2020-02-28, 12:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Alltså jag förstår inte varför SD fortsätter sin linje med medieoffensiven.. speciellt i dessa tider när man behöver sköta sina kort rätt och hålla de nära.
Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.
Sluta upp med såna uttalanden!

Jag tycker det är bra, SD måste alltid ligga i framkant och driva debatten framåt. De tjänar också på uppmärksamhet generellt. Ja kortsiktigt skräms vissa bort men hos andra sås ett från om att SVT kanske faktiskt är en vänsterliberal propagandaapparat. Och många borgare tycker som SD i detta, när de ser att deras egna partier återigen fegat ut sig. Det är värt att ligga 10 % under sin maximala potential om man hela tiden kan driva övriga partier i sin riktning, och att man inte säljer ut sig och blir ett sjuklöverparti. Då kan man lika väl lägga ned partiet.

Om SD skall anpassa sig till allt behövs de inte; varför skall de hamna i regeringsställning om de bara skall fortsätta att administrera de socialdemokratiska institutionerna? Sedan kanske de inte skall lyfta Bylund då jag inte tror att hans stil går hem hos folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Rostere
Varför går man inte ur LO? Eller byter till något annat fackförbund, eller påverkar LO inifrån?
SD-väljare i LO måste gå till handling. Om de bara sitter passivt och tar emot så förtjänar de att tvingas betala för att förstöra politiskt för sig själva.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Gå ur facket kan man givetvis göra. Att påverka inifrån är jävligt svårt. För efter diverse försök av kommunister (Trotskister) att ta över fackförbund via entrism, så riggade man reglerna så att det är extremt svårt för sossarna att tappa makten, även om dom skulle vara i minoritet.
Jag kan inte alla detaljer, men jag antar att om icke-sossar blir tillräckligt stora så kan det nog trots allt gå att ta över. Men det räcker inte med 50%

Ja Sverigedemokrater får inte ha förtroendeuppdrag i LO, inte ens på låg nivå. De får vara passiva medlemmar inte mer. Därför kan de inte påverka.

Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Aj aj aj, nu gör det ont.
- Det (opartiska?) journalistiska stjärnskottet Lamotte passar bollen till fienden genom att bära skottsäker väst i SVT studion.
- Linus Bylund vill att opartiska journalister på SVT/SR skall kunna straffas. Vad händer?
- Har folk ens glömt av att Linus Bylund figurerade i Hanna Wigh skandalen som briserade någon månad innan metoo? Är han välkommen in i folks hjärtan igen?

Lamotte har inget med SD att göra.

De flesta vet inte att det var Bylund som Wigh anklagade för media gick aldrig ut med hans namn. Vilket de ju gjorde med många andra som också frikändes senare. Så antagligen var anklagelserna väldigt osäkra tom för media (Wigh hade psykiska problem och utreddes av SD för att hon hade slagit en annan SD-kvinna på ett möte, hon hade också haft ett förhållande med Bylund trots att hon var gift vilket han inte var).
2020-02-28, 13:45
Medlem
Om detta stämmer så lär nästa massimport av bottenskrap vara på väg.

https://www.reuters.com/article/us-syria-security/turkey-with-more-dead-troops-wont-stop-syrian-refugees-reaching-europe-official-idUSKCN20L0GQ

''ANKARA/ISTANBUL (Reuters) - Turkey will no longer stop Syrian refugees from reaching Europe, a senior Turkish official said, as Ankara responded on Friday to the killing of 33 Turkish soldiers in an air strike by Syrian government forces in Syria’s northwestern Idlib region. ''

Bildt fyller på.

https://twitter.com/carlbildt/status/1233315130319998976

''There is an urgent need for 🇪🇺🇹🇷 talks to prevent this crisis from spiraling completely out of control.''

Medans greker protesterar mot nya migrantläger enligt Daily mail.

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8042825/Clashes-break-Lesbos-locals-battle-police-stop-work-new-migrant-camps.html

En teoretisk start på nästa uppgång för SD i OU.
Senast redigerad av Mentapesola 2020-02-28 kl. 14:25.
2020-02-28, 15:39
Medlem
Jirens avatar
S kommer nog att ta tillbaka tronen inom en snar framtid.

