2020-02-28, 05:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Får fan rysningar av den här tråden. Är det verkligen så illa som det skrivs här?

Folkhälsomyndigheten sa ju att det var lugnt.
Well.. finns en del av FB där det är "fakta" att Aliens kidnappar oss, och "lizard people" infiltrerar politiken här på jorden..

Kolla folks tidigare inlägg så förstår du vad det är för typ av folk som sprider dynga här.
Citera
2020-02-28, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Shit vad du kommer med mycket bullshit nu Först länkar du en post från daily mail som har en trovärdighet som ett barn..
Jag har inte länkat dailymail mer än för att förklara vilket skitsnack de kommer med. Snacka om att läsa fel. Eller så tar du fel på användare.
Citera
2020-02-28, 05:34
Medlem
severustheemperors avatar
---
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Jag har inte länkat dailymail mer än för att förklara vilket skitsnack de kommer med. Snacka om att läsa fel. Eller så tar du fel på användare.

tog nog fel på användare då. ber om ursäkt men du har för mycket panik för detta virus
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Jag tror jag kan ha haft nåt corona också för några veckor sedan. Nu när fler börjar träda fram kan väl jag också göra det. Började med att jag kände hur nåt skit satte sig i halsen på bussen, sen började jag få massa symtom o smittade ner några i familjen nästan. Varav en person fick mkt allvarliga symptom som krävde vård i ett o ett halvt dygn nästan!

När det va som värst var en vecka efter utbrottet i Wuhan, på slutet hade jag nåt i lungorna tror jag. Kände hur det åkte upp massa partiklar ur lungorna när jag torrhostade och var övertygad om att nya medicinen varit orsaken till detta, ringde tom till 1177 o berättade att jag fått besvärande hosta och ont i halsen. Dom konstaterade bara en nåt bakteriellt på akuten med nåt blodprov från stick i fingret så jag åkte hem några timmar senare utan vidare åtgärd. Det skulle gå med sig och det gjorde det ju oxå till slut. Bland dom värsta sjukdomsupplevelserna ever för mig. Topp 3, kanske topp 1 trots frånvaron av långvarig feber. Hade bara feber en natt och ett dygn men den var ganska illa däremot med 39 grader vilket är högt för mig. Har varit skittrött på sistone också men senaste dagarna börjat känna mig piggare igen.

Blev lite skärrad av alla liknande berättelser i tråden om folk som haft liknande besvär på sistone. Nu börjar folk träda fram. Hypokondrikern i mig kanske.

Jag tror som någon skrev att det kan finnas flera typer av detta coronavirus varav jag smittades av en tidigare variant som kanske är mindre dödlig. Den som sprids nu kanske är det real one, som har byggts upp från tidigare utbrott under lång tid. Ifall nån sådan info framkommer så blir jag ej jätteförvånad.

Tror definitivt att detta nya coronavirus har byggts upp på något sätt längre än vad folk vill tro. Att smittan direkt härstammar från marknaden i Wuhan håller jag som osannolikt.
Citera
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu har smittan även nått Sthlm när en medelålders kvinna kommit tillbaka från Iran. Luktar "Batikhäxa" som besökt sin utvisade pojkvän men visst kan ha fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Tycker synd om alla fårskallar här som får panik av mainstreammedias skrämselpropaganda.

Mainstreammedia? Dom säger väl ingenting.
Citera
2020-02-28, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
tog nog fel på användare då.
1 provins i kina felrapporterade 4a istället för 61 sjuka. Det får man till att allt och hela Kina är underrapporterat 51 gånger. Totalt bullshit alltså.

Det går inte att missförstå mig.
Citera
2020-02-28, 05:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Jag tror jag kan ha haft nåt corona också för några veckor sedan. Nu när fler börjar träda fram kan väl jag också göra det. Började med att jag kände hur nåt skit satte sig i halsen på bussen, sen började jag få massa symtom o smittade ner några i familjen nästan. Varav en person fick mkt allvarliga symptom som krävde vård i ett o ett halvt dygn nästan!

När det va som värst var en vecka efter utbrottet i Wuhan, på slutet hade jag nåt i lungorna tror jag. Kände hur det åkte upp massa partiklar ur lungorna när jag torrhostade och var övertygad om att nya medicinen varit orsaken till detta, ringde tom till 1177 o berättade att jag fått besvärande hosta och ont i halsen. Dom konstaterade bara en nåt bakteriellt på akuten med nåt blodprov från stick i fingret så jag åkte hem några timmar senare utan vidare åtgärd. Det skulle gå med sig och det gjorde det ju oxå till slut. Bland dom värsta sjukdomsupplevelserna ever för mig. Topp 3, kanske topp 1 trots frånvaron av långvarig feber. Hade bara feber en natt och ett dygn men den var ganska illa däremot med 39 grader vilket är högt för mig. Har varit skittrött på sistone också men senaste dagarna börjat känna mig piggare igen.

Blev lite skärrad av alla liknande berättelser i tråden om folk som haft liknande besvär på sistone. Nu börjar folk träda fram. Hypokondrikern i mig kanske.

Jag tror som någon skrev att det kan finnas flera typer av detta coronavirus varav jag smittades av en tidigare variant som kanske är mindre dödlig. Den som sprids nu kanske är det real one, som har byggts upp från tidigare utbrott under lång tid. Ifall nån sådan info framkommer så blir jag ej jätteförvånad.

Tror definitivt att detta nya coronavirus har byggts upp på något sätt längre än vad folk vill tro. Att smittan direkt härstammar från marknaden i Wuhan håller jag som osannolikt.

Detta känns väl ändå väl hypokondriskt? Den vanliga influensan i år har väl inneburit hosta för de flesta.
Citera
2020-02-28, 05:38
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
1 provins i kina felrapporterade 4a istället för 61 sjuka. Det får man till att allt och hela Kina är underrapporterat 51 gånger. Totalt bullshit alltså.

Du tror på riktigt att det är underrapporterat för man gjorde ett misstag? herregud du får nog vakna upp igen alltså Mänskligt att göra fel, min läkare har gjort mer fel än vad barn i skolan gör på sina matteprov :S
Citera
2020-02-28, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg

Det finns ju andra potenta virus som man kan åka på.....

Kung flu kommer nog spridas men det är nog Italien och Mellanöstern som kommer vara vår vektor, inte Kina i januari/tidig februari
Citera
2020-02-28, 05:43
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:

”Underrapporterade” inte felrapporterade menar du väl...?
Tror nog det finns fler provinser i Kina som underrapporterar akternativt att dom värst drabbade områdena är sjukvårdsplatserna slut på och därmed tvingas coronasmittade sitta hemma utan diagnos. Självklart har fler kineser än dom som har rapporterats insjuknat. Det tar jag för givet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in