2020-02-28, 16:26
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulflash
Vad säger ni om Lars Borgnäs? Bör man ta hans uttalande på allvar? Hade han inte några riktigt stolliga idéer om mordet på Da costa. Har för mig att GW nyligen sa att han är pålitlig på det sättet att om han säger att något är på ett visst sätt så är det i regel tvärtom.

Känner mig skeptisk till att Palmeutredningen skulle läcka till Borgnäs av alla personer. Snarare har de väl gett honom ett falskt tips så han får stå med dumstruten sen.
Citera
2020-02-28, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Ikväll kanske är den sista årsdagen där vi inte vet vem mördaren är. Hur kommer det vara om ett år?

Kommer vi sitta och klia oss i håret över det osannolika att ett 52årigt vittne var mördaren?

Kommer Sverige då vara ännu mer sammanlänkade med den tragiska apartheiden?

Kommer vi att tänka på dumma utredare som sket i WT och knarkspanare?

Kommer vi sitta med en frågeställning varför, och ha en bild av CA på näthinnan?
Nja den här tråden kommer att fortsätta i all evighet.Lösningen som kommer att presenteras kommer att ifrågasättas.Vore skönt att sätta punkt snart.
Citera
2020-02-28, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Borgnäs säger ju själv att han inte står bakom detta, att han tror på något annat.

Det är lite pikant.
- Någon tipsar Borgnäs just nu för att störa ut snack om Borgnäs bok. Och Borgnäs halvnappar. Eller...
- Någon tipsar Borgnäs för att använda honom som kanal att störa något annat. Eller...
- Det är ett ärligt tips. Kanske t o m stämmer.

De här varit många liknande försök att vilseleda genom åren.
Citera
2020-02-28, 16:31
Medlem
knarkparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Hur trovärdig är Borgnäs om sitt sydafrikauttalande? Publicerade nyss en bok om att Lisbeth var offret

Jag har svårt att tro att främmande makt (sydafrika) skulle få springa runt på svenska gator utan att svenska myndigheter reagerar (därför tror jag walkie-talkiemän är svenska).

Som konspirationsteoretiker skulle jag vara nöjd med att man faktiskt utreder dessa teorier ( vilket jag skrivit hela tiden). Man kan ha avbrutit spaningen när man såg att Palme faktiskt gick på bio. Man kan ha klappat ihop klockan 22 för att slippa övertid och en mängd andra scenarier.
Det är ju detta djävla hycklande med att Palme var övervakad som jag inte tål.

Det verkar dock fortfarande inte som det gjorts. Ölvebro hade bevisligen inget intresse av det. enligt KP vill denna, identifierade grupp, inte prata med honom. Vad skall jag tro då?

Borgnäs har i princip ingen trovärdighet och kan gott och väl ignoreras. Han har gjort bort sig även i tidigare fall med sina grundlösa teorier.
Citera
2020-02-28, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mardoll
Känner mig skeptisk till att Palmeutredningen skulle läcka till Borgnäs av alla personer. Snarare har de väl gett honom ett falskt tips så han får stå med dumstruten sen.
Ja det är långsökt men det betyder att källan får denne att tro på uppgiften dvs det är en person inom polisen troligen pensionerad.
Citera
2020-02-28, 16:35
Medlem
MrSkargards avatar
Det Lars Borgnäs säger går inte ihop med det faktum att Krister Petersson antingen kommer att lägga ner förundersökningen eller väcka åtal. Att en förundersökning blir vilande är inte detsamma som att den läggs ner.
Citera
2020-02-28, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Hur trovärdig är Borgnäs om sitt sydafrikauttalande? Publicerade nyss en bok om att Lisbeth var offret

Jag har svårt att tro att främmande makt (sydafrika) skulle få springa runt på svenska gator utan att svenska myndigheter reagerar (därför tror jag walkie-talkiemän är svenska).

Som konspirationsteoretiker skulle jag vara nöjd med att man faktiskt utreder dessa teorier ( vilket jag skrivit hela tiden). Man kan ha avbrutit spaningen när man såg att Palme faktiskt gick på bio. Man kan ha klappat ihop klockan 22 för att slippa övertid och en mängd andra scenarier.
Det är ju detta djävla hycklande med att Palme var övervakad som jag inte tål.

Det verkar dock fortfarande inte som det gjorts. Ölvebro hade bevisligen inget intresse av det. enligt KP vill denna, identifierade grupp, inte prata med honom. Vad skall jag tro då?