Erdogan har just öppnat dammluckorna och släpper igenom horder av testosteronstinna lyxmigranter till Europa. För majoriteten av dessa män så är det givetvis Sveriges välfärd som är slutdestinationen.

Med andra ord, hundratusentals nya potentiella S-väljare är på väg till Sverige. Grattis S.

Man börjar förstå nu varför Löfven och hans gäng sitter så lugnt och självsäkert i båten trots att deras svenska väljare flyr partiet. De har framtiden för sina fötter!

Sveriges undergång är sannerligen ett fascinerande kapitel. Förr så krävdes militära medel för att störta ett land. Idag sker det genom ett rullande folkutbyte där man helt enkelt låter sig invaderas.
Senast redigerad av Jiren 2020-02-28 kl. 16:01.
2020-02-28, 17:16
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Om detta stämmer så lär nästa massimport av bottenskrap vara på väg.
https://www.reuters.com/article/us-syria-security/turkey-with-more-dead-troops-wont-stop-syrian-refugees-reaching-europe-official-idUSKCN20L0GQ
''ANKARA/ISTANBUL (Reuters) - Turkey will no longer stop Syrian refugees from reaching Europe, a senior Turkish official said, as Ankara responded on Friday to the killing of 33 Turkish soldiers in an air strike by Syrian government forces in Syria’s northwestern Idlib region. ''
Bildt fyller på.
https://twitter.com/carlbildt/status/1233315130319998976
''There is an urgent need for 🇪🇺🇹🇷 talks to prevent this crisis from spiraling completely out of control.''
Medans greker protesterar mot nya migrantläger enligt Daily mail.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-8042825/Clashes-break-Lesbos-locals-battle-police-stop-work-new-migrant-camps.html
En teoretisk start på nästa uppgång för SD i OU.

Ja Bildt vill väl ge militärt stöd till Turkiets islamister i Norra Syrien, ge mer EU-bidrag till Turkiet och öka invandringen av alla islamistiska män som nu flyr från ryssar och syriska armén.
2020-02-28, 17:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
S kommer nog att ta tillbaka tronen inom en snar framtid.

Erdogan har just öppnat dammluckorna och släpper igenom horder av testosteronstinna lyxmigranter till Europa. För majoriteten av dessa män så är det givetvis Sveriges välfärd som är slutdestinationen.

Med andra ord, hundratusentals nya potentiella S-väljare är på väg till Sverige. Grattis S.

Man börjar förstå nu varför Löfven och hans gäng sitter så lugnt och självsäkert i båten trots att deras svenska väljare flyr partiet. De har framtiden för sina fötter!

Sveriges undergång är sannerligen ett fascinerande kapitel. Förr så krävdes militära medel för att störta ett land. Idag sker det genom ett rullande folkutbyte där man helt enkelt låter sig invaderas.

Framtiden? Kolla dagens ungdomar och hur de röstar. 9% röstar S bland män mellan 18-29.
2020-02-28, 18:21
Medlem
Javisst så är det....jag har pejlat stämningarna och jag är överraskad över mycket positiva kommentarer till att SD sätter en liten snöboll i rullning genom att ifrågasätta partiskheten hos SVT/SR. Jag är överraskad. SD förlorade INGENTING, även om jorden ännu inte är bördig. Inom 5 år är jag nästan säker på att något händer. Egentligen är situationen ohållbar så jag förstår att SD kramar den lilla snöbollen redan nu. Lurige Uffe gjorde något svagt uttalande om "oacceptabelt" men det ryktas om att flera moderater är inne på att något till slut måste ske.

I övrigt tror jag inte att sossarna skulle våga släppa in flyktingar mer än dom som redan tar sig hit på krokiga vägar. Man har förstått att ödestimman snart slår. Det är otroligt lite ungdomar som sympatiserar med S som någon påvisade och då är väl även nysvenskar inräknade.
Det ser bra ut. Arbetslösheten kan sänka sossarna ännu mer snart.
2020-02-28, 18:45
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Alltså jag förstår inte varför SD fortsätter sin linje med medieoffensiven.. speciellt i dessa tider när man behöver sköta sina kort rätt och hålla de nära.

