2020-02-27, 18:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Det är lite rörande att se det hårda arbete som en del i tråden lägger ner på att fria Skandiamannen. Han är helt enkelt inte en tillräckligt spektakulär mördare och måste därför bortförklaras. Lite gulligt.

Ja, mångas föreställningsvärldar tycks rasa samman som korthus, och vissa ropar på Bagdad Bob,,,,,förlåt Boboslacke, hur skall det räddas som räddas kan.

Hur man än vrider och vänder på saken, tittar man på mordplatsen och läser noga vad vittnen faktiskt berättar, så är SE en mycket möjlig kandidat, sätt ett vapen i händerna på honom så liģger resten serverat, han hade möjlighet vilket har visats i tråden, vittnesmål talar för det.

Därmed inte sagt att det var SE, dessutom, om det var han, så var det sannolikt en konspiration, det intressanta är vilka som ingick i den och varför.
Citera
2020-02-27, 19:01
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Jag tycker det rörande är hur lite vissa behöver för att vara stensäkra på att SE är skyldig.

"Han var på plats, han ljuger, han är mördaren".

Hitills har jag inte sett ett enda förslag till mordförlopp med SE som GM som går ihop. Och inget troligt scenario om flykten och vägen tillbaka till skandias entré.

Snälla, ge mig ett vettigt scenario så ska jag tro att det var SE

Men jag har ju visat ett möjligt scenario i grova drag, räcker inte det?

Och jo, även flykten och vägen tillbaks till Skandias entré är inbakat.
Citera
2020-02-27, 19:03
Medlem
Van Nostrands avatar
Expressens övertygelse om att KP avser Skandiamannen bör man ta med en stor skopa salt. Peterson själv antyder ju inget när frågan dyker upp. Och utredningsgruppen består bara av en handfull personer så det är svårt att se att det finns någon läcka till pressen.

Att folk blir förhörda om (bland annat, märk väl) Engström är inte mycket att gå på.

Och viktigast. I princip all info om honom talar ju emot inblandning.
Citera
2020-02-27, 19:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Van Nostrand
Expressens övertygelse om att KP avser Skandiamannen bör man ta med en stor skopa salt. Peterson själv antyder ju inget när frågan dyker upp. Och utredningsgruppen består bara av en handfull personer så det är svårt att se att det finns någon läcka till pressen.

Att folk blir förhörda om (bland annat, märk väl) Engström är inte mycket att gå på.

Och viktigast. I princip all info om honom talar ju emot inblandning.

Det fetade är din subjektiva uppfattning, finns knappast något objektivt som stödjer din uppfattning.

Berätta gärna vilken info som stödjer din uppfattning, och då räknas såklart inte att SE påstås skåpsupa varje dag och att han var svag i händerna eller att han allmänt ville stå i rampljuset, sånt är bara spekulation.
Citera
2020-02-27, 19:08
Medlem
DVDetektivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY

Ja för SE följde efter paret Palme från grand och sen sprang han in osedd på Skandia och stämplade ut, pratade med vakter, och sen mördade han Olof och sprang runt kvarteret och osedd in på Skandia igen, pratade med vakter, och återvände till mordplatsen...
Men det är ju ett jättetroligt scenario
Citera
2020-02-27, 19:09
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tycker det rörande är hur lite vissa behöver för att vara stensäkra på att SE är skyldig.

"Han var på plats, han ljuger, han är mördaren".

Hitills har jag inte sett ett enda förslag till mordförlopp med SE som GM som går ihop. Och inget troligt scenario om flykten och vägen tillbaka till skandias entré.

Snälla, ge mig ett vettigt scenario så ska jag tro att det var SE

Jag har aldrig sagt att Stig Engström är skyldig. Däremot så finns det en del som tyder på att han kan vara det. Jag menar att Engström är en mer rimlig Palmemördare än till exempel någon random CIA-agent, Anti A eller polismannen Ö. Men visst, jag vet som sagt inte vem mördaren är men det är jag allt annat än ensam om i den här tråden.
Senast redigerad av MrSkargard 2020-02-27 kl. 19:12.
Citera
2020-02-27, 19:10
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:

Du menar teorin där SE stämplar ut och smyger ut bakvägen. Mördar Palme och smiter in bakvägen. Pratar med vakten och går ut ur entrén 40 m från mordplatsen?

Är det inte idiotiskt att smyga ut men ändå stämpla tiden så man blir bunden till mordplatsen vid tidpunkten för mordet?

Den teorin innefattar också att det inte är SE som YN ser. Det vittne vars mördarsignalemente stämmer mest in på SE.
Citera
2020-02-27, 19:11
Medlem
Citat:
SE var ju på plats, han kan ju ha hört både LP eller någon annan tala om två GM, måste inte vara krångligare än så.

Ja som vittne. Inte mördare.
Nu lämnar jag SE. Tror inte det är någon större risk att KP pekar ut denna androgyne filur som Palmes mördare.
Citera
2020-02-27, 19:12
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har aldrig sagt att SE är skyldig. Däremot så finns det en del som tyder på att han kan vara skyldig. Jag menar att Engström är en mer rimlig Palmemördare än till exempel någon random CIA-agent, Anti A eller polismannen Ö.

Mer rimlig än vittnet NF som inget annat vittne sett?

Det enda vittnet bundet till mordplatsen som påstår sig känna igen Palme när de möts
Citera
2020-02-27, 19:13
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Mer rimlig än vittnet NF som inget annat vittne sett?

Du menar Fauzzi?
Citera
2020-02-27, 19:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DVDetektiven
Ja för SE följde efter paret Palme från grand och sen sprang han in osedd på Skandia och stämplade ut, pratade med vakter, och sen mördade han Olof och sprang runt kvarteret och osedd in på Skandia igen, pratade med vakter, och återvände till mordplatsen...
Men det är ju ett jättetroligt scenario

Fel ordning på tidsaxeln.

Stämplar in efter maten, 22:35 går han ut bakvägen på Skandiahuset, ser när LOP lämnar Grand och vet då åt vilket håll de går, springer längs med Tunnelgatan och ställer sig vid Dekorima, alternativt går eftet LOP på Sveavägen. Efter skotten tar han sig in i Skandiahuset via bakdörren, stämplar ut, pratar med HO ett par minuter, halvspringer sedan till mordplatsen och resten vet vi.

Har du aldrig funderat på varför polis och ambulanstider har varit så omdiskuterade?

Allting måste stämma med SE story.
Senast redigerad av OY 2020-02-27 kl. 19:17.
Citera
2020-02-27, 19:14
Medlem
Belavias avatar
Detta klipp publicerades för ett par veckor sedan, men är från 2016.

Jävligt intressant. Det var alltså ingen "ensam galning", utan något planerat från högre ort. Det kommer aldrig få någon lösning IOM det är så känsligt. Locket på för gott enligt RG.

https://m.youtube.com/watch?v=FFOSb76ekBo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in