2020-02-27, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Men seriöst! Det var först igår Socialstyrelsen inventerade tillgången till skyddsutrustning för vårdpersonal. Det är ju fan helt bisarrt! Varför gjordes det inte för sex veckor sen? Visst har det gått fort, men om den högste ansvarige hade talat klarspråk istället för att ljuga och mest bekymra sig för oron hos allmänheten, så hade kanske myndigheterna börjat förbereda sig lite tidigare.

Uppenbarligen har man inte gjort ett jävla dyft förrän smittan knackar på dörren!

Jag hoppas fan i mig att hela jävla regeringen och Folkhälsomyndigheten smittas och blir svårt sjuka. Det är vad de jävla nötterna förtjänar!

Fast de nuvarande fallen är hemresande, precis som de förutspådde.
Citera
2020-02-27, 20:05
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Kan det finnas en fördel för överlevnad om så många som möjligt får smittan vilken egentligen har en ganska låg dödlighet? Viruset kan ju mutera och återkomma betydligt dödligare, och då lär de som får smittan nu vara immuna. Eller tänker jag fel?

Du tänker säkert helt rätt, ur medicinsk och epidelogigisk synpunkt.

Ur en social och humanistisk approach, är du dock några steg för tidig.. så schyst, håll tyst..
Citera
2020-02-27, 20:06
Medlem
Kattskurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Var nån snubbe på P1 nyss som liknade de som har en annan uppfattning än Tegnell som näthatare och konspirationsteoretiker.

Således är nog alla på flashback näthatande konspirationsteoretiker av undermålig moral

Tja, jag har faktiskt klarat mig utan SR/SVT i många år..
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
20 nya fall i frankrike...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Det som är mest tragiskt är ju att folk sket i allt o bara fortsätter resa runt. Kan någonstans tycka att det är rätt åt dem nu. Hoppas de får bära ett jävla hundhuvud.
Det gör mig sjukt förbannad att några jävla pappträn värderat sin 2000kr flygbiljett högre än den nationella säkerheten. Småaktigt och själviskt och vettlöst. De borde pinas på stadens torg - typ så.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så nu har det nått Stockholm. Tidsfråga innan första dödsfallet sker. Då blir paniken total.

Den enda jag hoppas blir smittad är Tegnell!
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vad är det och var köper man det?

sök på nätet. Det kan användas till rena din kropp ifrån mängder av virus, det kan även hjälpa till om du har problem med Acne.

Det bästa med det är om det skulle bli otrolig kris kan du ta vatten ifrån sjöar ihop med detta och låta det stå i 15-20 min sen har du drickbart vatten. Får min information ifrån källor inom försvarsmakten
Citera
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekansson
Resan till Tokyo över påsk känns inte så rolig längre...

Jag förstår men kan trösta med att det kan vara en större risk att befinna sig i Sverige än i Tokyo över påsk. Dom vidtar ju kraftfulla åtgärder för att begränsa spridningen, och verkar lyckas rätt ok, medan i Sverige gör vi inte mycket mer än att mana till lugn och att detta virus bara kommer att drabba ett fåtal och att risken för omfattande smittspridning är låg. Har källor på allt.
Citera
Medlem
StJeromes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americandadfan
Så nu har det nått Stockholm. Tidsfråga innan första dödsfallet sker. Då blir paniken total.
Paniken kommer uppstå när folk börjar smittas utan att man kan spåra det bakåt. Det har än så länge inte skett i Sverige.
Senast redigerad av StJerome 2020-02-27 kl. 20:10.
Citera
2020-02-27, 20:07
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sargour
7 smittade i Sverige nu och vi får inte veta från vilka länder de har varit i

Ingen mörkning alls

1 Hade varit i Iran, 1 hade varit i Tyskland, 2 hade blivit smittade av göteborgaren, mer än så vet jag inte.
Citera
Medlem
Finns det nån länk till en presskonferens eller? Svt skrev att det skulle börja en 20.00 men de verkar inte sända den?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Man mår inte speciellt bra nu.

Är så jävla upprörd för våra ledande horungar bara suttit på röven när jag varnat för detta i 3 jävla veckor.

Kina sätter inte 10% av jordens befolkning i karantän för en jävla influensa som sprider sig dåligt. Detta känns verkligen inte bra, jag tror inte vi får någon kontroll nu.

Jag hoppas mest att sjukvården förbereder sig redan nu och skickar ut de som inte verkligen måste vara där.

Jag tror mer det behövs ett generationsskifte i makten genom alla led. de äldre som styr landet hänger inte med längre och ledarskapet är 0%. Är kunnigt och utbildat folk som yttrar sig här i tråden och ventilerar sin ilska när de som lever i förnekelse inte lyssnar på dem...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in