hoppas hon gör det. Hej Lonnrot!
Citera
2020-02-28, 19:02
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bitit på naglarna? SD? Skulle inte tro det. Han har läst, lagt upp planer, förberett sitt eget lilla tal och ev vittnesmål. Och garvat.
I cellen finns mindre anleding att skratta än i kyrkan kan jag lova,,
Tror du han har mys o pys med radio , tv datorer etc?
Nej han har bara sina introverta tankar om han nu undviker bita på naglarna
Citera
2020-02-28, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Verkar inte finnas, men när man tittar på bilden av hennes tröja framgår det väldigt tydligt på blodbilden att hon har försökt värja sig med armarna. Hon kanske varken hann eller kunde riva förövaren, utan bara reflexmässigt försökte skydda huvudet med underarmarna.

https://forumbilder.com/i/roXY

(F.ö en rätt obehaglig bild då det blir tydligt hur kraftigt våldet var och att attacken så specifikt riktades mot huvudet.)
Är det meningen att hela tröjan skall vara grön? I så fall är det fruktansvärt mycket blod. Han måste varit galen! Må dom hitta mordvapnet. Varför inte uppdra åt kommunen att leta igenom varenda liten dagvattenbrunn? Ett armeringsjärn saknas från SDs jobb och jag tror det är mordvapnet. Fanskapet skall låsas in för tid och evighet.
Citera
2020-02-28, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
I cellen finns mindre anleding att skratta än i kyrkan kan jag lova,,
Tror du han har mys o pys med radio , tv datorer etc?
Nej han har bara sina introverta tankar om han nu undviker bita på naglarna
Jag tror han har tv vid det här laget. Men jag vet att han har tillgång till hela fupen via läsplatta.
Citera
2020-02-28, 19:07
Medlem
Liouvilles avatar
BO:s mobil saknas sedan hon hittdades mördad. I FUP (5000-K574218-18, sid 77 Sammanslagna HÖK-listor) så finns en lista på vilka som försökt ringa till hennes mobil under tiden 15/5 - 16/5 2018 (perioden då hon saknades men ej funnen).

uppringare ggr
polisen 102
Jörgen J. 56
N. W. 52
E. W. 18
Angela C. 14
Lennart J. 12
Camilla J. 12
Mats L. 12
Marie S. 10
Ulf W. 8
Katarina J. 8
Fredrik H. 8
Filippa S. 8
Anders L. 8
Jonas H. 6
Lars-Åke J. 4
Jimmy H. 4
Peter N. 4
Caroline W. 4
Jerry G. 2
Bert L. 2
Hanna W. 2
MGM 0

Varför har MGM inte ringt till hennes telefon? Visste han att det var lönlöst?
Citera
2020-02-28, 19:07
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag vägrar tro det. Men för nu, ok. Men minsta lilla så lär Hiding hugga. Och jag hoppas hon gör det. Hej Lonnrot!

Jag hoppas ju detsamma men som sagt, jag tror det är finito i och med den här rättegången, när "den feta damen" har sjungit färdigt i och med förhandlingarna i HR kommer allt att avslutas.

Jag hoppas jag har fel men tror inte det.
Citera
2020-02-28, 19:09
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Är det meningen att hela tröjan skall vara grön? I så fall är det fruktansvärt mycket blod. Han måste varit galen! Må dom hitta mordvapnet. Varför inte uppdra åt kommunen att leta igenom varenda liten dagvattenbrunn? Ett armeringsjärn saknas från SDs jobb och jag tror det är mordvapnet. Fanskapet skall låsas in för tid och evighet.

Där håller jag med dig, men mordvapnet hittar dom inte, allför lång tid har gått. Han gick lös för länge.
Vad gäller HD och JG tror jag de åker på sina rättegångar när SD är fälld och skakar galler.
Fallet är ju färdigutrett så inte krävs det mycket arbete för att fälla de bägge för skyddande av brottsling.
Citera
Medlem
Smhfs avatar
Jag läste för ett tag sedan att SD kontaktat polisen ang ngr ''skumma typer'' som han sett i området innan mordet, har SD kunnat ge ngt signalement på dessa ''skumma typer''?

Jag har inte läst en bråkdel av FUP:en ( har ett liv utanför fb tack och lov ) det kanske står där, om ngn vet vore tacksam vilken aktbilaga och sidnr.
Citera
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazongirl
Var tänkte han att de skulle träffas då?
Hur ser chatthistoriken ut mellan dem denna tidpunkt?
Träffades de till sist?

Har just nu ej tillgång till datorn. Knöligt att greja med mobilen 😖

Jag har börjat läsa dokumenten från början, är i den första aktbilagan.

Den chatten är stor och omfattar flera människor. Sen kommer Google Maps in och beskriver hur LW cyklar till stan, åker och handlar mm.
På kvällen är hon åter i Norgechatten, men mitt i natten går hon till Fågelbärs- och skickar flera sms till SD: ”Hallå” ”Hallå”
”Är vid Fågelbärs-”
Så det verkar onekligen som om de gjort upp om att träffas där.
Han dyker ej upp, hon går hem.

Tror ej att han tänkte träffa henne, han ville kanske reka lite.
Min tanke är också att han larmar polisen för att så frön att det finns ”skummisar” där i krokarna. Som sen behändigt ska kunna bli MGM, en eller flera.
Poliserna som kommer till platsen verkar dock uppleva honom själv som den skummaste.

Jag misstänker också att SD efter att (ett par nätter senare) ha mördat LW försöker rikta intresset mot dessa Baronbackarna.
Citera
2020-02-28, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Jag hoppas ju detsamma men som sagt, jag tror det är finito i och med den här rättegången, när "den feta damen" har sjungit färdigt i och med förhandlingarna i HR kommer allt att avslutas.

Jag hoppas jag har fel men tror inte det.
Ska vi sätta en hundring att även HD åker in inom ett år?
Jag tror på detta, jag tror Hanna är körd, men hon har lite free time än så länge. Men begriper hur du resonerar, det säger jag inte något om.
Citera
2020-02-28, 19:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag läste för ett tag sedan att SD kontaktat polisen ang ngr ''skumma typer'' som han sett i området innan mordet, har SD kunnat ge ngt signalement på dessa ''skumma typer''?

Jag har inte läst en bråkdel av FUP:en ( har ett liv utanför fb tack och lov ) det kanske står där, om ngn vet vore tacksam vilken aktbilaga och sidnr.
Aktbilaga 145, sid 24 och 25
Det är iaf där poliserna som kom till platsen skriver om händelsen.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2020-02-28 kl. 19:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in