2020-02-28, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Och således är lunginflammation ett symtom på covid-19.

Mellan dödssjuk och knappt påverkad antar jag. Hur sjuk blir man av MRSA, SARS, influensorna m.m.

Lunginflammation är snarare en följdsjukdom på covid-19.
Citera
2020-02-28, 15:02
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Hur sjuk blir man av det nya coronaviruset?

De allra flesta som smittas blir lindrigt sjuka med luftvägssymtom som går över av sig själva, men vissa drabbas av allvarligare sjukdom som lunginflammation.

Folkhälsomyndigheten

Det jag förtjockade kan du ta med en nypa salt.

SARS-CoV-2

Är viruset och Covid-19 är sjukdomen

Virusets Antigen attackerar ACE2 receptorer, mest antal receptorer har lungor samt njurar. För män så är testiklarna fyllda med mest ACE2 receptorer efter lungorna.

Tillräckligt mycket skada skapar då problem så som lunginflammation osv. Har vi tur så ser vi inte orchitis som med SARS dvs sterilitet eller tumörer i kulorna.

Det finns hur mycket peer reviewed artiklar som helst om viruset och allt FHM säger går fan emot skiten, inkompetens eller bara en strategi att folk inte får panik.
Citera
2020-02-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Fy satan vilken obehaglig beskrivning... hur kändes det?
Lunginflammationen var inte så jobbig, bara jag höll mig stilla.
Och plastpåsljudet, det var mycket svagt.
Det är lättare att höra om man låter någon sätta örat mot ryggen och lyssna på andningen.
Citera
2020-02-28, 15:03
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Lunginflammation är snarare en följdsjukdom på covid-19.
Så är det. Symtomatiskt sett så får man lunginflammation av Covid-19, vilket i sig innebär att det är en indikation i symtombilden, således är det ett symtom, varesig det är en följdsjukdom eller inte.
Citera
2020-02-28, 15:04
Medlem
Människan har överbefolkat, plågat och plundrat Moder Jord i över 100 år - nu kommer konsekvenserna när Moder Jord slår tillbaka med corona. Den naturliga balansen måste återställas.
Citera
Medlem
Citerar ur WHOs senaste: "patients who reported no comorbid conditions had a CFR of 1.4%"
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/MRkejK/ge-oss-riktiga-svar-i-stallet-for-floskler

Bra artikel om hur Sverige verkar mörka information eller i alla fall inte ger hela sanningen.

”I en demokrati ljuger inte myndigheterna för medborgarna. I Sverige råder öppenhet.
Men öppenhet kräver också konkretion, annars blir den en chimär.
En avdelningschef på Folkhälsomyndigheten ska förmodligen vara en garanti för kunniga och exakta svar. Annars kan myndigheten lika gärna skicka fram en professionell informatör som är van vid media.
Så många exakta svar fick inte de som såg Aktuellt.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neida
Så du tror alltså att de flesta som kommer hem från ett spridningsområde och får symptom skiter i att de smittar andra? Knappast. En sån tankegång hittar vi bara bland misantropiska och bittra Flashback incels. Vi andra förstår mer av hur människor generellt agerar.
Du förvanskar vad jag skrev för att försöka stötta en handlingsförlamad regering och visar än en gång att du bara är en PK-tönt med tunnelseende. Jag har inte skrivit att någon skiter i andra det hittade du bara på för att du ville pumpa upp dej och stötta regeringen. Nu skiter jag i dej och på dej då jag inte gillar din ton samt förvanskning av det jag skrev.
Citera
2020-02-28, 15:05
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Kan tipsa om att se ett nytt klipp från BBC News:

https://youtu.be/4oaOl9wA5Ws

De två sista minuterna är ganska intressant. Med det sagt så litar jag mer på vad folk vid fronten har att säga, Än FHM (Tegnell och Co) som nog aldrig varit i närheten av en krissituation i hela deras liv.

Läkaren säger själv att fatality rate är högre en SARS. Tänk på den när folk inte kommer få platser här i landet

Även intressant om Italien som nu försöker lägga locket på o begränsa rapporteringen.... Regeringar väger ekonomi mot säkerheten för medborgarna.
Citera
2020-02-28, 15:05
Medlem
Budbarares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WickrDealerOnline
Snälla folket ta ert ansvar nu!
Jag och frugan beställde hem våra gratis N95 corona virus masker här, ska ge till äldre vi känner och dem som allmänt är kända som svagare för viruset...

Beställde dem här
https://coronaprepp.myshopify.com/

För det första så är n95 masker helt jävla värdelösa för detta virus då det är aerosoliserade luftburna partiklar, för det andra så behöver du tättslutande glasögon och för det tredje så är de extremt dyra och kan användas bara en gång.

Full face mask reusable eller half face mask från Sundström är våra bästa alternativ samt P3 filter till dessa.
Citera
2020-02-28, 15:06
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Virusvarning på sidan...

Är det researchgruppen som försöker fiska efter FB användare?
Citera
2020-02-28, 15:06
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggestSnoozer
Människan har överbefolkat, plågat och plundrat Moder Jord i över 100 år - nu kommer konsekvenserna när Moder Jord slår tillbaka med corona. Den naturliga balansen måste återställas.
Backa bandet lite, Covid-19 är sannolikt framtaget med hjälp av teknologisk handläggning.
Citat:
Ursprungligen postat av Budbarare
För det första så är n95 masker helt jävla värdelösa för detta virus då det är aerosoliserade luftburna partiklar, för det andra så behöver du tättslutande glasögon och för det tredje så är de extremt dyra och kan användas bara en gång.

Full face mask reusable eller half face mask från Sundström är våra bästa alternativ samt P3 filter till dessa.
Snacka skit? Covid-19 är bekräftat en droppsmitta och är inte luftburen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in