2020-02-27, 11:08
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
...
... Frankrike brukar vara ett medicinskt föredöme. ...
...
Så det är därför man bara har testat typ 500..?
Citera
2020-02-27, 11:09
Medlem
Madagascars avatar
Så här går måltiderna till på hotellet i karantän på Teneriffa:

https://twitter.com/i/status/1232967847112060929

Det verkar som designat för att säkerställa att alla på hotellet ska bli smittade.
Citera
2020-02-27, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Jäkligt märkligt att de inte kunnat spåra virusets härkomst. Borde ju vara jätteenkelt.
Antingen är det lab-gjort som foliehattarna hävdat sen dag 1, eller så är det kanske SARS som legat och puttrat i några år och muterat till en mer smittsam form men mindre dödlig.

Det verkar ha kommit från fladdermöss. De är tydligen bärare av en massa virus och har ett starkt immunförsvar som håller dem i schack. På ett laboratorium i Wuhan har man forskat just om denna typ av virus, så min teori är att det kommer från labbet. Det kan vara en modifierad variant av fladdermusvirus.
Citera
2020-02-27, 11:10
Medlem
AldoRaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Intressant åtgärd. Något för sverige och andra länder att ta efter?

I Sverige skulle det leda till att massor med föräldrar måste var borta från jobbet eftersom vi inte har hemmafruar som japan.

Hahaha! Tror du på
Fullaste allvar att Sveriges regering kommer vidta några åtgärder? Det fega styret kommer få förödande konsekvenser för landet.

Stäng all flygtrafik till och från smittade länder är mitt bästa råd
Citera
2020-02-27, 11:11
Medlem
Citat:
Jäkligt märkligt att de inte kunnat spåra virusets härkomst. Borde ju vara jätteenkelt.
Antingen är det lab-gjort som foliehattarna hävdat sen dag 1, eller så är det kanske SARS som legat och puttrat i några år och muterat till en mer smittsam form men mindre dödlig.
Jäklar du borde få nobelpris i okunskap... Grattis
Citera
2020-02-27, 11:12
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Usch ja det har du rätt i! Jag har för mig att en italiensk gravid kvinna blev smittad? Undrar hur det går för henne och om smittan påverkar fostret. Feber kan ju påverka negativt i alla fall...

Jag skrev och länkade i går kväll om en smittad italienska som födde ett osmittat barn igår/ förrgår.

Hitintills har jag inte läst om att någon nyfött smittat barn som insjuknat/ varit svårt sjuk.
Citera
2020-02-27, 11:14
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldoRaine
Hahaha! Tror du på
Fullaste allvar att Sveriges regering kommer vidta några åtgärder? Det fega styret kommer få förödande konsekvenser för landet.

Stäng all flygtrafik till och från smittade länder är mitt bästa råd
Ja det tror jag på fullaste allvar. När fler länder kommer vidta åtgärder så kommer Sverige göra det också.
Citera
2020-02-27, 11:15
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Nu varnar CDC folk med skägg och Coronaviruset.

https://www.foxnews.com/health/cdc-warns-men-about-facial-hair-dangers-amid-coronavirus-fears

Så kan ju bli kul för våra kära ISIS medlemmar och hipsters. Tydligen kan det vara skillnad på liv eller död. Så kommer ni raka er ?

Om man behöver respirator, ja.
Citera
2020-02-27, 11:16
Medlem
Citat:

Det är kanske P4-labbet i Wuhan som gjort bort sig.
Citera
Medlem
Sheps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Jag skrev och länkade i går kväll om en smittad italienska som födde ett osmittat barn igår/ förrgår.

Hitintills har jag inte läst om att någon nyfött smittat barn som insjuknat/ varit svårt sjuk.

Finns en del artiklar om det
https://www.google.com/search?q=coronavirus+childbirth&oq=coronavirus+chi ldbirth
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Systerysterr
Jäklar du borde få nobelpris i okunskap... Grattis
På vilket sätt är du kunnig. Berätta gärna vad du vet! (Vilket är absolut ingenting din lågbegåvade ****)

Hursomhelst så muterar viruset ständigt och har svårt att se att de kommer få fram ett bra vaccin
Citera
2020-02-27, 11:19
Medlem
Lite nyhetsklipp från Global Times tidslinje.

6:11 pm Feb 26

One coronavirus patient, reportedly the earliest COVID-19 case in Wuhan city, the epicenter, denied that he had been to the infamous Huanan seafood market, where the novel coronavirus is alleged to have originated.*

4:58 pm Feb 26

All foreigners who fly in to Beijing must go through a 14-day self-quarantine, according to Beijing municipal authority.

12:26 pm Feb 25

A 56-year-old woman in SW China's Sichuan Province was confirmed with novel coronavirus infection Monday. She tested negative eight times in nucleic acid diagnosis.

11:25 am Feb 25

US drugmaker Gilead applied for 8 patents in China, of which three have been approved as the firm is conducting clinical trials for COVID-19 treatment.*
@WHO experts said Mon night Gilead's Remdesivir might be the only effective pharmaceutical measure to combat coronavirus.

feb 25

Tianjin University has successfully developed an oral vaccine
to protest against COVID-19. Huang Jinhai, the professor who led the project, has taken four doses without any side effects. The team is now looking for partners to promote clinical trials

8:24 pm Feb 24

The possibility for recovered patients to be re-infected with the COVID-19 is very slim: Zhong Nanshan, top Chinese epidemiologist

8:08 pm Feb 24

There are now 3,000 medical staff infected with COVID-19 nationwide. Most of medical staff infections are in Wuhan due to lack of understanding of COVID-19 and lack of protective supplies in the beginning: Liang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in