2020-02-27, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Viruset är mappat för länge sedan. Det är bara strukturen som rna, halv-stege och de olika ingångarna som gör det vanskligt.

Trump sa att de lägger krut på att få fram kloka mediciner och ev. vaccin. Det litar jag på. Nu får han chansen att rädda clownvärlden. Det kommer han inte att missa.
Det blir inte kul om man kommer fram till att det var han som gav klartecken till vad vi ser idag.
Citera
Medlem
https://www.svtplay.se/video/24741510/aktuellt/aktuellt-27-feb-21-00-3?start=auto Folk kommer ju fortsätta resa bara och lyssna på kvinnan 16.43 min in i sändningen.QUOTE=teren|70450296]Det borde vara absolut krav att samtliga flygplatser där smittan är ett faktum inför screening på ALLA sina passagerare inför avgående flyg. Redan där skulle man stoppa många. Gör för i helvete som de gör i Kina. Varför ska vi göra det annorlunda här bara för att de befinner sig 800 mil bort? Jävla idiotregering.[/quote]
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Nu fattar jag inte? Är det inte 7 konstaterade fall i Sverige?

Fall 1. Kinesiska smittad i Wuhan, internerad i Jönköping

Fall 2. Göteborgare smittad i Italien.

Fall 3. Göteborgare smittad av fall 2

Fall 4. Göteborgare smittad av fall 2

Fall 5. Göteborgare (man 30 år) smittad i Italien

Fall 6. Uppsalakvinna smittad i Tyskland

Fall 7. Utländsk kvinna smittad i Iran, internerad i Stockholm

Vem är din polare, egentligen?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pLv8gX/fyra-smittade-i-goteborg-omfattande-kartlaggning-pagar

Det fjärde fallet i Göteborg. Hon är helt oboeroende den 30-åriga mannen.
Citera
2020-02-27, 22:46
Medlem
I helgen kommer tusentals ungdomar med föräldrar tillbaka efter sportlov utomlands.
Citera
Medlem
Tycker det är väldigt intressant att oavsett hur mycket man informerar om Coronavirus fortsätter folk att uppfylla sin biologiska funktion i att få den att sprida sig.

"Ursäkta, nu åker jag på sportlov till Italien!"

Sedan kommer de hem, åker tåg hem och smittar x antal personer på vägen. Och då blir det "Oj...".

Detta visar bara på hur vad än man gör så kan man inte stoppa psykologin hos människor. Folk reser, unnar sig och allt möjligt utan extra tanke.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Har det blivit okontrollerat nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vem av dessa är det som flög Milano till Göteborg, och sedan vidare transport till Göteborg (tror inte transportmedel framgått)? 5) väl? Denna kanske kan vara en kvinna, om medierna fått det om bakfoten?

Hon kom dessutom hem i måndags och inte i tisdags som medierna rapporterar om
Citera
Medlem
Kollat på en hel del videor från bland annat kina o de ser inte kul ut alls.
Och nu har de fan kommit hit också alltså...
Nu vill ja ju ha ett munskydd också men dom är ju slut.
Ska man köpa sig en hel eller halvmask med partikelfilter och hela skiten?
Citera
2020-02-27, 22:47
Medlem
För 1 månad sen var skydden på apoteken slut, sen tog de slut i bygghandlarna. Jag hittade ett hallonställe som andra inte verkade hitta. Sen började det bli knapert med stearinljus och annat. Nu ser man hur konserva fullständigt töms.

Det går att se hur tiden tickar, alla som vill se kan se det. Sen finns det ingen återvändo, nästa gång maskerna är påfyllda i din närmsta affär där du kan stå bekvämt och dra ditt kort kommer vara i en helt ny värld.

Satans mördare!
Citera
Medlem
Nu faller börsen på Wall street pga Corona viruset. Ändå lite skadeglad över det då jag själv förmodligen kommer förlora pengar då jag kommer välja att stanna hemma ett litet tag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Nja, det allra bästa är att inte bli smittad alls då viruset kan mutera och smitta dig igen. Då är du försvagad och större risk att dö

Mitt i mars kommer bli jävligt svårt att undvika bli smittad spec här i sthlm.
Citera
2020-02-27, 22:48
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagertha
En dubblering i morgon är inte omöjligt!

Beror helt på exponeringen kring alla runt omkring. Det kan bli dubblering, det kan bli trippelt. Svårt att säga utan att veta något om personerna som är smittade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in