2020-02-27, 16:43
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essem
(Förhör 8, Aktbilaga 147, del 12)

F: Jag hur stor mängd är det med blod?
MT: Tja, ibland kan det se rent förskräckligt ut, det...
F: Och vad är det...
MT: Ehh ...
F: Då?
MT: Ja jag ( ohörbart) ja som där på kontoret då hade jag ju liksom i hela ansiktet utsmetat
och halsen
och, ehh, usch ja ehh. då ser det ut som det har varit litervis, men dey är det ju
såklart inte, och ibland så ser man bara på penis att ja, det är blod på den och så torkar man av
den så.

---
F: Så när hon reser sej upp när ni har haft sex, då droppar det om henne då menar du eller?
MT: Ja det gör det ehh ...
F: Så det droppar när man, man kan se spår efter henne när hon går ...
MT: Det (fnissar till) ...
F: Eller?
MT: Ja du får ursäkta nu skrattar jag till men, ja det förekommer faktiskt att hon lämnar
sådana spår.

Som sagt, självklart kan man blöda, men inte så kraftigt så att det täcker ansikte och hals. När hon tydligen blödde så mycket att det syns i ansikte, på kläder och andra ställen, så måste hon ha haft ett hemskt niagarafall av blodigt sekret efter sex. "Vanligt" sekret är ju sällan färgat, så det borde inte vara så "blodigt" om det inte vore mycket i det.

Om det dessutom blir synliga blodfläckar när man reser sig, ja, då skulle iallafall jag uppsöka läkare.

Ja,Eller få läkaren att skriva ut blodpåse,kanyl och slang.Hon måste ha varit ganska blodfattig efter samlaget
Citera
2020-02-27, 16:51
Medlem
Det här med fynden i trosorna (flertalet) och NFC's resultat:

Blod kan sällan påvisas
DNA (sperma) från olika män och ibland sammanblandade: D*avidsson, T*heorén, H*olmqvist

Tolkar det som att hon har haft sexuell kontakt med flera under en och samma dag vissa dagar OCH att hon inte verkade blöda..? I alla fall inte i den utsträckning som man vill få det att framstå? Och i vart fall avsevärt mkt mindre än en utlösning - så då badar de inte i blod vid samlag?
Eller har jag tolkat det fel?

Aktbilaga 160 NFC från sida 47

PS Det här med att avläsa resultat hör inte till vardagen för min del.
Senast redigerad av uncommon-name 2020-02-27 kl. 17:02.
Citera
2020-02-27, 16:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Det fetade:

Jämför: ”De har inget på mej...”
Inte: ”Jag har inte gjort det!”

Eller:
"jag vet om jag har gjort det"
Citera
2020-02-27, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här med fynden i trosorna och NFC's resultat:

Blod kan sällan påvisas
DNA (sperma) från olika män och ibland sammanblandade: D*avidsson, T*heorén, H*olmqvist

Tolkar det som att hon har haft sexuell kontakt med flera under en och samma dag vissa dagar OCH att hon inte verkade blöda..? I alla fall inte i den utsträckning som man vill få det att framstå? Och i vart fall avsevärt mkt mindre än en utlösning?

Aktbilaga 160 NFC
Suveränt att du hänvisade till detta! Det kanske får tyst på några av varulvarna.
Citera
2020-02-27, 16:58
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Enligt händelserapporten aktbilaga huvudprotokoll sid 224 om jag kollat rätt, så finns det fem st händelserapporter från LWs adress under de senaste tio åren. Försvinnandet är inte medräknat. Rapporterna är oläsliga men kanske kan den som har originalet tala om vad dessa händelserapporter handlar om?

"... I slutet av dokumentet redovisas fem st händelserapporter som rapporterats från Byalagsgatan 4A dom senaste 10 åren..."
Var det inte så att polisen kommit när hon och äldsta sonen bråkat?
Citera
2020-02-27, 17:02
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Det här med fynden i trosorna och NFC's resultat:

Blod kan sällan påvisas

Tolkar det som att hon har haft sexuell kontakt med flera under en och samma dag vissa dagar OCH att hon inte verkade blöda..? I alla fall inte i den utsträckning som man vill få det att framstå? Och i vart fall avsevärt mkt mindre än en utlösning?