Nu när Corona slår till har de guldläge att rusa i opinionen och placera sig kring 30% istället går Linus Bylund ut och säger att man ska straffa journalister som är partiska, i och för sig inte mig emot men många fega svenskar som är på gränsen till att rösta SD kanske skräms iväg.

Sluta upp med såna uttalanden!
Den där Bylund har jag aldrig gillat. En jäkla dryg typ, dessutom verkligen korkat utspel. Vad Sd ska göra är att just inte komma med sådana radikala ideer, det stöter bort väljare.
2020-02-28, 18:49
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elohir
Den där Bylund har jag aldrig gillat. En jäkla dryg typ, dessutom verkligen korkat utspel. Vad Sd ska göra är att just inte komma med sådana radikala ideer, det stöter bort väljare.

Japp.

Men som tur är så glömdes det bort efter en dag, nu med Corona (vilket såklart är tragiskt).

Sätt koppel på dessa människor!
2020-02-28, 18:53
Medlem
rullkragens avatar
Tjenis!

Jag kan bara säga det är "jävligt" glädjande att SD går fram med "stormsteg"!

Efter lång tid med vanskötsel av detta land, där man försöker sina trix att mobba ut
ett etablerat parti.
Var fan har demokratin tagit vägen?
Det är på tiden vi rensar upp bland alla felaktigheter som beror på lögnerna från dem som anser att dom är etablerade.

SDs framgång kommer att stå sig i nästa val, för nu har folket börjat inse verkligheten.
Efter nästa val kan vi Svenskar börja andas igen, efter 40 års strypning.

Rullkragen
2020-02-28, 18:55
Medlem
Citat:
Japp.

Men som tur är så glömdes det bort efter en dag, nu med Corona (vilket såklart är tragiskt).

Sätt koppel på dessa människor!

Jag anser att SD ibland skall chocka vänsteretablissemanget. Detta var dock en besk soppa men det ryktas att vissa moderater gillade vad SD krävde. Ja detta glöms bort. Dom som ogillar SD ogillar fortfarande SD och vi andra som ser SD som enda hämnden.....sitter ganska lugna. Detta är inte sista gången detta kommer upp. Efter år 2022 är säkert tiden mogen.
2020-02-28, 19:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag anser att SD ibland skall chocka vänsteretablissemanget. Detta var dock en besk soppa men det ryktas att vissa moderater gillade vad SD krävde. Ja detta glöms bort. Dom som ogillar SD ogillar fortfarande SD och vi andra som ser SD som enda hämnden.....sitter ganska lugna. Detta är inte sista gången detta kommer upp. Efter år 2022 är säkert tiden mogen.

Bra skrivet!

Ja finns säkert en hel del konservativa moderater som gillade detta, vilket säkert är anledningen till att man gjorde det. Många moderater gillar nog inte att M inte vågar säga ifrån gammelmedia och etablissemanget.

Är dock lite nyfiken, vad är det för rykten och vilka moderater?
2020-02-28, 19:31
Medlem
Rimberts avatar
Tycker verkligen SD har spårat ut på sistone.
De verkar vilja bli en alternativ version av moderaterna med den tredelade kostymen Mattias Karlsson i spetsen.
Fortsatt massinvandring verkar vara hans idé, men med en "inkluderande svenskhet".

Han kan skaffa sig en fyrdelad kostym, men han kommer aldrig att ses som något annat än en småländsk bondläpp.
Synd på så rara ärtor. En gång hade jag vissa förhoppningar om sverigedemokraterna...
Det bästa vore nog om idioten Mattias Karlsson blev utesluten ur SD.

Hellre än ärlig Björn Söder, som åtminstone säger som det är, än en Karlsson/Åkesson som bara slickar dvärgen Kristerssons röv.
För att parafrasera bibeln: Och vad hjälper det ett parti om den vinner hela världen, men förlorar sin själ? Eller vad kan ett parti giva till lösen för sin själ?
Senast redigerad av Rimbert 2020-02-28 kl. 20:04.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in