2020-02-27, 20:48
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
När ska de om ursäkt? Vi har en sommar snart och då kan vi mycket möjligt få Italiens läge.

Om vi skulle börja testa lika frekvent som Italien skulle vi säkert få liknande siffror.
Citera
2020-02-27, 20:49
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finnsingenamn
Stackars alla som måste skicka sina barn till skolan då det är skolplikt

Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Vet inte om denna källa duger (kanske är den du har läst?)

https://www.worldometers.info/coronavirus/

FATALITY RATE (CFR)
(WHO early estimate)
2%

Längre upp står en siffra på 8% men det är dels bland dom som är vårdkrävande och dessutom har vi inte fått utkomsten av alla fall heller, där dessutom majoriteten är i stabilt tillstånd.

Värt att notera är att platsen över antalet nya fall under ett dygn nu inte innehas av Kina. Sydkorea har gått om (om än knappt). Dessutom verkar antalet fall i Kuwait öka kraftigt. Det finns ju en risk att Kuwait mörkar likt Iran och att antalet nya fall är ännu högre än vad dom vill påskina.

Man räknar på vad man "vet", inte vad man hoppas på.... Hjälper ej att vara faktaresistent,
det har vi Tegnell till.... Läs bakåt och hitta ett enda uttalande han gjort som stämt....
8% + okänd grad kinesisk lögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Corona dödar på många sätt. Här mer om korenaska tjänstemannen som begick självmord.

In a report on Arirang and Seoul Economic Daily, the man came from the Office of Emergency Safety Planning at the Ministry of Justice. He was in charged of national emergency situations and crisis management.

https://filipinotimes.net/news/2020/02/26/south-korean-official-charge-coronavirus-outbreak-commits-suicide/
Om svenska politiker och tjänstemän kunde känna 1% av samma skam för sina fruktansvärda misstag och svek mot folket så skulle vi idag ha haft ett samhälle som stod väl rustat mot en pandemi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
UD avråder resa till ett antal länder. Inte vidare många dock...
Ja, men då det varit GLOBALT NÖDLÄGE borde restriktioner satts på en gång. Människor dör pga politikers oförmåga till att ta rätt beslut
Citera
Medlem
Troians avatar
Norska myndigheter räknar med att 25 procent av befolkningen kan smittas.

Citat:
De norske sundhedsmyndigheder forbereder sig på, at op mod 25 procent af den norske befolkning vil blive smittet med det nye coronavirus.

Bjørn Guldvog, der er direktør i den norske sundhedsstyrelse, siger, at det kan medføre mellem 14.000 og 16.500 ekstra indlæggelser på hospitaler.

»Hvis 25 procent af befolkningen bliver smittet, og det er det scenarie, som Folkehelseinstituttet har bedt sundhedstjenesten om at planlægge ud fra, så kan det medføre, at mellem 160.000 og 280.000 ekstra personer vil tage kontakt til læger og hospitaler på grund af sygdom«, vurderer han.

https://politiken.dk/udland/art7680926/Norge-forbereder-sig-på-at-op-mod-25-procent-kan-blive-smittet-med-coronavirus

En lite annan approach än vad svenska myndigheter har.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Enligt CNN har en japansk kvinna smittats igen efter att ha friskförklarats. Detta uppger Expressen i sin livechatt.

Hur i helvete är det möjligt?

Troligtvis för att den har muterat. Precis på samma sätt varför du kan bli smittad av influensan varje år.
Citera
Medlem
Tycker det är svårt att bedöma mortaliteten. Om vi tar t.ex. Guandong-provinsen på fastlands-Kina så ser siffrorna ut så här.

Antal fall: 1347
Döda: 7
Tillfrisknade: 890
Ännu ej friska: 450

Om vi bara tittar på relationen döda och tillfrisknade så ger det en mortalitet på 0,8 procent.
Citera
Medlem
solo-112s avatar
Jag säger hej då..

..till Alla er som är roliga, inte ett dugg oroliga, till Er helt Otroliga.

När ni nu dör, pga oförstånd, kommer i alla fall jag och de mina, att ta hand om era ungar och ge dem ett bra liv. Överlever andra i din släkt kommer vi att ta hand om dem också, efteråt, när allt är över..
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
Javisst, det är olika i alla länder. Men jag tolkade utanför Kina som alla andra länder totalt.
Det är jättestor skillnad inom Kina också. Absolut högst dödstal är det i Hubei/Wuhan om man räknar.

Och sjukdomsförloppet har knappast hunnit löpa ut för ens 50%

Så det skulle utan problem kunna vara 8%
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du pratar om "egoistiskt"... Jag vill minnas att du satt och myste i tråden för några dagar sedan över hur du tack vare din preppning kommer att överleva när andra "suckers" stryker med... Bra där...
Jag kommer att överleva längre än andra suckers, är det ett brott mot mänskliga rättigheter?

Om du menar att jag är ”egoist” för att jag inte villigt blottar strupen av vanmakt så får det stå för dig. Jag planerar att stänga butiken och ”mind my own business” utan att vara i vägen för någon, så jag fattar verkligen inte ditt problem? Om du anser att du har rätt till mina prylar för att jag i ”egoistisk” anda gjort rätt för mig genom att med egna pengar finansiera min extramånad kommer du tyvärr att stirra in i den jobbiga sidan på en Benelli. Jag skojar inte, låt mig bara vara ifred så kan du njuta av pandemin hur mycket du önskar. Ska vi säga så?
Citera
2020-02-27, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av primeval.forest
Naturligtvis så har man ett sunt lager av matvaror med lång hållbarhet liggande sedan tidigare. Ta nu och andas lilla vän, allt kommer att bli bra. Infektionen är ingen dödsdom.

Klart den inte är, den hade vart hanterbar utan internet i början av nittiotalet

Kaoset som kommer nu är däremot systemhotande.

Vi kommer se looding i Sverige innan Tisdag.

Dead bodies everywhere.
Senast redigerad av antisocial666 2020-02-27 kl. 20:54.
Citera
2020-02-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenberg
Det finns metoder att avgöra om någon bär på coronavirus eller bara är snuvig. Men det visste du troligtvis redan?

Kan du redogöra för hur exakt dessa metoder går till? Jag har nämligen försökt läsa mig till det men kan inte hitta någon fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in