Citat:
Ursprungligen postat av
VitruvianskeMannen
Usch, inte roligt det här. Hela världen är försatt i någon sorts apokalyps. På bara en dryg vecka!
Det var egentligen förra fredagen det började, med att fallen i Italien, Iran, Sydkorea exploderade. Nu exploderar det överallt och folk smittas och dör som flugor.
Nyhetsflödet hinner inte med, börsen ner det mesta sedan 2008.
Hatar verkligen det som händer, känns jobbigt att mina beräkningar verkar slå in, som jag fruktade för en månad sedan ungefär.
Ändå känns det bättre att ha varit aktiv på den här tråden med en massa nyttiga länkar och info än att inte ha sett detta komma. Det känns som att jag är mentalt förberedd på detta nu och har haft god tid att köpa lite extra mat och andra förnödenheter som jag klarar mig på ett bra tag framöver om så måste.
Det kanske känns värre för dom som har lyssnat på Tegnell och vaggats i tron att allt är frid och fröjd och nu på bara de senaste två dagarna ha översvämmats av smittans framfart och motstridiga info från alla håll och kanter.
Det kan bli kaos i affärer när folk ska börja bunkra med mat och och annat utan någon större planering innan.
Det kan eskalera väldigt fort och jag är glad att jag slipper tänka på detta. Hur det går sen i slutändan vet ingen, det kan bli bra, väldigt dåligt eller något mittemellan.