2020-02-27, 21:00
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Hur ser hela sjukdomsförloppet ut och hur länge är man sjuk innan man dör alt. tillfrisknar?

Någon som har en tillförlitlig länk om denna info?

Här pratar de lite om det, när det är runt 29-28 min kvar (kan inte se tidstämpel)
https://www.svtplay.se/video/25789860/nyheter-direkt/flera-nya-coronafall-i-sverige-1?cmpid=del:an:02-27-2020:nyheter-direktla:lp-app
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Du har fortfarande ej gett en källa för 2%

Den källa jag gav tidigare om du läser igen. Deras bedömning är att siffran ligger på 2% i nuläget. Det finns ingen källa som man kan säga är hundra procent tillförlitlig gällande dödlighet. Det är så många parametrar som spelar in. T.ex. om man får vård för sina besvär. Lunginflammation ofta.

Du kan leta i ett dygn och inte finna en källa som jag litar blint på, så du behöver inte bemöda dig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
Italien hade 3 fall för 7 dagar sedan.
Kuwait och Bahrain hade 0 fall för 4 dagar sedan.

Men italien har mycket varmare väder just nu
Citera
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, men då det varit GLOBALT NÖDLÄGE borde restriktioner satts på en gång. Människor dör pga politikers oförmåga till att ta rätt beslut
Svenska politiker (speciellt sossarna) skiter i folket. Dom vet att sjukvården inte fungerar så nu tonar man ner faran med coronaviruset för att vi ska leva i en falsk trygghet. Det är bara att läsa vad socialministern säger nu "Jag är inte orolig för spridningen, jag tycker vi har bra koll" och "Det är inte så att andra länder går upp i stabsläge, stänger gränser eller har screening på flygplatserna. Det är inte riktigt så" så förstår man att dom inte tar det på allvar. https://www.expressen.se/nyheter/socialministern-inte-sa-att-andra-lander-stanger-granser/
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Den sedvanliga källkritiken: Vad har du för belägg att han INTE är en sjuksöterska? Hur vet du att han är ensam där?

Och om det är sant och han inte är ensam, så borde han väl ha andningsskydd efter att ha badat i coranavirus på sjukhuset!

Det är du som har lagt ut ett nisse du funnit på youtube, så det är du som får plocka fram bevis/ mer info att han är sjuksköterska.

Vilken iranier som helst kan göra detta: ta på sig en mask (tomtar övertygas direkt) och säga vad som helst. Han gav också en skrapa åt regimen vilken kan hinta om att det möjligen är syftet med klippet.

För övrigt tyckte jag han såg väldigt fräsch ut för att haft ett sådan jäkla pass med åtta pers som mer eller mindre dog i hans armar.
Citera
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plexigear
Hur säker är man på att VN lyckades få 16 /16 att tillfriskna på så kort tid?

Hmm... Antingen är det sant eller så är det någon som ljuger.
Take your pick!
Citera
Medlem
hanif bali har gått bananas https://twitter.com/hanifbali?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7 Ctwgr%5Eauthor
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Är det kanske tegnell igen på aktuellt strax?

Jag hoppas inte det men skulle vara kul om någon reporter satt honom på plats. Allt han har sagt hittills har varit felaktigt och ingen ifrågasätter hans uttalanden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Hur ser hela sjukdomsförloppet ut och hur länge är man sjuk innan man dör alt. tillfrisknar?

Någon som har en tillförlitlig länk om denna info?

Det finns väldigt mycket information om hur influensan beter sig, vilka symptom du får och hur du mår.
Huvudvärk, illamående och feber är vanligt. Hosta givetvis.
Människan har kombaterat detta sedan tidernas begynnelse så det verkar konstigt att du inte upplevt eller känner någon som upplevt influensa tidigare?
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
Alltså jag blir provocerad av Löfvén och etablissemanget nu när de yrvaket, 6 veckor för sent, ska låta myndiga.

Låt aldrig mer dessa självgoda pösmunkar få makten i vårt land.

Hade någon av dem följt denna tråd från början så hade vi stängt gränsen och inventerat lagren i tid.

Framför allt börjar det bli dags att prioritera svensk sjukvård åt svenska skattebetalare, inte åt övriga världens lycksökare eller livsstilskriminella från utanförskapsområden.
Citera
2020-02-27, 21:01
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jdags
Kina har 1.4 miljarder människor.
Vi har 10 miljoner...
U do the math

Kina sätter städer i karantän. Sverige sätter individer i självvald karantän.
U understand?
Citera
2020-02-27, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren

Wuhan?
Känns ju inte som en slump att viruset dök upp i den staden i så fall. Kuslig teori.

Stämmer bra där. OM det är nu så att det är en slump så är det riktigt oturligt men med tanken på hur många städer det finns i Kina och att labbet ligger precis i den här staden av alla städer så börjar man ju och fundera.

Tyvärr lär vi aldrig få reda på sanningen hur viruset spreds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in