2020-02-27, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ang. det där med att man inte kan hitta spår av SD på mordplatsen. I ett av förhören med SD berättar han att han varit på mordplatsen ett flertal gånger under de ettochetthalvt åren som gått sedan mordet. Vet såklart inte om det stämmer men när jag läste det så tänkte jag att han säger det utifall att de skulle hitta något spår av honom där. Alternativt att han varit där och sprinklat med vattenspridare..

Just i detta avseendet ser mordplatsen planerad ut i mina ögon: Hennes "dumburk" är placerad där en tid, vilket SD absolut kan ha dragit nytta av då flera av dessa GC då rört sig på platsen och eventuellt besudlat platsen med sina dna och annat skräp som kan bindas till dom.
Snäll kompis, den där Stefan som verkar villig att kasta sina polare in i finkan för något han själv har gjort (om det nu faktiskt ingick i hans evil plan, vill sägas)
Citera
2020-02-27, 21:43
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om ingenting:

Forts samtal SD och KN sid 41, Aktbil 154:

"K: för han går väl ganska hårt åt dig på tlashback om jag förstod det rätt den där Sherlock
holmes
S: jag har hört det, han talar en hel del om hur lite snopp jag har
K: jaha, har ni geocashat så pass
"

Det där var faktiskt väldigt, väldigt, roligt 😄😄
Citera
2020-02-27, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarumy
Tur att du inte är TR för du är ju jävligt korkad.
Vad sägs om såren på SD?
Vad sägs om SDs dna på LWs ring?
Vad sägs om LWs blod på flera platser i SDs hus?
Vad sägs om LWs blod på SDs skor?

Ja undrar tamejfan vad du ska svamla om nu.

Vad sägs om att försöka begripa skillnaden mellan indicier och konklusiv bevisning?
Citera
2020-02-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Vad har framkommit om de andra två männen som man hittat sperma från i hennes trosor i tvättkorgen?
Ni har säkert stött och blött saken, men är dom helt avskrivna?
Har försökt läsa så gott jag kunnat i FUP för att slippa fråga sånt här, men trots mååååånga timmar av läsning så är bilden fortfarande inte helt klarlagd för mig gällande hennes partners.
Skulle behöva bli arbetslös för att hinna plöja..!

Tillägg: Blir mina frågor för störande i tråden, så får ni jättegärna PM:a mig svaren.

Skulle också vilja få en uppdatering på det här. Har hon alltså TRE sexuella förbindelser samtidigt? Med tanke på att trosorna inte är tvättade, så måste relationerna vara under samma period / vecka.
Citera
2020-02-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Usel hantering av den situationen!
Naturligtvis skulle den kvinnliga förhörsledaren (FL) omgående och hårt markerat mot SD! Lämplig replik kunde varit:
"Ursäkta men vem tror du att du är?"
Följt av:
"Jag är inte lika gränslös som du tycks vara"

Genom att inte prompt markera mot detta avskum till karl, har ju FL istället boostat hans ego.
Alltså att SD hade fått krama FL om hon inte olyckligtvis varit förkyld.
Lät sig denna FL dåras av psykopaten? Ingen bra hantering av situationen. Bedrövligt!

Reagerade också på det! Verkar vara nåt med denna SD som gör att alla blir som ..ja jag vet inte ens vad jag ska jämföra med -
Citera
2020-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Även brodern trodde att hon var bipolär, och säger att Lena trodde detta själv:

O*la säger att Lena var "manisk" att hon var uppe i varv de senare gångerna som de träffades. Hon satt konstant med sin telefon, hon var helt uppe i den och hon var aktiv i mycket annat som scoutläger, cykellopp så relationen rann ut i sanden. O*la berättar att vid ett tillfälle skulle Lena till Rotebro och träffa någon. Hon frågade då om hon fick sova över hos honom. Om det var så att hon inte kunde sova i Rotebro. O*la säger att han blev irriterad på Lena då och nämnde något om att det inte var något vandrarhem, men det var ingen konflikt. Sista gången de hade kontakt.

O*la har haft känslan att om Lena skulle fortsätta leva som hon gjorde så kommer det gå illa. Han har sett mycket i sitt arbete på ambulansen och psykiatrin och varit i kontakt med personer med psykisk ohälsa och som är biopolära, han tror att det kan vara så att Lena var det. Vilket hon även själv trodde då hon bad om en utredning. Det har O*la fått reda på efter det som har hänt av Uffe.

(Aktbilaga 146, sid 119)
Tack.
Jag är väl medveten om hur folk i LW:s omgivning bedömer henne vad gäller psykisk sjukdom. Dessa bedömningar är dock, såvitt jag förstår, samtliga baserade på lekmannamässighet. Säger alltså inte att de skulle vara felaktiga, tvärtom: bland mina tidigaste inlägg i denna tråd droppade jag min uppfattning om att LW:s beskrivna hyperaktivitet bar tydliga tecken på hypomani.
Citera
2020-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
På tal om ingenting:

Forts samtal SD och KN sid 41, Aktbil 154:

"K: för han går väl ganska hårt åt dig på tlashback om jag förstod det rätt den där Sherlock
holmes
S: jag har hört det, han talar en hel del om hur lite snopp jag har
K: jaha, har ni geocashat så pass
"

Haha... Läste också det där och började fnissa.

