Citat:
Ursprungligen postat av
itsaek
Ja, dra av sig ytterkläderna och lägga de utanför huset. Sedan gå in och duscha av sig och sätta på sig innekläder.
NEJ Ursäkta språket..... Duscha ute.... Hemgjord huva om du inte har råd eller ork att beställa en, tillverka av plast i nödfall, tejp och limm..... finns engångshuvor från ca 100skr....
dräckter från ca 200.... osv.
Men absolut ej gå in innan sanering är klar.... pumpflaskor finns från tex. jula för inte mer än ca 100sek
gäller att ha en saneringsplan.... därav att jag länkade till video.... är bökigt, dusch, bunkar för kläder, något att tvätta händer i och så vidare. en 200sek dräkt är ju fantastisk då man kan undvika att
spraya skit på kroppen......
isopropanol 70% skall jag börja jaga, skall dubbelkolla, men tror att man kan spraya det på kroppen.
Man måste ha något som man kan spraya på sig själv. t-röd funkar på utrustning, men
ej på kropp,
klorin är farligt i för hög koncentration, spätt till 0.5% för utr. Har ej hittat koncentration som är säker för kroppstvätt. Klorin som säljs brukar vara 5% ig, så sanering utr. 1/10 vatten... men jag vill veta säker koncentration att ducha i... får väll ringa msb eller försvarsmakten å fråga....