2020-02-27, 19:48
Medlem
Sista grejerna imorgon sen blir det spikad dörr.

Svensken har varit idioter ännu en gång. 😆😆😆

Cya retards
Citera
2020-02-27, 19:49
Medlem
solo-112s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
En smittspridning fungerar likt detta exempel:

Riskornen på schackbrädet - ränta-på-ränta
Det finns en känd historia om en uppfinnare som uppfann brädspelet Schack i Indien och kejsaren av Indien var så imponerad av brädspelet så han sa till uppfinnaren: "Nämn din belöning så ska jag belöna dig".

Uppfinnaren som också var en matematiker svarade lätt: "Åh kejsare, mina önskningar är enkla. Ge mig ett riskorn på första rutan av schackbrädan, därefter dubblera antalet från föregående ruta för varje ny ruta, dvs. 1,2,4,8... på totalt 64 rutor".

Kejsaren beviljade hans önskan och var förvånad att mannen endast bad om en så liten önskning - eller så tänkte han. Det skulle han inte ha gjort, det visade sig att denna summa blev 18 446 744 073 709 551 615 st riskorn, dvs. 18 triljoner!

Du glömde finessen med hela räknexperimentet, så många korn fanns inte i hela Egypten. ( och nä, det var inte ris i irsprungsstoryn...)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Skandal av svetsaren att först nu agera - screening skulle ha satts in från dag ett men nä det kan ju upplevas som kränkande för flygresenärer så det kan man ju "absolut" inte göraoch varför stoppar man inte allt flyg från drabbade länder - totalt obegripligt och så jävla typiskt svenskt att inte göra nått
Ja, vid det globala nödläget borde vi stoppat alla flyg till & från kina på en gång. Borde satt upp vakter som tar tempen på resenärer och satt upp restriktioner om att resa. Nu är det försent.
Citera
Medlem
Om det stämmer att en person i Stockholm blivit smittad så lär det redan vara ett par hundra till. Om inte tusen. Jag åker bara fram och tillbaka till jobbet varje dag men stöter ändå på minst 1000 personer under resans gång på både pendeln och tunnelbanan.

Sverige skulle ha tagit till åtgärder innan denna spridning började. Nu är det nog för sent.
Citera
Medlem
eternussermos avatar
En 250%-ig ökning på en dag, krisen är här NU!
Senast redigerad av eternussermo 2020-02-27 kl. 19:54.
Citera
Medlem
Vi måste ha koll på smittan.
– Stefan Löfvén

Citera
Medlem
stolsittarens avatar
3 stycken nya fall i Norge nu ikv.

https://www.aftenposten.no/verden/i/pL54lE/direkte-vi-foelger-utviklingen-av-det-nye-koronaviruset
Citera
Medlem
Clawdices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ett Coronavirus är en variant av influensan och är inget nytt.
Det världen håller på med just nu är något annat, vad vet jag inte, men hela den här farsen är helt obefogad egentligen.
Men det får väl bli en foliehattstråd för alternativa spekulationer.
Kanske röra om i världsekonomin? Kanske sälja vaccin? Eller något annat.
Kv19 är iaf inget anmärkningsvärt och Coronaviruset sprids varje år med säkert samma dödlighet och antal sjuka, skillnaden är det vi ser på tv den här gången. Varför vet jag inte, men nåt lurt är i görningen.
De säger att ekonomins fall beror på Corona, men det är tvärtom. Coronahittepåt beror på den oundvikliga kraschen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Ett Coronavirus är en variant av influensan och är inget nytt.
Det världen håller på med just nu är något annat, vad vet jag inte, men hela den här farsen är helt obefogad egentligen.
Men det får väl bli en foliehattstråd för alternativa spekulationer.
Kanske röra om i världsekonomin? Kanske sälja vaccin? Eller något annat.
Kv19 är iaf inget anmärkningsvärt och Coronaviruset sprids varje år med säkert samma dödlighet och antal sjuka, skillnaden är det vi ser på tv den här gången. Varför vet jag inte, men nåt lurt är i görningen.
Du kan ju räkna lite på skillanden mellan 0.095% och 2% i dödlighet.
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Nu rasslar ”säsomgsinfluensan” igång i Svedala. Jag undrar på fullt allvar hur nästa vecka kommer att se ut? Det här är ingen paranoid domedagsfantasi, jag inväntar en karantän inom kort, baserat på helt realistiska förväntningar.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Har han sagt det sedan Italien också?

O ja! Han sa senast igår att risken för enstaka fall har ökat, men att risken för smittspridning är fortsatt låg.

Tyvärr så har Tegnell genom alla omdömeslösa uttalanden bidragit till att myndigheter och politiker inte har förberett sig. Det är direkt skandalöst. Ingen ska ska fan komma och säga att detta är oväntat.
Citera
2020-02-27, 19:50
Medlem
Det verkar råda en viss förvirring i tråden. Många som skriver att Coronaviruset är ett influensavirus.

Influensavirusen (A,B,C och D) hör till familjen Orthomyxoviridae.
Coronavirus hör till familjen Coronaviridae.

De alltså inte särskilt nära släkt med varandra, de är släkt på riktigt långt håll. Den gemensamma nämnaren är att de båda är RNA-virus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in