2020-02-27, 00:09
Medlem
Stenballes avatar
Det är valår i USA, Trump vill visa att ekonomin/börsen går bra, är sur för att Coronaviruset sänker börsen och kommer därför att säga att viruset är en bagatell, iallafall för andra länder än Kina.
Citera
Medlem
Nu strax från USA
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FzyOQI995HWU
Citera
Medlem
[quote=Akrobaten0808|70437318]
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek

Le du. Isolerade högriskpatienter är man inte precis och springer in till genom luftslussarna i onödan. Vet du hur lång tid det tar bara att få på sig utrustningen ?

Men om du vill likställa hennes situation med ditt arbete som uska på ett demensboende så hejja på dig !

Rosenbad lär ju ha bunkrat upp nu för att ta herr svetsare Lövet under jord
Vet du vad, det du sysslar med är spekulationer och piss. Lövfen ska tas under jord? Han vet inte ens om vad som pågår, kan knappt orientera sig i tid och rum innan han har fått en breifing-grogg. Lägg av.

Alla kommer vara jämlika inför viruset i Sverige. Jag bor inte kvar, det verkas ta mer seriöst där jag bor nu.
Citera
2020-02-27, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
vaaah är den unga 20 åring tjejen i dålig skick nu och inte har blivit frisk efter 1 månad ? fyyyyfan det här är riktigt illa om så är fallet (((
Nej, det finns ingen sådan info. Det finns ingen info knappt överhuvudtaget då hon inte vill att de ska gå ut med någon info om henne
Citera
2020-02-27, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Nu strax från USA
https://www.flashback.org/leave.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FzyOQI995HWU
18 minuter kvar.
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RR-
vaaah är den unga 20 åring tjejen i dålig skick nu och inte har blivit frisk efter 1 månad ? fyyyyfan det här är riktigt illa om så är fallet (((

Nej. Det är bara domedagsprofeterna som spekulerar som vanligt.

– Vi har resonerat så att precis som vid en större olycka så lämnar vården ett initialt besked om hur många som är skadade, och om man är lindrigt, svårt eller livshotande skadad. Det gjorde vi i det här fallet, säger Malin Bengnér.

– Då sa vi att det är fråga om ett lindrigt fall, patienten mår förhållandevis väl, och är stabil. Vi sa också att ingen annan är utsatt för smittrisk. Efter det tycker vi att allmänintresset upphör. Vi förstår att människor är nyfikna, men vi tycker att det egentliga allmänintresset upphör.

– Vi tycker att detta solklart faller under patientsekretessen. Vi försöker inte dölja eller mörka något. Detta är en individ som har varit extremt tydlig med att hon vill ha anonymitet. Då är det jätteviktigt för oss att hennes vilja och patientsekretessen går först.

Har patienten skrivits ut?

– Det kommenterar vi inte.

Hur mår patienten?

– Vi har inte några ytterligare uppgifter att lämna om hur hon mår.
Citera
Medlem
[quote=itsaek|70437241]
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
10 gånger per dygn är inte befängt. Jag har mer kontakt med patienter som är bra. Tror du att ett så speciellt fall som hon lämnas ifred? Tillåt mig att le.
Det är oftare än någon tittar till en på akuten när man har hjärtarytmi...
Citera
2020-02-27, 00:12
Medlem
Det förstår ni väl allihopa att folkhälsomyndigheten inte har tid att engagera sig allt för mycket i sådana små petitesser som den så kallade ”Corona incidenten” ändå är, de har ju såklart mer prioriterade uppgifter att först ta i tu med, som exempelvis ”TotalFörsvarsÖvningen 2020” som nu snart står för dörren!
För det måste alla förstå att en riktigt påkostad övning är A och O ifall man vill bli riktigt duktig i sin roll att skydda Svenska folket ifrån faror som vi alla vet lurar där ute, och då går det inte begära att dom samtidigt också ska stå och oro sig över förkylningar som kan drabba landet.

”2020 genomförs en totalförsvarsövning i Sverige – TFÖ 2020. Den ska bidra till att öka Sveriges motståndskraft. Folkhälsomyndigheten kommer att spela en viktig roll i övningen.
,, och myndigheten har uppdrag att förbättra sin förmåga att möta hälsohot under krig och störda förhållanden. Ett led i uppbyggnadsarbetet är att personal har krigsplacerats, ett annat är deltagandet i TFÖ 2020.”

https://www.folkhalsomyndigheten.se/nyheter-och-press/nyhetsarkiv/2019/maj/folkhalsomyndigheten-deltar-i-totalforsvarsovning-2020/

PS.
-CORONA låter förresten som en ny bilmodell eller nåt,,, ska jag välja en TESLA eller ska jag ta den där nya fräscha modellen från Kina som heter CORONA? Ja fler och fler verkar ta CORONAN verkar det som, det reser till och med kors och tvärs över hela jordklotet för att försäkra sig om att kunna få tag på en nyproducerad CORONA nog jävla fort!

CORONA är inget man skojar bort, eller?
https://www.youtube.com/watch?v=DrNA5o1duvY
Citera
Avslutad
Smittspridningen i Italien kan väl delvis bero på ett annat sätt att hälsa. Mycket kindpussar och så. Hade tre iranska arbetskompisar, de var också mycket mer fysiska i samvaro. Hand på axel t ex. Kom å tänka på när jag för ett par år sedan var i rysk kyrka och massor med människor gick fram och pussade en ikon(tavla) som var speciellt helig. Efter ett antal pussar kom nån o torka tavlan. Där hade du haft flera hundra smittade på en dag..
Citera
Medlem
zippezs avatar
Verkar som om det kommer närmare och närmare. Successivt.

Hur tror ni detta kommer påverka Sverige om det sprider sig som Italien?
Citera
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Nej, en väldigt onödig kommentar. Du ska inte oroa dig för detta dock. Rapporten har inte ens blivit peer reviewed ännu. D.v.s inte granskad av ämnesexperter och ska därför inte spridas till allmänheten överhuvudtaget. Det i sig tyder också starkt på att det hela är ganska oseriöst och inte utfört av välrenommerade forskare, utan istället individer som vill ta tillfället i akt och glida på fokuset av Covid-19 (kanske få forskningsmedel etc.). Jag är själv forskare och sådant här stör mig väldigt mycket. För att ytterligare understryka detta så är jag själv man som inte fått barn ännu och inte en promille av mig bekymrar mig över lösryckta rapporter likt denna.

Krosh, TACK så hemskt mycket för dit lugnande svar, det var riktigt snällt av dig
Citera
2020-02-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Ja, men de kommer prioriteras och de som får stå tillbaka är vanliga svenssons
Ja, men det finns inte ens resurser till att prioritera dom. Förstår du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in