Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Den som äger en rymdraket finansierar sjukvård, skola m.m. med skatter. Blir hen av med sin rymdraket och resten av tillgångarna, försvinner också pengarna till välfärden.
Du välkomnar en ekonomisk totalkollaps, samtidigt som du säger dig ha de fattigas och hjälplösas väl och ve i åtanke. Problemet är bara att det är de fattiga och hjälplösa som skulle drabbas absolut hårdast vid en kollaps.
Det där med skatter är en skröna som låter bra i teorin, den som äger rymdraketer har dock också en armé av jurister som garanterar att inte en enda peng går till spillo i onödan, som t ex att finansiera ”fattigpatraskets” välmående. De enda rika som delar med sig av sitt överflöd utan baktankar är de som börjat frukta gud på senare dagar. Det ligger i kapitalismen intresse att kliva över lik på vägen till guldet om så behövs.
Och ja, det är de fattiga som drabbas precis som jag skrev i mitt inlägg som du cherrypickade för att kunna ge mig detta meningslösa svar. Jag har aldrig gjort någon annan fattig, den diskussionen får du ta med din personliga banktjänsteman. Dessa räntegamande svin önskar jag enbart allt ont och om du tycker att det gör mig till en dålig människa så vill jag meddela att jag skiter ungefär en kubik på dina åsikter i den frågan.