Jag säger bara det, när Big Brother var Big Brother:
https://youtu.be/_CB8RwwOKco
Tycker för övrigt att flera deltagare uttryckt vidriga kommentarer, vidrigt uppträdande osv. Men tycker att det är värdelöst att de ska bli utkastade för det. Just DE kommentarerna känns ju som det ”sociala experimentet”, att kamerorna glöms bort i ett hus som övervakas 24/7 och alla får vara med och titta på. Det är därför den som vinner får en massa pengar. Det är en ok betalning med 1 miljon att ställa upp på att även visa upp de ”vidriga” sidorna. Man kan väl se det som två fina årslöner innan man kan få ett rimligt jobb igen och det hela är bortglömt, och vi parasiter som inte vågar ställa upp får underhållning. Tycker att detta koncept är värdelöst. Programmet blir värdelöst samt underhållningen är endast ett stort antiklimax när de deltagare som beter sig som det förväntas från början (alltså glömmer bort kamerorna och visar deras egen personliga verklighet) skickas ut.
Tycker för övrigt att det är mer intressant att se om säsong 7 (år 2011) som finns i sin helhet på youtube än att se den här skiten. Visst, det var otroligt mindre galet än tidigare säsonger som exemplet jag länkade till. MEN: Det var minimalt ingripande från produktionen och det är ju DET som ska vara grejen.
Låt rasisterna och antisemiterna var just det, och låt de andra deltagarna tackla problemet. Där har vi en intressant och underhållande dokusåpa tycker jag.