2020-02-28, 15:21
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Varför stänger man inte flygen från Iran? Det är ju sinnessjukt

Det blir jättekrångligt om inte svenska turister kan resa hem igen. Däremot bör såklart Sverige införa och neka visum från smittohärdar till länder.
Citera
2020-02-28, 15:23
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Jag beställde därifrån. Fick hem FFP1 masker och inte FFP3 masken som är på bilden. Har läst på nu och det krävs FFP3 alt FFP2 masker för att skydda mot virus. FFP1 är den sämsta och billigaste masken och fungerar bara mot grövre slipdamm...

Håller på och försöker ta reda på hur jag skall gå tillväga.

Helmask reusable sundström kan skaffas för 1500kr, det är som att betala för ett fempack fpp3 engångsmaskar just nu.

halvmask sundström reusable kan skaffas för 400 kr med filter o allt

Sr-200 och SR-100

Däremot behöver du tättslutande goggles så som simglasögon ifall du köper halvmask.
Citera
2020-02-28, 15:24
Medlem
okok1s avatar
COVID - 19 Friday update 28 Feb
https://www.youtube.com/watch?v=cmIRMHzBZdU
Citera
2020-02-28, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Ja hon är inlagd nu också, hög feber. Så snart kommer vi få höra om ett till fall.

Så hon visade symptom på 2 dagar eller var hon med på resan?
Vet du om hon i sin tur varit på drift runt om i sthlm?
Citera
2020-02-28, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Är det researchgruppen som försöker fiska efter FB användare?
Nej, det var jag som var för långsam med att redigera bort mitt dåliga försök att motverka reklamspammaren...
Citera
2020-02-28, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
finns det ingen mod som kan banna detta anus?
Asap...Snälla.....
Citera
2020-02-28, 15:27
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Var kommer ni ifrån ens? Som råttor ur något hål.

Finns det något värre än människor som har tillgång till internet och kan ej göra egen efterforskning? Vet du vad, ifall detta är så overhypeat, så har du ändå ingen rätt att ge folk en falsk säkerhet.

Hellre tro att världen går under och vara halvt förbered än att riskera allt.

Compared to H1n1 (Swine Flu)

R0 1.4-1.6
Mortality rate 0.02%

Higher chance of transmission then normal flu but very low death rate.Around 575 000 people died from the pandemic Swine flu.

-----------------------------

Dangers of Covid-19

Mortality rate at a minimum of 2%
Latest cases in Italy, Iran and other countries show that it might be much more severe. Iran is currently showing numbers of 10-15% mortality rate.

Severe cases: 15-20%

R0 value: 3.6 to 8.1 in latest published papers. 8,1 in Wuhan before quarantine measures, 3.6 after full quarantine.

Media betedde sig väldigt annorlunda med svininfluensan, där var världen på att gå under dag ett. Vi har haft i en och en halv månad media skrika ITS JUST A FLU BRO.
Men det är svårt att förstå då man inte tagit dit att gå igenom någon medicinsk journal själv utan matar sig med info från Aftonblaskan eller Reddit. Ifall du hade bara tagit tid och läst medicinska journaler utifrån viruset och inte en enda twitter post, reddit-artikel eller massmedia artikel så hade du bokstavligt bajsat på dig.

Ganska intressant att du försöker läxa upp en människa genom skriva ut en statiskt utan länka vart du hittat din källa. Väldigt kritisk att inte återge källan. Du vet om att många forskare är styrda av de som finansierar forskningen va? Oftast stora företag som ser en politisk vinning, även stor ekonomisk vinst i att sprida ut en viss information. Fast sånt kanske du vet redan, finns många exempel genom att vara källkritisk till vilka forskarna är, vilken kunskap är de utbildad osv. Min egna forskning har visat stora felaktiga vetenskap forskning kring klimatet frågan bara! just saying...

För inte tala om vad media döljer för dig. Mängder av forskning som jag läst på sidor på hur de arbets för minska smitta i Kina. Där de använder sig av höga doser av c vitamin. Som har 80 år forskning hjälpa till vid allvarliga virala andningssjukdomar. Vad är det största problemet som Corona virus skapar? Är det möjligtvis virala andningssjukdomar som lunginflammation? 😄
Senast redigerad av Mrjobi 2020-02-28 kl. 15:30.
Citera
2020-02-28, 15:28
Medlem
Citat:

Problemet är att han skapar nya konton.
Citera
2020-02-28, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Så hon visade symptom på 2 dagar eller var hon med på resan?
Vet du om hon i sin tur varit på drift runt om i sthlm?

Japp. Vet dock inte om hon härjat runt i Sthlm, de tror jag inte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Ja hon är inlagd nu också, hög feber. Så snart kommer vi få höra om ett till fall.

Whuuuut!
Citera
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad tror ni man får för intensiv vård? Syrgas? Vad mer?

Man ökar ju chanserna att överleva med vård självklart. Men vad händer OM värsta scenariot inträffar. Och så många kommer vara sjuka att sjukvården inte kan hjälpa fler. Man får ligga hemma!

Hur förbereder man den delen på bästa sätt? För att överleva? Är det att köpa hem mängder med syrgas? Hade det ökat överlevnadschansen?

Tänker inte för min egen del, Utan på min mamma som har KOL så hon ligger mycket värre till. Och blir det värre i Sverige kommer jag göra allt jag kan för att förbereda om vården sviker.

Om hon har KOL kan hennes läkare besluta om syrgasbehandling i hemmet. Börja inte köpa hem en massa flaskor från webbshoppar nu. Dels är det en jätterisk vid bränder, och det kommer ändå inte räcka för att behandla någon under längre tid utan rätt utrustning. Jag tror faktiskt att man måste ha tillstånd för att få förvara det i hemmet, och att det ska märkas ut så att räddningstjänsten vet att det finns där.
Citera
2020-02-28, 15:30
Medlem
Citat:
Det är vid sådana tillfällen man önskar funktionen "member report count automatic temporary ban"...det skulle avlasta moderatorerna om det implementeras smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in