2020-02-28, 11:25
Medlem
Banditas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Används elchocker endast mot depression, eller mot något annat?
Något undermedvetet självdestruktivt?

Jag har en vän som fick ett antal ECT-behandlingar efter att periodvis varit deprimerad, och periodvis manisk, som sedan slutade i en enorm psykos.
Citera
2020-02-28, 12:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Photoshopped
I samma blogginlägg skriver hon om sin ECT. Men det är omöjligt att hon haft en djup depression. Hon har pendlat fram och tillbaka till sin miljardärspojkvän och flinat på börsintroduktioner, badat kallbad och otaliga andra evenemang som går att se på hennes insta och blogg. Hon har haft en manisk period som behövt behandlas, det köper jag rakt av, men depression så djup att hon behövt ECT - finns inte en möjlighet. Men manin skäms hon väl för. Det är för pinsamt för henne att alla hennes dåliga affärsbeslut ledandes fram till försäljningen av krämbolaget berott på att hon är manisk.

Eller så ljuger hon rakt av att hon har haft ECT-behandlingar. Take your pick.
Citera
2020-02-28, 13:02
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
I samma blogginlägg skriver hon om sin ECT. Men det är omöjligt att hon haft en djup depression. Hon har pendlat fram och tillbaka till sin miljardärspojkvän och flinat på börsintroduktioner, badat kallbad och otaliga andra evenemang som går att se på hennes insta och blogg. Hon har haft en manisk period som behövt behandlas, det köper jag rakt av, men depression så djup att hon behövt ECT - finns inte en möjlighet. Men manin skäms hon väl för. Det är för pinsamt för henne att alla hennes dåliga affärsbeslut ledandes fram till försäljningen av krämbolaget berott på att hon är manisk.
Det finns inte en chans att en så påpassad person som Bellsan kan ha varit så sjuk utan att det märkts utåt.
Vare sig det handlar om mani eller depression.
ECT är inget som ges på skoj eller lättvindigt.

Bellsan tror att hon vinner något med att säga att hon fått ECT. Förmodligen vill hon som du antyder undkomma ansvar för allt hon hittat på de senaste åren.
Senast redigerad av DoraF 2020-02-28 kl. 13:05.
Citera
2020-02-28, 13:12
Medlem
Photoshoppeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Eller så ljuger hon rakt av att hon har haft ECT-behandlingar. Take your pick.

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det finns inte en chans att en så påpassad person som Bellsan kan ha varit så sjuk utan att det märkts utåt.
Vare sig det handlar om mani eller depression.
ECT är inget som ges på skoj eller lättvindigt.

Bellsan tror att hon vinner något med att säga att hon fått ECT. Förmodligen vill hon som du antyder undkomma ansvar för allt hon hittat på de senaste åren.

ECT är nog så pass skambelagt att jag inte kan tro att hon ljuger om det. I så fall är hon ännu knäppare än vad jag förstått.
Citera
2020-02-28, 13:17
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
ECT är nog så pass skambelagt att jag inte kan tro att hon ljuger om det. I så fall är hon ännu knäppare än vad jag förstått.
Jag tror att Bellsan saknar skamkänslor. Hon har glatt erkänt att hon ljuger om allt.
Så hon är nog knäppare än vad vi förstått.
Citera
2020-02-28, 15:25
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jag tror att Bellsan saknar skamkänslor. Hon har glatt erkänt att hon ljuger om allt.
Så hon är nog knäppare än vad vi förstått.
Vi far vanta tills nagon riktig psykolog kan forklara
Verkligen underligt att Isabella kastar ljus pa misslyckanden inom bolag och projekt samt privat med familj, vanner, forhallanden och kompanjoner och anstallda
Som en okontrollerbar negativ intelligens, som arbetar for att misslyckas och visa upp misslyckandena, som inte ens Isabellas mamma kan stoppa
Speciellt upprepade ganger och att forsatta pa exakt samma satt aven nar Isabella blir pakommen
Senast redigerad av qutm 2020-02-28 kl. 15:29.
Citera
2020-02-28, 16:09
Medlem
Jag tror Isabella har borderline personlighetsstörning/emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Det kan feldiagnosticeras som bipolär, eftersom patienten inte har någon insikt vad gäller problemen i relationer/rädslan för att bli övergiven/bristen på kognitiv empati/instabil identitet och detta då inte tas upp. Har följt bloggen sporadiskt före våren 17, och nära sen dess. Misstänkte det redan i samband med skilsmässan, och misstankarna krympte väl inte precis i samband med maffia-affären och den dramatiska flykten från Sverige med livvakt.