Knarkspanarna skulle ha jobbat till kl 2 på natten så de bröt 4 timmar för tidigt.
Citera
2020-02-28, 16:51
Moderator
OYs avatar
Är det helt uteslutet att vi har att göra med ett disproportionsfall samt åtalsunderlåtelse?
Citera
2020-02-28, 17:00
Moderator
Schlesiens avatar
En detalj i Petersson-kremlologin:

Åklagare Petersson använder ordet konfrontation när han bandas av SVT Veckans brott. Någon/några personer ska konfronteras när han meddelar sin presentation (FU-nedläggning)/åtal, han vill nu i februari inte föregripa konfrontationen.
Citera
2020-02-28, 17:12
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
En detalj i Petersson-kremlologin:

Åklagare Petersson använder ordet konfrontation när han bandas av SVT Veckans brott. Någon/några personer ska konfronteras när han meddelar sin presentation (FU-nedläggning)/åtal, han vill nu i februari inte föregripa konfrontationen.
Högaktuella fortfarande levande
DK
DF (inte Donald)
BW
DF (Donald)
Fyll gärna på med namn från andra hypoteser
Senast redigerad av DVDetektiven 2020-02-28 kl. 17:29.
Citera
2020-02-28, 17:16
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Det finns ett tredje alternativ. Att det faktiskt inte finns något val ... sanningen måste fram vad det än kostar.

Det finns inget tredje alternativ. Antingen är något på ett visst sätt eller så är det inte det. Antingen kan Dalsgaard vara där eller så kan han inte det. Ölvebro tryckte in en kub i ett runt hål och så var det inte mer med det...

Citat:
Ursprungligen postat av heheho
Visst finns det en del av den djupa staten som motarbetat utdredningen. Men vad som händer nu att generationen makthavare börjar dö bort. KP har också tydligt uttryckt sitt oberoende ("han ingen kontakt med regeringen kanske sen" osv) Det är fint väder här....så känner för att vara bara en aning optimistisk men visst har du rätt egentligen.

Den djupa staten är precis så djup som ordet betyder. Vad den också gör är att den hela tiden förnyar sig. Den står aldrig stilla. D v s de som motarbetar sanningen är idag ett par generationer yngre. Den högste anstiftaren avled 30 november 2018. Kan jag bevisa det? Nix, men jag hävdar ändå det och lillapan (sonen) kan ju stämma mig för förtal. Jag skiter i vilket. Jag säger som Sven Anér. Gör det då.

Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Håller inte riktigt med. Visst kan det vara lite tröttsamt med nyfrälsta utan detaljkunskap. Men generellt är det klart mer läsvärt idag än för några år sedan, då galningar som Ove Mollvik härjade runt och skrev 10 psykotiska inlägg/dag.

Så kanske det är men bruset har blivit betydligt värre även om de riktiga idioterna försvunnit. Ta bara din avatar som exempel. Fantombilden. Vem är den mest lik? Det ska jag tala om, John-Erik Hahne. Palmes livvakt nummer ett. En person som jag är övertygad om skulle ha tagit en kula för Palme. Då presenterar man en fantombild som är mest lik den personen som skulle ha gått in i döden för Palme, som ett spår...HALLÅ! Det om något är att göra ett helt folk, en hel värld till åtlöje. Det är så det fungerar, "RUB IT IN". Det räcker inte bara med själva gärningen, det ska också saltas och det rejält.

Idag är den en årsdag. 34. Det finns tre stora mord som aldrig kommer att lösas.

John. F. Kennedy - Dallas, Texas, U.S.A. - november 22, 1963
S. Olof. J. Palme - Stockholm, Sverige - 28 februari 1986
Muammar M. Abu Minyar Gaddafi - Sirte, Libyen - 20 oktober 2011

Tre väldigt olika personer, både politiskt och kulturellt. Det enda som de har gemensamt är att de på något jävla sätt hamnat i olag med de i kulisserna. Vart? Det vet vi. Hur? Det vet vi till stor del. Varför? Det kommer vi aldrig att få veta officiellt.

ALDRIG!
Citera
2020-02-28, 17:16
Medlem
DVDetektivens avatar
Nån som läst?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJd3V/gw-om-svaret-pa-palmegatan-en-av-de-tva-ar-det
Vilka två? Antar SE den ena...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in