2020-02-27, 20:11
Medlem
Glowhetics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Finns det nån länk till en presskonferens eller? Svt skrev att det skulle börja en 20.00 men de verkar inte sända den?

https://www.aftonbladet.se/tv/a/307781/live-flera-nya-coronafall-i-sverige
Citera
Avslutad
Den där Anders Tegnell verkar vara en riktig jävla idiot.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det finns flertal studier och forskning på hur effektivt höga doser av c vitamin hjälper extremt mycket. Om du haft kunskap till söka hade du inte suttit här och framkommit som en idiot :/
Okej, så fram med studierna som visar att c-vitamin "hjälper extremt mycket mot corona-viruset.

Det finns inga lögnare.
Citera
Medlem
Ålder & kön & smittoplats på de drabbade?
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Men för fan. Man blir ju bara mer och mer förbannad på denna inkompetenta regering.
Jävla idioter!

Citat:
Socialminister Lena Hallengren (S) säger att hon är trygg med att regeringen hittills vidtagit nödvändiga åtgärder för att stoppa spridningen av corona.

Samtidigt varnar experter för att Sverige inte alls är rustat för ett nationellt utbrott.

Det är inte så att andra länder går upp i stabsläge, stänger gränser eller har screening på flygplatserna. Det är inte riktigt så, säger Lena Hallengren (S).
https://www.expressen.se/nyheter/socialministern-inte-sa-att-andra-lander-stanger-granser/

Detta motsägs direkt av detta
Citat:
Han har dock ett konkret råd om man funderar på att resa från Sverige.

– Man inte bör vara sjuk själv, om man reser i väg. För i många länder har man kontroller på flygplatserna nu. Om det då visar sig att man har feber och är förkyld riskerar det att bli så att man inte får fara vidare. Man kanske till och med blir isolerad i avvaktan på prover.

-Leif Dotevall, biträdande smittskyddsläkare i Västra Götalandsregionen.
https://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/efter-coronafallet-i-g%C3%B6teborg-h%C3%A4r-%C3%A4r-r%C3%A5den-vid-symptom-och-f%C3%B6r-resor-1.2462 2938

Ett antal länder har dessutom stängt sina gränser och stoppar resor däremellan.

Jag ber er, snälla. Låt ALDRIG mer denna regering få styra Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Är det större "pådrag" nu jämfört med svininfluensan för 10 år sedan?

Det är bara att jämföra trådarna. Svininfluensan-tråden är inte i närheten av lika många sidor men tongångarna var för en stund liknande i den tråden.
Citera
2020-02-27, 20:12
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Om ni inte är självförsörjande bönder i norrland eller renskötare så välkomnar jag er alla tillbaka till jobbet på måndag. Trams allt prat om självisolering. Vilken arbetsgivare ska godkänna det?

Viruset är överdrivet. Rädsla gör det värre.
Väldigt smittsamt virus där 20% får lunginflammation. Vad är det som är överdrivet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Tyvärr förmodligen högre än 2%
https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.02.18.20024539v2

Den är inte ens granskad av någon expert. Inte särskilt svårt att hitta olika uppgifter om dödlighet om man bara letar. De mest seriösa källorna talar om 2%. Vad folk inte verkar förstå är att 2% är jättehögt.
Citera
Medlem
Citat:
Jag sa redan för 4 veckor sen att det handlar om världsekonomin. Det är ett desperat försök av globalisterna att skrämma och behålla makten. Kolla hur demokraterna beter sig, kolla hur aftonbladet när de pratar om att detta kommer sänka Trump om stock market sjunker då det är hans viktigaste valfråga. Den han fått folk att inse att han är rätt man på rätt ställe.. det är inte svårt att räkna ut
Det är bara ett experiment tror jag som programmet på tv4 play
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Jag åker egen bil mellan kontoret och hemmet.
Handlar osv.

Berätta för mig hur det är att likställa med att flyga runt här o där, eller resa i smitto områden.

Ja tror att resandet till berörda områden börjar minska nu när t.ex. Italien har fått sådan smittspridning senaste dagarna. Sen är folk dumma och litar blint på myndigheterna som inte avråder från icke nödvändiga resor till berörda områden ens.

Med ditt förra inlägg antar jag att du vill begränsa kollektivtrafikåkandet också, speciellt om antalet fall ökar kraftigt i Sverige... Men utan hänsyn till att alla inte har bil som du... Ditt förra inlägg var bara patetiskt, och det inser du nog själv också om du tänker efter litet.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Kommer inte besöka sjukvården. Det finns något som heter kolloidalt silver som både hjälper till vid njursten och blödande tandkött ett ex antal ggr bättre än vad sjukvården någonsin gör. Sjukvården med läkarna har jag inte längre något förtroende.
Herrejösses...
Kollodialt silver...

Fan, är det här tråden där man får hitta på vad som helst?
Har hört att suga på en sten ger 50%-igt skydd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Själv tar jag minst 4cl varje dag numera. I kombination med 5-15gr C-vitamin och sen 4000-8000IE D-vitamin samt övriga vitaminer via flytande Mivitotal.

Det ska vara en bra kombination mot det mesta! Kina har ju t o m börjat med intravenöst C-vitamin i stora doser till sjuka då det har bra egenskaper!
Så du ser ut som en Smurf nu då!
Argyria ger en skiffergrå/gråblå missfärgning av framför allt hud och ögonvitor. Även inre organ kan missfärgas. Argyria är sällsynt, men missfärgningen är permanent och försvinner inte även om man slutar ta silverprodukter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in