Angående om hon fått ECT eller inte, så är det hugget som stucket. Har hon inte fått det och ljuger om det, (på borderlinevis, dvs en läkare har sagt att det finns som alternativ, och då är det i Isabellas hjärna lika med att hon i princip fick behandlingen, så i hennes värld ljuger hon inte) så är det ju ett tecken på att hon har en problematik. Ingen normal människa ljuger om sånt, depression eller inte. Om hon har fått ECT så är det väl troligtvis för maniartat tillstånd, (som kan vara en sk borderline episode, med övergående paranoida tankar) eller pga långtgående självmordstankar, hot om självmord, vilket ju också är typiskt för patienter av det slaget. Sen finns det ju mängder av saker som hon gjort/gör, och en familjebakgrund som är tydliga "red flags" om man har en sån här person i sin närhet.

Det har ju skrivits i tråden att hon skulle vara i Götet, men med bilderna i senaste inlägget verkar det inte så. Gick plan till Åre vid samma tid också. Tror hon hittat en ny "kärlek" som hon nu gör allt för att spegla och lovebomba genom att köpa stegräknare och hylla naturen. Alltid när Isabella skriver att hon gör något med "vänner" så utgår jag från att det är ny pojkvän på gång, och jag har haft rätt hittills. Vilka "vänner" har Isabella som kan ta ledigt en vecka i februari för att lära henne vandra?
Citera
2020-02-28, 16:10
Medlem
ECT är inte samma sak som TNS som man får för avslappning och gå ner i varv. Ibland orkar man inte rätta någon som blandar saker.
Citera
2020-02-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dolitle
Jag tror Isabella har borderline personlighetsstörning/emotionellt instabilt personlighetssyndrom. Det kan feldiagnosticeras som bipolär, eftersom patienten inte har någon insikt vad gäller problemen i relationer/rädslan för att bli övergiven/bristen på kognitiv empati/instabil identitet och detta då inte tas upp. Har följt bloggen sporadiskt före våren 17, och nära sen dess. Misstänkte det redan i samband med skilsmässan, och misstankarna krympte väl inte precis i samband med maffia-affären och den dramatiska flykten från Sverige med livvakt.

Angående om hon fått ECT eller inte, så är det hugget som stucket. Har hon inte fått det och ljuger om det, (på borderlinevis, dvs en läkare har sagt att det finns som alternativ, och då är det i Isabellas hjärna lika med att hon i princip fick behandlingen, så i hennes värld ljuger hon inte) så är det ju ett tecken på att hon har en problematik. Ingen normal människa ljuger om sånt, depression eller inte. Om hon har fått ECT så är det väl troligtvis för maniartat tillstånd, (som kan vara en sk borderline episode, med övergående paranoida tankar) eller pga långtgående självmordstankar, hot om självmord, vilket ju också är typiskt för patienter av det slaget. Sen finns det ju mängder av saker som hon gjort/gör, och en familjebakgrund som är tydliga "red flags" om man har en sån här person i sin närhet.

Det har ju skrivits i tråden att hon skulle vara i Götet, men med bilderna i senaste inlägget verkar det inte så. Gick plan till Åre vid samma tid också. Tror hon hittat en ny "kärlek" som hon nu gör allt för att spegla och lovebomba genom att köpa stegräknare och hylla naturen. Alltid när Isabella skriver att hon gör något med "vänner" så utgår jag från att det är ny pojkvän på gång, och jag har haft rätt hittills. Vilka "vänner" har Isabella som kan ta ledigt en vecka i februari för att lära henne vandra?

Hon har tjatat till sig att följa med Erik och hans vänner i sommar.
Citera
2020-02-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boopidoo
Den enda i tråden som påstått/påstår att IL varit gravid är Efternamn08. Enligt hen har IL varit gravid 2 gånger och gjort abort minst 1 gång.
Så utifrån det får du väl göra en bedömning om trovärdigheten i påståendet (från Efternamn) om att hon är gravid just nu.

Ja och jag vet att hon är det.
Citera
2020-02-28, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dolitle

"Vilka "vänner" har Isabella som kan ta ledigt en vecka i februari för att lära henne vandra?" Balder Balle?
Citera
2020-02-28, 16:23
Medlem
Skrev hon inte att hon sövdes ned också? Glr man det vid ECT?

I vilket fall förklarar det ju bilderna från sjukhuset eller vad det var.

Någon som kollat metadata från senaste fotona?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in