2020-02-27, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det jag har hittat är information om att UW anmält LW genom en orosanmälan angående se gemensamma barnens mående. Enligt en av Lenas väninnor nådde den socialförvaltningen 2015.
Kan du nämna aktbilaga och sida? Eller åtminstone aktbilaga.
Citera
2020-02-27, 19:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade missat förhöret med dottern. Kära nån Läste Es*ters berättelse nu. Inte okey nånstans! Så gör man bara inte! En karl i soffan och en i sängen. Nej, inte om man har barn hemma eller som kan besöka när som helst. Nu känner jag mig som en moralpredikare - men var tusan var hennes omdöme?

Tragiskt är bara förnamnet, den så illa bespottade "Malla" med bloggen skrapade bara på ytan med sina inlägg tror jag tyvärr.

Jag hoppas faktiskt att BO,s föräldrar inser att det inte kommer att bli trevligt att följa resterande part av rättegången och avstår från att närvara, sällan jag läst något så smutsigt och snaskigt som denna FUP.
Citera
2020-02-27, 19:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag hade missat förhöret med dottern. Kära nån Läste Es*ters berättelse nu. Inte okey nånstans! Så gör man bara inte! En karl i soffan och en i sängen. Nej, inte om man har barn hemma eller som kan besöka när som helst. Nu känner jag mig som en moralpredikare - men var tusan var hennes omdöme?

Det är väl inget fel i att visa att man reagerar på barnens berättelser och mående. Jag ser det inte som en moralpredikan.
Hoppas att de får hjälp och stöd både i sorgen och att hantera sin barndom så att de inte får men för livet. Som SD och LW fick av sina.
Citera
2020-02-27, 19:07
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hmm, bara där fick ju Backman fram en kandidat till alternativ för sin klient, ganska säker på att det kommer mera från Backman,s sida.

Angående omsorg om barnen, dottern ansåg ju att "lilla mamma" var promiskuös, tror du att hon gissade eller var det den verklighet barnen levde i?
Det kan ju också vara så att alla de som äger sperman har kollats upp och befunnits ha alibi. Annars hade nog inte SD stått åtalad idag.
Citera
2020-02-27, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, det var lite mer än man hade tänkt sig.
Men som du säger så behöver det inte varit från samma dag.
Och att hon har sex med SD mellan andra partners verkar det som har skett tidigare, vilket hon sagt på något ställe att hon skäms för.

Hon är singel, och hon har rätt att ha sitt sexliv hur hon vill, även om vi tycker att det är ganska många. Det man kan fundera på är hur JH såg på det? Förmodligen inte så kul.

Det finns många människor som dämpar sin ångest med sex. Det kan bli som vilket missbruk som helst.

Frågan är om det sett ut så här tidigare i livet också eller om det är något som ökar och sker på grund av hennes illabefinnande?

Jag önskar att hennes föräldrar inte närvarar vid rättegången när detta tas upp

Hon var singel, ja, men var inte relationen med JH under våren 2018 och den med SD var på upphällningen?
Hoppas också att föräldrarna slipper de värsta detaljerna i rättegången. De kan ju inte orka med.
Citera
2020-02-27, 19:13
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Aktbilaga 145 – Huvudprotokoll, B2705-18 Mord på Lena Wesström, sidan 224 (av 339). Med risk för att jag inte fattar hur allt numreras
-----------------
1.Händelsekod: Bråk 112 larm ej utryckning/återkallat Byslagsgatan 4 A 2016-04- 20 kl 17:06 onsdag.
2.Händelsekod: Misshandel anmälan tel. Promemoria Byslagsgatan 4 A 1017-01-10 kl 00:23 tisdag
3.Händelsekod: Skadegörelse målsäganden gör anmälan 2017-01-10 kl 00:23 tisdag
4.Händelsekod: Skadegörelse anmälan målsägande ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2014-03-07 kl 03:28 onsdag.
5.Händelsekod: Bråk ej utryckning/återkallat Byalagsgatan 4 A 2016-04-20 kl 1 7:06
6.Händelsekod: Fylleri Omhändertagandeblad anmälan Byalagsgatan 4 A 2008-12-22 kl 23:22 måndag
7. 7 st Kontroll personfordon Byalagsgatan 4 A allmänt larm promemoria 2015- 2017
------------
Detta är väl något som några postare som offrat dig som lögnare i sin förljugna kallelse att få LW att framstå som något hon inte var.