Aktbilaga 160 NFC

Jösses det Är värre än jag trodde, LW var ju ... gränslös helt utan moral. Undrar om JH kommer fortsätta besöka hennes cacher och skriva gulligt.
Och hon ska ha varit Pastor!!
Jaja men hon förtjänade inte att bli mördad för det.

Fler motiv har då funnits om någon av herrarna fått reda på hur det låg till.
Antar att deras alibi är noga kontrollerade.
Citera
2020-02-27, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Var det inte så att polisen kommit när hon och äldsta sonen bråkat?

Det hävdar ju mina källor och det vore bra om det kunde beläggas. Är jävligt trött på misstroendet i den här tråden ska jag erkänna. Idag vet vi ju också att BO hade flera parallella förhållanden, något som flertalet här idogt försökt att tysta ner.
Citera
2020-02-27, 17:16
Medlem
Snor-Johans avatar
Aktbilaga 145 huvudprotokoll sid 17

Polismans iakttagelser.
"Jag och Eric åker först hem till Lena för att göra ett närsök. Det första som slår mig när vi
kommer in i hennes hem är att det är väldigt mycket saker överallt. Automatiskt drog jag
liknelser till ett hem där en missbrukare bor, men inte alls lika ofräscht. Bara väldigt mycket
saker, men inte avsevärt stökigt.

Jag fick känslan av att hon är en person som har mycket för
sig och inte riktigt hinner med eller prioriterar att ha ordning hemma. Exempelvis i hallen låg
det en jättestor hög av skor, jackor och andra saker, i vardagsrummet stod det högar av saker
framför bokhyllorna som också var fyllda till bredden. Uppe i sovrummen stod möblerna lite
hur som helst och det var även där väldigt mycket saker i alla rum.

På köksbordet som stod på
nedervåningen hittade vi några små paket som var halvt inslagna. Vi hittade inte någon
mobiltelefon som tillhörde henne, heller ingen plånbok som låg synligt. Det fanns inga
mediciner i skåpen som tydde på någon form av missbruk av tabletter. Jag kollade i
soptunnorna och kunde inte hitta tablettkartor där eller synligt framme. "

Missbrukarhem vet alla poliser hur dom ser ut,, lika rörigt som i hennes liv..
Citera
2020-02-27, 17:19
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Enligt händelserapporten aktbilaga huvudprotokoll sid 224 om jag kollat rätt, så finns det fem st händelserapporter från LWs adress under de senaste tio åren. Försvinnandet är inte medräknat. Rapporterna är oläsliga men kanske kan den som har originalet tala om vad dessa händelserapporter handlar om?

"... I slutet av dokumentet redovisas fem st händelserapporter som rapporterats från Byalagsgatan 4A dom senaste 10 åren..."
Sökt men hittar det inte i aktibilagorna huvudprotokoll sid 124?
Citera
2020-02-27, 17:21
Medlem
Citat:
Det hävdar ju mina källor och det vore bra om det kunde beläggas. Är jävligt trött på misstroendet i den här tråden ska jag erkänna. Idag vet vi ju också att BO hade flera parallella förhållanden, något som flertalet här idogt försökt att tysta ner.

Det står i FUP att äldsta sonen har slagit Len*a. Inte tvärtom.
Hittar det inte nu tyvärr
Citera
2020-02-27, 17:22
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
[/i]

Missbrukarhem vet alla poliser hur dom ser ut,, lika rörigt som i hennes liv..

Man behöver ju knappast inte vara missbrukare för att man har det stökigt . Många med tex NPF , UMS och psykisk ohälsa har svårt med struktur och ordning .
Citera
2020-02-27, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej nej. Notera att dessa trosor ligger i tvättkorgen och samlagen kan ha skett olika dagar med olika män. Hon verkar tyvärr lite promiskuös. Det är många buksvågrar som ränner i trakten. Men blöder gör hon tydligen inte eftersom det står överallt att "blod inte kan påvisas". Alltså inte minsta lilla mikroskopiska bloddroppen

I åtminstone ett par trosor från tvättkorgen står det sammanblandning (i första utlåtandet iaf)?
Håller på att läsa det senare, men har nyss börjat. Kanske klarnar för mig då?
(Ska kolla sen efter vilka jag syftade på)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in