Citat:
Alltså jag förstår inte varför SD fortsätter sin linje med medieoffensiven.. speciellt i dessa tider när man behöver sköta sina kort rätt och hålla de nära.
Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.
Sluta upp med såna uttalanden!
Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.
Sluta upp med såna uttalanden!
Jag tycker det är bra, SD måste alltid ligga i framkant och driva debatten framåt. De tjänar också på uppmärksamhet generellt. Ja kortsiktigt skräms vissa bort men hos andra sås ett från om att SVT kanske faktiskt är en vänsterliberal propagandaapparat. Och många borgare tycker som SD i detta, när de ser att deras egna partier återigen fegat ut sig. Det är värt att ligga 10 % under sin maximala potential om man hela tiden kan driva övriga partier i sin riktning, och att man inte säljer ut sig och blir ett sjuklöverparti. Då kan man lika väl lägga ned partiet.
Om SD skall anpassa sig till allt behövs de inte; varför skall de hamna i regeringsställning om de bara skall fortsätta att administrera de socialdemokratiska institutionerna? Sedan kanske de inte skall lyfta Bylund då jag inte tror att hans stil går hem hos folk.
Citat:
Citat:
Gå ur facket kan man givetvis göra. Att påverka inifrån är jävligt svårt. För efter diverse försök av kommunister (Trotskister) att ta över fackförbund via entrism, så riggade man reglerna så att det är extremt svårt för sossarna att tappa makten, även om dom skulle vara i minoritet.
Jag kan inte alla detaljer, men jag antar att om icke-sossar blir tillräckligt stora så kan det nog trots allt gå att ta över. Men det räcker inte med 50%
Jag kan inte alla detaljer, men jag antar att om icke-sossar blir tillräckligt stora så kan det nog trots allt gå att ta över. Men det räcker inte med 50%
Ja Sverigedemokrater får inte ha förtroendeuppdrag i LO, inte ens på låg nivå. De får vara passiva medlemmar inte mer. Därför kan de inte påverka.
Citat:
Aj aj aj, nu gör det ont.
- Det (opartiska?) journalistiska stjärnskottet Lamotte passar bollen till fienden genom att bära skottsäker väst i SVT studion.
- Linus Bylund vill att opartiska journalister på SVT/SR skall kunna straffas. Vad händer?
- Har folk ens glömt av att Linus Bylund figurerade i Hanna Wigh skandalen som briserade någon månad innan metoo? Är han välkommen in i folks hjärtan igen?
- Det (opartiska?) journalistiska stjärnskottet Lamotte passar bollen till fienden genom att bära skottsäker väst i SVT studion.
- Linus Bylund vill att opartiska journalister på SVT/SR skall kunna straffas. Vad händer?
- Har folk ens glömt av att Linus Bylund figurerade i Hanna Wigh skandalen som briserade någon månad innan metoo? Är han välkommen in i folks hjärtan igen?
Lamotte har inget med SD att göra.
De flesta vet inte att det var Bylund som Wigh anklagade för media gick aldrig ut med hans namn. Vilket de ju gjorde med många andra som också frikändes senare. Så antagligen var anklagelserna väldigt osäkra tom för media (Wigh hade psykiska problem och utreddes av SD för att hon hade slagit en annan SD-kvinna på ett möte, hon hade också haft ett förhållande med Bylund trots att hon var gift vilket han inte var).