2020-02-24, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Aiesh kommer vara otroligt viktig i kommande cupmatcher främst och sedan vidare såklart men här fokuseras ju på cupen i tråden. Vilken lekstuga han kan komma att ha på Lördag på Grimsta.

Valhalla är kult, vem minns inte det gamla fina Valhalla Grus? Alla matcher som gått där och på nuvarande/gamla plasten i råkyla, markfrågorna är en annan femma och ett annat ämne.

Ja det hade ju varit bra med ett målfyrverkeri där, sedan är det väl bara att hoppas på att VSK kan ställa till det lite för Sirius.

Ser inte speciellt mycket som är positivt med Valhalla, hehe... men så är jag inte så nostalgisk. Riv och nyttja marken på ett bättre sett. Breddfotboll kan man spelas någon annanstans, finns t ex ytor för fler planer i Kviberg.
Citera
2020-02-24, 17:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jo, självklart siktar vi på nio pinnar, men det skadar ju ändå inte vår chans om övriga lag tar poäng av varandra så det är klart man följer det där stenhårt.

Sirius slog Sollentuna med 8-1 och det var inte ens i överkant direkt... Tar Sirius en europaplats?
Avd: Siffror man inte ska analysera i ett allsvenskt perspektiv.

Slår ni J.Södra blir det en spännande kamp mot AIK. Inte omöjligt att AIK tappar poäng mot ÖIS heller det har ju hänt förr att ÖIS slagit ur AIK ur gruppen.

Aiesh kommer vara otroligt viktig i kommande cupmatcher främst och sedan vidare såklart men här fokuseras ju på cupen i tråden. Vilken lekstuga han kan komma att ha på Lördag på Grimsta.

Valhalla är kult, vem minns inte det gamla fina Valhalla Grus? Alla matcher som gått där och på nuvarande/gamla plasten i råkyla, markfrågorna är en annan femma och ett annat ämne.

Valhalla grus med ett stort jävla tält över planerna. En ganska legendarisk plats där jag gjorde mitt första mål i karriären, ett mycket viktigt mål i en 10-2 seger.
Citera
2020-02-24, 21:05
Medlem
Sveriges bästa offensiv och en defensiv som BK Brödhult hade skämts för. What else is new?

Gustav Ludwigson är så jävla fin, vilken satans lirare!
Citera
2020-02-24, 21:13
Medlem
Ovcharkas avatar
Att Bajen vinner matchen är inte konstigt. Att man släpper till chanser likaså. Men landsförädaren Zlatan klappandes.... Det plus AEG.

Finns inte en chans han hade fått visa näsan i DIF. Tror inte AIK hade välkomnat honom heller. Vet inte.
Citera
2020-02-24, 21:29
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Fattar inte varför folk envisas med att skriva ut elvorna upp och ner.

Det här har länge intresserat mig. Jag har läst resultatbörser, statistik och laguppställningar sedan jag lärde mig läsa. Trots det har jag missat manualen för hur en laguppställning ska redovisas i skrift. Kan du länka?

Jag föredrar att läsa en startelva från målvakt och framåt, då underlättar det att börja med målvakten först och högst upp.

Kalle Anka-försvar idag. Å andra sidan känns det som att vi hade kunnat göra 8 framåt om det behövts. Det svänger om Bajen, i vanlig ordning.
Citera
2020-02-24, 21:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det här har länge intresserat mig. Jag har läst resultatbörser, statistik och laguppställningar sedan jag lärde mig läsa. Trots det har jag missat manualen för hur en laguppställning ska redovisas i skrift. Kan du länka?

Jag föredrar att läsa en startelva från målvakt och framåt, då underlättar det att börja med målvakten först och högst upp.

Kalle Anka-försvar idag. Å andra sidan känns det som att vi hade kunnat göra 8 framåt om det behövts. Det svänger om Bajen, i vanlig ordning.

Nya Bajen. När fan tog vi en såhär svajig 5-1-seger sist? Känslan är att man är missnöjd typ.

Hade vi ansträngt oss i 90 minuter hade vi, som du säger, vunnit med typ 8-0. Vi bjuder ju in Varberg helt efter 60 typ.
Citera
2020-02-24, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Nya Bajen. När fan tog vi en såhär svajig 5-1-seger sist? Känslan är att man är missnöjd typ.

Hade vi ansträngt oss i 90 minuter hade vi, som du säger, vunnit med typ 8-0. Vi bjuder ju in Varberg helt efter 60 typ.
Samma gnäll som vid varje storseger förra säsongen.

Det är inte en slump att vi gör överlägset flest mål av alla lag i Allsvenskan. Inte heller att vi släpper in flest av topplagen. Kommer se likadant ut i år också.
Citera
2020-02-24, 21:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Samma gnäll som vid varje storseger förra säsongen.

Det är inte en slump att vi gör överlägset flest mål av alla lag i Allsvenskan. Inte heller att vi släpper in flest av topplagen. Kommer se likadant ut i år också.

Det jag menar. Nivån har höjts så inåthelvete mycket. Minns när vi med nöd och näppe ens klarade poäng hemma mot sånna här lag.

Grejen är ju att vi skärper oss som fan i skarpheten i försvaret när vi möter de bättre lagen, iaf på hemmaplan. Är inte ett dugg orolig, vi bör utmana om det i år också.
Citera
2020-02-24, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Var så god

Citera
2020-02-24, 23:45
Medlem
Varberg såg ju ganska kul ut men dom måste sätta sina chanser annars kommer sejouren i AS bli kort, så där många chanser har man inte råd att bränna och så där många chanser kommer dom inte heller att få i varje match, sätter dom inte några av alla chanser dom hade så blir det utklassningssiffror. Men med det sagt, det skall bli intressant att följa dom. Daniel Krezic ser rätt spännande ut.
Citera
2020-02-25, 01:51
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Varberg såg ju ganska kul ut men dom måste sätta sina chanser annars kommer sejouren i AS bli kort, så där många chanser har man inte råd att bränna och så där många chanser kommer dom inte heller att få i varje match, sätter dom inte några av alla chanser dom hade så blir det utklassningssiffror. Men med det sagt, det skall bli intressant att följa dom. Daniel Krezic ser rätt spännande ut.
De hade lärt sin läxa hur man ska spela mot Bajen men maken till brända chanser ser man sällan så jag håller nog med. Hade kunnat stå 4-4 i paus. Som Bajare är man ju nöjd med resultatet naturligtvis men försvarsspelet är ju om det ens går sämre än i fjol. Dock var det kul att se Söderström på högerbacken, tyckte han tog för sig ordentligt, åtminstone offensivt.
Citera
2020-02-25, 07:24
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Att Bajen vinner matchen är inte konstigt. Att man släpper till chanser likaså. Men landsförädaren Zlatan klappandes.... Det plus AEG.

Finns inte en chans han hade fått visa näsan i DIF. Tror inte AIK hade välkomnat honom heller. Vet inte.

Du menar att lejonens Lejon INTE skulle välkomnas till dif lions? Vem är det du försöker lura egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in