Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Det finns ett tredje alternativ. Att det faktiskt inte finns något val ... sanningen måste fram vad det än kostar.
Det finns inget tredje alternativ. Antingen är något på ett visst sätt eller så är det inte det. Antingen kan Dalsgaard vara där eller så kan han inte det. Ölvebro tryckte in en kub i ett runt hål och så var det inte mer med det...
Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
Visst finns det en del av den djupa staten som motarbetat utdredningen. Men vad som händer nu att generationen makthavare börjar dö bort. KP har också tydligt uttryckt sitt oberoende ("han ingen kontakt med regeringen kanske sen" osv) Det är fint väder här....så känner för att vara bara en aning optimistisk men visst har du rätt egentligen.
Den djupa staten är precis så djup som ordet betyder. Vad den också gör är att den hela tiden förnyar sig. Den står aldrig stilla. D v s de som motarbetar sanningen är idag ett par generationer yngre. Den högste anstiftaren avled 30 november 2018. Kan jag bevisa det? Nix, men jag hävdar ändå det och lillapan (sonen) kan ju stämma mig för förtal. Jag skiter i vilket. Jag säger som Sven Anér. Gör det då.
Citat:
Ursprungligen postat av
Van Nostrand
Håller inte riktigt med. Visst kan det vara lite tröttsamt med nyfrälsta utan detaljkunskap. Men generellt är det klart mer läsvärt idag än för några år sedan, då galningar som Ove Mollvik härjade runt och skrev 10 psykotiska inlägg/dag.
Så kanske det är men bruset har blivit betydligt värre även om de riktiga idioterna försvunnit. Ta bara din avatar som exempel. Fantombilden. Vem är den mest lik? Det ska jag tala om, John-Erik Hahne. Palmes livvakt nummer ett. En person som jag är övertygad om skulle ha tagit en kula för Palme. Då presenterar man en fantombild som är mest lik den personen som skulle ha gått in i döden för Palme, som ett spår...HALLÅ! Det om något är att göra ett helt folk, en hel värld till åtlöje. Det är så det fungerar, "RUB IT IN". Det räcker inte bara med själva gärningen, det ska också saltas och det rejält.
Idag är den en årsdag. 34. Det finns tre stora mord som aldrig kommer att lösas.
John. F. Kennedy - Dallas, Texas, U.S.A. - november 22, 1963
S. Olof. J. Palme - Stockholm, Sverige - 28 februari 1986
Muammar M. Abu Minyar Gaddafi - Sirte, Libyen - 20 oktober 2011
Tre väldigt olika personer, både politiskt och kulturellt. Det enda som de har gemensamt är att de på något jävla sätt hamnat i olag med de i kulisserna. Vart? Det vet vi. Hur? Det vet vi till stor del. Varför? Det kommer vi aldrig att få veta officiellt.
ALDRIG!