2020-02-27, 21:53
Medlem
Joakwims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NormanRosemont
Jag kan bekräfta att det finns källa. SVT.se.
Såhär refererar man inte till källa. Länk med eventuell tidsstämpel om det är ett videoklipp eller länk med underrubrik. I endera fall så behöver det framgå klart och tydligt att de blev smittade i Västra Götaland.
Citera
2020-02-27, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
2% dödlighet för alla grupper i genomsnitt är väldigt högt, om man får tro experterna.

Att 20-25% av jordens befolkning kan smittas så småningom låter väl inte otroligt iofs. Det har ju talats om 40%. Men det tar ett par år.

Verkar osannolikt, men helt omöjligt är det väl inte.

Är ingen domedagsprofet men jag tycker det låter rimligt. Fast lägg fokus på de som överlever istället, mycket trevligare statistik att läsa om.
Citera
Medlem
happilappis avatar
USA börsen spyr nu precis innan stängning, runt -4%.
Citera
Medlem
ormbitens avatar
Det mest irriterande i normala influensatider, och förmodligen extra tänkvärt i dessa tider, är att folk inte kan hålla avstånd.

Driver själv bensinstation och bilverkstad och träffar ju oftast hundratals kunder varje dag...
Vissa människor gör verkligen allt dom kan för att klättra upp i ansiktet när dom ska prata.
Backar man ett steg eller två så följer dom efter... Till slut står man upptryckt mot väggen med en snorande idiot framför sig...

Vissa människor visar noll hänsyn när dom har feber, halsont, snuva och influensa..
Dom kommer in i butiken, handlar och dröjer sig kvar för att prata skvaller i några minuter... Innan dom plötsligen häver ur sig:
-Nä nu ska jag gå hem å bädda ner mig.. Jag mår inte bra...

Men tack så jättemycket att du säger detta EFTER att vi har stått 2 dm ifrån varandra och pratat i flera minuter.

Hur svårt ska det kunna vara att visa hänsyn gentemot andra!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mavingon
Inside info om tjejen i jkping.

En av mina närmaste vänner känner en som känner en (låter klassiskt illa men är 99 pct säker då dessa tjejer e tighta med varandra) som jobbar med att vårda kvinnan/tjejen och.....

Tjejen är helt frisk i Jönköping. Med ett undantag. Hon sprider virus och därför kan hon inte släppas ut. Det är väldigt höga nivåer och ingen vet om hon kan skrivas ut i morgon eller om 6 månader.

Otroligt jävligt virus med andra ord.

Skönt att hon är frisk, men förklarar definitivt siffror från Kina och Japan om pterinfektion, dvs. Att man bär på viruset länge. Är det någon speciell anledning till att hon har så höga nivåer av viruset i kroppen? Om du vet alltså.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:

En av mina närmaste vänner känner en som känner en (låter klassiskt illa men är 99 pct säker då dessa tjejer e tighta med varandra) som jobbar med att vårda kvinnan/tjejen och.....

Tjejen är helt frisk i Jönköping. Med ett undantag. Hon sprider virus och därför kan hon inte släppas ut. Det är väldigt höga nivåer och ingen vet om hon kan skrivas ut i morgon eller om 6 månader.

Första gången jag hör en rimlig förklaring på varför den där jävla kinesen ska hållas superhemlig på allmänhetens bekostnad, det låter faktiskt inte ett dugg orimligt. Förr eller senare får vi nog veta, frågan är hur många som ska behöva dö innan det.
Citera
2020-02-27, 21:55
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Vägspärrar i Kina

BBC News | China coronavirus: Road blocks and ghost towns - https://www.bbc.com/news/av/world-asia-china-51255918/china-coronavirus-road-blocks-and-ghost-towns?ocid=wsnews.chat-apps.in-app-msg.whatsapp.trial.link1_ .auin
Citera
Medlem
NormanRosemonts avatar
Citat:

Fyfan! Detta kommer ALDRIG nämnas i media.
Citera
Medlem
dovAkins avatar
Läste att en i Sthlm är smittad och hon reste med flyg från Iran. Vet man något mer om henne och vart hon befunnit sig i Sthlm?
Citera
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Han sade dessutom i Aktuellt 26 Februari, att han för egen del åker utomlands med sin familj för att vara säker. Om det börjar uppstå dödsfall i Sverige, så förtjänar Anders Tegnell livstids fängelse.

Anders Tegnell ljög från början, och sade att Sverige inte kommer att drabbas av någon större smittspridning. En skurk.

Han är i Holland och träffar släktingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Dom kanske kommer att stänga tunnelbanan snart. Det lär ju ske när det bedöms finnas en högre risk att smittas på tunnelbanan. Hela Sthlm kanske sätts i karantän likt städer i Kina och Italien. Eller åtminstone stadsdelar. Det ser jag inte som en omöjlighet.

Hur fasiken ska vi kunna resa från och till jobbet nu då vi som inte har bil? Stänger de ner alla arbetsplatser så vet jag fan hur jag ska kunna betala hyror.
Citera
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Inte bara vasaloppet då antar jag. I stort sett alla offentliga evenemang där folk tränger ihop sig och som bara är till för nöjes skull borde kanske ställas in? Att folk ska avstå från sådant på eget bevåg verkar vara att hoppas på för mycket.
Vasaloppet i sig är nog inte så farligt då det är ute i friska luften. Men bussresorna och övernattningar i sovsalar kan vara en smittspridare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in