2020-02-27, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Vilka är det som dör? Äldre som redan är sjuka?
I stort sett ja, men även några fall av friska tror jag. Men är väl inte så bra att vi säger 15% av befolkningen ligger i sjukstugan direkt. Lite mer det jag är rädd för.
Citera
2020-02-27, 22:19
Medlem
HybridOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Var blev den 3:e smittad då om inte av mannen?

Norra Italien tror jag det är sagt.
Citera
2020-02-27, 22:19
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
Sista grejerna imorgon sen blir det spikad dörr.

Svensken har varit idioter ännu en gång. 😆😆😆

Cya retards

"Vi såg det inte komma"?? Men Bagdad Bob säger att det är lugnt ju? Läget under kontroll?
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-02-27 kl. 22:49.
Citera
2020-02-27, 22:20
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
https://www.express.co.uk/news/science/1237240/coronavirus-latest-symptoms-china-coronavirus-world-health-organisation-sars-outbreak

släng länken, den funkar ej. Får varning från mitt antivirus.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnkeborgBombare
Vilka är det som dör? Äldre som redan är sjuka?
Ju äldre du är och ju sjukare du är, ju högre risk har du för att dö. Unga friska människor klarar sig så gott som alltid, åtminstone så länge de får vård. Vet ej några siffror i de fall sjukvård inte finns tillgänglig.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Estimation of COVID-2019 burden and potential for international dissemination of infection from Iran

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.24.20027375v1
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG
Verkar verkligen vara allvar därborta!

Kinakontroll, killen har feber och försöker smita.... spikmatta och hårdhandskar...

https://www.facebook.com/100004009165251/posts/2010364462440506/?d=n
Sluta posta gamla övningsfilmer för att skrämma upp folk.
Citera
2020-02-27, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavingon
Tyvärr inte. Inte fått mer info. Min vän vet inget mer.

Men vadå, hon är frisk men kan ändå sprida skiten vidare? Hur fan funkar det ens? Så skiten sitter passivt i hennes kropp? Om det här är sant så finns det definitivt anledning att oroa sig.
Citera
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Eller så är det för att det redan tagits upp 3 ggr i tråden, med källor innan, och folk är less på att upprepa sig för slappa nykomlingar som vägrar googla själva hela tiden.

Och du ser, du hittade ju källa själv till slut.
Men snälla, tråden är ju mer än en sida per minut. Helt ohållbart att backtracka efter källor. Betydligt enklare och rimligare att personen som gör ett påstående dessutom backar upp påståendet. Känner man redan till källan så är det trivialt att ta fram den. Men det är inte trivialt för "slappa nykomlingar" att leta upp källor.

Alla har ju möjlighet att hitta källor till slut, men det är ju ineffektivt.
Citera
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StJerome
Jag undrar också det. De olika teorier jag har kommit på är:
  • De som styr är dumma i huvudet/lata
  • De vet att det är kört men vill stävja paniken så länge det går så att de själva hinner samla på sig förnödenheter och sätta sig i säkerhet innan det blir kaos
  • De är rädda att Johan Croneman ska skriva en dissig krönika om att de överdriver
  • De hatar Sverige/sig själva.

Hörde Anders tegnell på SVT, hans svar var att stoppa flyg inte minskar risken för spridning. Han måste ha varit full
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Han sattes i karantän tillsammans med sin familj som hade influensa. Detta är så dumt så att man knappt tror att det är sant. Alla vet ju att man knappt kan ha två sjukdomar samtidigt, så när familjen tillfrisknar från influensan så kommer de att få Corona. Då har man helt i onödan 3 nya coronafall.
Say what? Aha så nu låser man in flera osmittade tillsammans med en smittad? Är det nån ny sorts karantän man har uppfunnit? Nu smittar man alltså medvetet ner befolkningen okej.
Är det nån sorts ny variant av änkebränning? Hela familjen måste dö med familjefadern eller????
Sinnessjukt.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
Låter synonymt med kinesiska beskrivningen, problemet är inte hanteringen och tillfrisknandet utan den långa spridningstiden, karantänerna blir permanenta bosättningar.
Eller så låter man viruset passera alla människor och de som överlever räknas som människa v2. Om alla bär på viruset så finns det ingen kvar att smitta och allt kan återgå till det vanliga.

Det finns två saker som är lite läskiga i denna soppa:

1) Att ingenting kommer att bli normalt igen.
2) Att det redan blivit det.

Det där med permanent karantän låter dock inte alltför foliehattigt, vi har en förmåga att skynda vidare så fort liken slutar att vevas i nyheterna. Vem funderar längre på kolerautbrottet i jordbävningens Haiti 2010? FN introducerade koleran med sina ljusblå hjälpsmurfar och gick sedan vidare, senast 2018 dödade koleran folk där och jag har ingen anledning att tro på bättre statistik efter det. Hillary Clinton ville öppna Haiti för business och på den vägen är det, inga pengar inget intresse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in