Några pudlar för att tagit heder och ära om en bland tråden trovärdigare uppgiftslämnare är väl inte att vänta?
Vidare var det väl så att anmälan till sociala myndigheter inte är med i polisen händelserapport
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-27 kl. 19:27.
Citera
2020-02-27, 19:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Det jag har hittat är information om att UW anmält LW genom en orosanmälan angående se gemensamma barnens mående. Enligt en av Lenas väninnor nådde den socialförvaltningen 2015.

OT: Tack. Ytterligare en sak man blivit anklagad för att ha ljugit och fantiserat om. Bara för att man var elak och ville svärta ner en stackars död kvinnas rykte. Inte för att man ville dela vad man visste med er i tråden.

En annan sak jag anklagats för att ha ljugit om: Att Lena har haft affärer med flera gifta män inte bara SD. Det går säkert att bekräfta sanningshalten av det också i FUP.
Senast redigerad av Rosamund 2020-02-27 kl. 19:21.
Citera
2020-02-27, 19:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det kan ju också vara så att alla de som äger sperman har kollats upp och befunnits ha alibi. Annars hade nog inte SD stått åtalad idag.

Vi får se, kan inte tänka mig annat än att Backman & kompanjon kommer att dra upp BO,s leverne, vore väl nästan försumlighet från deras sida om de inte gjorde det.

Det verkar ju inte finnas något som knyter MGM till brottsplatsen så spelplanen är ju öppen för försvaret på den kanten.

Att MGM sitter där han gör är fullt logiskt med tanke på historiken (bäst att tillägga, jag tror att han är skyldig men inte ensam, MGK är med i spelet) men det ska ju bevisas också att han dels har utfört mordet och att ingen annan kan tänkas förekommit honom.
Citera
2020-02-27, 19:20
Medlem
Läser i aktbilaga 166 Förnyade undersökningar 2019, sidan 71 (av 96), intervju med T*ina E*denvik:

"I samband med ett möte vid en hundpromenad berättade kvinnan, boendes på hörnet närmst
brottsplatsen, att de har övervakningskameror med anledning av att familjen haft problem
med en mörkhyad kille på tomten
. Utifrån det kvinnan berättade verkade kamerorna filma
mer än vad som är tillåtet.
De pratade om det i samband med att de pratade om mordet. "

Någon som hittat någotmer i fup om detta?
Citera
2020-02-27, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av covfefe...
Enligt vittnen (bl a guddottern tror jag) har det eskalerat på senare år. Hon var absolut inte denna typ av människa då hon var gift. Hon led av ett ständigt stidande bekräftelsebehov och tummade i ökande takt på de moraliska principer hon tidigare haft, t ex när hon hade olika relationer med upptagna män.

Precis, det har skett en förändring. UW kände inte heller igen henne. En väninna menade att det inte var den första gifta mannen Lena var involverad i, och beskriver att hon agerade gränslöst på flera olika sätt.
Citera
2020-02-27, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
OT: Tack. Ytterligare en sak man blivit anklagad för att ha ljugit och fantiserat om. Bara för att man var elak och ville svärta ner en stackars död kvinnas rykte. Inte för att man ville dela vad man visste med er i tråden.

En annan sak jag anklagats för att ha ljugit om: Att Lena har haft affärer med flera gifta män inte bara SD. Det går säkert att bekräfta sanningshalten av det också i FUP.

Hennes väninna bekräftar det.
Citera
2020-02-27, 19:23
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vi får se, kan inte tänka mig annat än att Backman & kompanjon kommer att dra upp BO,s leverne, vore väl nästan försumlighet från deras sida om de inte gjorde det.

Det verkar ju inte finnas något som knyter MGM till brottsplatsen så spelplanen är ju öppen för försvaret på den kanten.

Att MGM sitter där han gör är fullt logiskt med tanke på historiken (bäst att tillägga, jag tror att han är skyldig men inte ensam, MGK är med i spelet) men det ska ju bevisas också att han dels har utfört mordet och att ingen annan kan tänkas förekommit honom.
Ja, på något sätt är HD inblandad. Men ingenting tyder på att hon är med i planeringen innan mordet. Då hade hon väl gett SD alibi under de kritiska timmarna. Men att hon vet, att SD har gjort det, tyder blod-snacket på t.ex.

Om LW hade hittats tidigare och man hade kunnat kroppsinspektera SD och kunnat göra sök i hemmet tätare inpå mordet så hade man säkerligen funnit fler bevis såsom blod, skador etc. Kanske t.o.m. mordvapnet. Men det gick ett flertal dagar då säkert mycket bevisning försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in