2020-02-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det där har redan tröskats i tråden. Virus lade sig vilande och man testade negativt men sedan tillväxte virus igen med återinsjuknande och man fick nya positiva provsvar.

Ok, tack, det hade jag missat. Jag tycker det låter mycket att 14 procent återinsjuknar som BBC rapporterar.
Citera
2020-02-27, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Hur funkar det om man som patient är mer påläst än läkaren?

Kort och gott, jag åker in och efter ett tag så får jag mot alla odds allvarliga komplikationer. Jag vet om att remdevisir och ett malarialäkemedel har positiv effekt kontra riskerna.

Finns det ens en chans jag får tillgång till detta eller lever dessa läkare också i det blå?
Skriv ut vetenskapliga artiklar som stöder det du anser och be läkaren läsa igenom dem.

Det har ju redan kommit studier på att remdesivir och klorokin mildrar infektionen. Jag länkade nyss till en Kinesisk studie om just det.
Citera
2020-02-27, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ok, tack, det hade jag missat. Jag tycker det låter mycket att 14 procent återinsjuknar som BBC rapporterar.
Det är för tidigt att dra några slutsatser. Ge det ett par veckor så klarnar det förhoppningsvis lite.
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nermal
Antagligen den här rapporten det handlar om:
https://www.ghsindex.org/wp-content/uploads/2019/10/2019-Global-Health-Security-Index.pdf

Sverige på sjunde plats, se sidan 26 (eller sid 20 enligt dokumentets egen numrering).
Undrar hur mycket man får pynta in till "Bill and Melinda Gates foundation" för att komma högt på den listan...
... eller att vi tronar på minnen från fornstora dar ...

Det är väl generellt mycket sånt. Folk tror dittan och dattan om olika platser, och alla är måna om att uppehålla skenet, bekvämast så. Lite utav ”Kejsarens nya kläder”.
Citera
Medlem
Stefan Löfvén som fattar det beslutet att ge samtliga utegångsförbud?
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag visste själv att de skulle ta slut. Men köpte inte själv då jag inte orkade. Nu kommer sverige förmodligen om 10-14 dagar sättas i karantän.

Vet någon var man kan köpa masker idag?
Befinner mig i Skåne.
Citera
2020-02-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktiespekulanten
Jag visste själv att de skulle ta slut. Men köpte inte själv då jag inte orkade. Nu kommer sverige förmodligen om 10-14 dagar sättas i karantän.

Vet någon var man kan köpa masker idag?
Befinner mig i Skåne.
Du gjorde en större ansträngning när du skrev ditt inlägg här på FB, än vad som hade behövs göras för att beställa masker, bra prioritering!
Citera
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Vi har inte haft en global epidemi med relativt hög dödlighet på 100 år. För det mesta händer sånt här i U-länder, och där kan man inte unna sig lyxen att skolka från jobbet i 2 månader.
Väldigt exakt hundra år.Väldigt ödesmättat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Ja men det betyder att 86 % INTE återinsjuknar, vilket måste ses som positivt.

Sedan ska man veta att Kineserna testade litet tveksamma läkemedelsregimer i början och en del gjorde faktiskt läget värre för en del patienter.

Men det här måste man ju reda ut och jag tror att det kommer mer forskning på det här, ganska snart.
Citera
2020-02-27, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Talar du bara om de som legat inlagda eller alla som burit på smittan?

Italienska SMB meddelade idag att 37 i Lombardiet är friskförklarade.

"Il Capo della Protezione Civile, Angelo Borrelli ha aggiornato la situazione coronavirus in Italia incontrando i giornalisti. "Una buona notizia: in Lombardia ci sono 37 persone guarite. (In su 305 contagiate". Così ha voluto esordire Borrelli. Poi ha dato la situazione globale nel nostro Paese: 528 persone positive, di queste 474 sono in assistenza e risultano positive, 278 persone in isolamento domiciliare, 159 ricoverati con sintomi e 37 in terapia intensiva. "

http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/coronavirus-borrelli-14-vittime-528-contagiati-37-persone-guarite-lombardia-155186bc-e276-4474-b529- c7e5e5218766.html

Hade missat det där, tack för info.
Har de redan testat negativt alltså, det gick fort! För ”romarna” tog det ju lång tid.
Citera
2020-02-27, 13:46
Medlem
Vet man hur mycket de smittar som inte får egna symptom?

Vilka länder tycker ni handhar det här bäst och sämst?
Citera
2020-02-27, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xehke
Över 80% tillfrisknar av sig själva. 15% blir lite allvarligare sjuka. 5% kritiskt sjuka.

Vad är lite allvarligt sjuka för något? Nåt låtsas term eller
Citera
2020-02-27, 13:49
Medlem
Turister på coronahotellet ligger och solar med masker på, snacka om att bli utfrysta när dom kommer hem ,dom blir ju inte svåra att identifiera direkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in