2020-02-27, 22:58
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaderdam88
Vet ej flygbolag. Hon kom hem i måndags (fel av medierna som skriver 25 feb) därefter så sov hon en natt i Stockholm för att sedan åka tåg till Göteborg.

Hon var sjuk på flyget och tåg.

Fallet som är oberoende av göteborgare 1 och som smittades i Italien är en man. Du påstår att det är din tjejkompis.

Dom två som göteborgare 1 har smittat är kvinnor.
Citera
2020-02-27, 22:59
Medlem
HipToBeSquares avatar
Hur får de tag på alla smittade? Det är influensatider just nu och om jag skulle bli krasslig skulle jag tro att de var en influensa. Hur vet man att det är coronaviruset så man går till doktorn?

Vilka är personerna som går till sjukhuset? Är det äldre eller bara ett en medelperson?
Citera
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HybridOlof
Hon måste ju ha en skruv lös om du talar sanning

I måndags hade väl Italien 30 fall eller något? Då tänker man nog inte på corona.
Citera
Medlem
bartrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Ja, tror vi är uppe i 14-16 länder nu som hittat smittade som varit i Italien, på bara 3 dagar. Så mängden smittade är många många gånger högre än de man hittat i Italien.
Personligen är jag övertygad om att det spritt sig i tystnad i ett par veckor minst, och det är bara när man testat extra många pga av ett par fall, som de upptäcks. Antagligen liknande situation i Sverige. Jag kan inte tänka mig att med så många på sportlov och så många Iranier som flyger fram och tillbaka mellan våra länder, att vi inte skulle ha ett gäng okända fall. Iran har ju redan legat bakom ett par hundra fall snart i andra länder, mycket stor spridning där då.
Det positiva är att de antagligen är okända för att de inte blivit särskilt sjuka, det negativa är att de smittar sådana som kan bli riktigt sjuka.

Om vi någonsin börjar testa storskaligt, då kommer nog en hel del fall fram.

Ånej! Vi har en auktoritet här i tråden, T*D, som sa att det skulle bli max 20 st till maj! Litar du inte på honom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Skolan skickade ut detta massmejl idag.

http://www.bilddump.se/bilder/20200227225203-193.150.250.92.jpeg

Jag tänker på alla ungdomar som kommer nyttja detta och skrika YOLO och säga att de känner sig krassliga för att få stanna hemma
Citera
2020-02-27, 23:00
Medlem
Oj,Oj,Oj Stockholm med 12000 invånare från Iran. Här kommer det att gå undan när det gäller spridning i takt med att dessa resenärer flyger och far med täta resor till Iran. Importen av Corona står för dörren.
Totalt resestopp till Iran borde genomföras just nu!.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Skolan skickade ut detta massmejl idag.

http://www.bilddump.se/bilder/20200227225203-193.150.250.92.jpeg

Första tecknet på att inte alla statsanställda är jubel idioter.... nu får
vi se om någon fattar att stoppa all flygtrafik ochså..........
Citera
Medlem
Rysk-Bots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Svenska myndigheterna gör det okontrollerat, de agerar passivt. De borde agera proaktivt genom att noggrant kontrollera folk som kommer från riskabla områden och sätta dem i obligatorisk karantän under ett par veckor.
Det man gör idag är att vänta tills man får in verifierade sjuka personer som ränt runt i samhället, och sedan efter det börja smittspåra dem. De borde stoppas så gott det går redan vid flygplatsen / gränsen osv.

Sedan det där att sjukvården nu jagar munskydd och uppmanar privatpersoner att ej samla är rena skämtet, de har haft bra med tid på sig att själva bunkra upp. Men hur lyder det "vi såg det inte komma"?
Som vanligt med Sveriges regering. Allt är reaktivt. Samma sak med invandringen.
'Oj det här gick ju inte så bra. Vi har varit naiva!' - > Katastrofen ett faktum.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, det är bara att hoppas på att det självreglerar sig.

Hur kan man skydda gamla släktingar som riskerar att dö om de blir smittade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
coronaviruset spridit sig till alla kontinenter utom antarktis
https://edition.cnn.com/2020/02/25/asia/novel-coronavirus-covid-update-us-soldier-intl-hnk/index.html?iid=ob_lockedrail_topeditorial

Jag det va ju inte bra, måste göras ändring på den saken
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Kommer ta pappaledigt och stanna hemma. Nästa vecka kommer smittan höjas till minst 15-20 pers
Bra att du kan ta pappaledigt. Bästa vore ju om ni båda stannade hemma om du bor med din sambo
Citera
2020-02-27, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sasoki
Kommer ta pappaledigt och stanna hemma. Nästa vecka kommer smittan höjas till minst 15-20 pers

Nja det kommer nog höjas fortare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in