På tal om den avlyssningen (2018-11-19), så säger ju Stefan:
Nu har ju jag bubbelbad i trädgården, det är Hannas men det står hos mig.

Var några som undrade när den kom dit. Ja, i november fanns den där iaf.
Citera
2020-02-27, 21:53
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Lena sårade hans hustru genom att avslöja affären två gånger med detaljerad information. P g a av hämnd och kände triump enligt egen utsago. Hon brydde sig alltså inte ett dugg över att hon förstörde en familj med två barn. Hon skulle låtit SD vara ifred efter han valt att återgå till hustrun.

Var det inte nog med att hon svek HD i över 6 år med hennes man? Dessutom hade affärer med andra upptagna män. HD är inte den enda kvinnan Lena hjälpt till att krossa. T o m hennes egen dotter tycker att hon är promiskiös och hade flyttat ut den senaste månaden innan mordet. NW bodde redan hos sin far sedan två år tillbaka. Det var bara en tidsfråga innan Ar*n följde efter. Hon kunde inte ens ta hand om sina barn för att hon prioriterade karlar och geocaching över allt annat.

Så nej jag tror inte andra kvinnor vill jämställas med Lena. De skulle aldrig vilja att omvärlden tror att de betedde sig lika illa och gränslöst som Lena. Det är också väldigt få kvinnor som är som Lena. Turligt nog. Vill du bli likställd som Lena och satt under samma kategori kanske? Skulle inte det vara en förolämpning för dig? Svara ärligt nu.

Hon var ju singel . Det är väl de gifta männnen som är otrogna som gör fel och förstör sina familjer !
Citera
2020-02-27, 21:53
Medlem
Bra (be)skrivet!

Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det är en konstform att förhålla sig objektiv och neutral och fokusera på sakfrågor. Sedan är detta en tråd för spekulation, men många agerade tidigare för att kväsa alternativa tankar, idéer och uttryck.

För egen del har jag aldrig anmält en enda postare, även om de inte delar min uppfattning, eller oavsett om de bryter mot någon regel. Kunde inte bry mig mindre. Jag är här för att dela mina tankar och lära mig bedöma och urskilja bättre genom åsiktsutbyten.

Lena var ju en gång i tiden en väldigt ärlig, och uppriktig person, som det finns många olika och samlade iakttagelser och vittnesbörd om i förhören. Hon stod upp för vad hon ansåg bara riktigt och rätt och ville följa de överenskomna regelverken. Hon vägrade ljuga och fuska. Hon backade aldrig på sin principfasthet vad det gällde hur hon bedömde rätt och fel. Inte heller backade hon av rädsla eller bristande civilkurage.

Denna egenskap är fin och beundransvärd och viktig att värdera och hålla högt. Hon hade höga ambitioner och ville vara av betydelse och göra skillnad för människor. Säkert började relationen till Stefan bli alltmer intim för att hon initialt ville hjälpa, trösta och stötta honom i hans svåra hemsituation.

När den gränsen passerades och utvecklades till något annat förvandlades också hon, och det blev en nedåtgående spiral. Hon visstee och förstod att S höll på med en variant av gas lighting mot både Jerry och Hanna (framgår i förhören med den nära väninnan Kristin J aktb. 146 del 2 sista förhöret). Att hon var inblandad i denna negativa triangel förgiftade hennes omdöme och moral. Hon blev som förhäxad och det framgår av förhör att hon föll för Stefans karismatiska utstrålning.

Växlingen mellan självskadebeteende och tyranni, skulle jag säga, delvis blev hennes fall. Sårbarhet och ödmjukhet är bra mycket vackrare drag än dominans, hot och förtryck. Sådant slår tillbaka på fler än ett sätt. När varken omgivningen eller du själv känner igen dig, då är det tid att backa och återvända varifrån man kom innan man gick vilse.
Citera
2020-02-27, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack.
Jag är väl medveten om hur folk i LW:s omgivning bedömer henne vad gäller psykisk sjukdom. Dessa bedömningar är dock, såvitt jag förstår, samtliga baserade på lekmannamässighet. Säger alltså inte att de skulle vara felaktiga, tvärtom: bland mina tidigaste inlägg i denna tråd droppade jag min uppfattning om att LW:s beskrivna hyperaktivitet bar tydliga tecken på hypomani.

Inflik igen: I Lenas rygga fann man bland annat en karta Mirtazapin som skrivs ut vid depression.
Även en karta med Imovane fanns där vilket skrivs ut vid insomningsbesvär.
Hon hade även Oxycodone, vilket är opiater mot smärtstillande.
Undrar hur dessa tre funkar ihop.....
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 22:09.
Citera
2020-02-27, 21:56
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Vi kan genom FUP också konstatera att både SD, HD och JG erkänt i polisförhhör att de fuskat med loggning av cacher.

Har inte JG varit engagerad med de som ansvarar för allt går rätt till inom geocachingen?
Citera
2020-02-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Reagerade också på det! Verkar vara nåt med denna SD som gör att alla blir som ..ja jag vet inte ens vad jag ska jämföra med -
Kanske blir kvinnor som möter SD som.... typ, vax?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in