2020-02-26, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Det som har minskat smittan i kina är att ge patient C-vitamin doser. Jag har sett bilder på stora lastbilar köra ut Cvitamin till sjukhusen. Något det inte nämns här i västerländsk media och det har sina anledningar..

Ja C-vitamin i stora doser ger visst skydd. Nu kan man inte ta upp hur mycket c-vitamin som helst, kroppen ser det som en sockerart och den bryts ner /passerar systemet.
Men det finns metoder - dels blanda det med linolja som man kört i en höghastighetsmixer, då luras kroppen ta upp mer och det kommer ut i blodet.
Eller går det också att ge som en vitamininjektion. alltså med en spruta in under huden.

Min egen erfarenhet är också att om alla tar extra c-vitamin så stoppas spridning. Det räcker med att alla tar extra C i högre dos på vanligt sätt. Alla ska ta.
Citera
2020-02-26, 22:32
Avslutad
Om tegnell behåller lugnet och får rätt, inget stort utbrott, då kommer han hyllas som ett geni och få serafimerordern ur kungens hand.

Tänk på det ni som kritiserar.
Citera
2020-02-26, 22:33
Medlem
Larasofts avatar
De två insjuknade i Sverige verkar ha betett sig föredömligt och inte satt sig på någon mottagning för att invänta vård.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Människan är 100 % knallgul kinesisk kvinna (student från Wuhan vid universitetet). Jag tror att hon är frisk och ute på gatorna igen. Det var hon som ville ha denna strikta sekretess eftersom hon uppfattat det som att asiater riskerar att bli förföljda om lokalbefolkningen kan knyta dem till sjukdomen. Därför har lasarettet i Jönköping lagt locket på.
Nej, på presskonferensen i Göteborg sa de indirekt att hon är kvar. De berättade hur många skyddsdräkter som går åt per dag när personal besöker henne. Ca 10 st svarade de.
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TemaSweg
Det otrevliga med sjukdomen är ju just hur hög dödligheten är för äldre. De flesta av oss här har säkerligen släktingar upp i åldrarna vi inte vill förlora.

Ja, men uppenbarligen hade alla avlidna äldre också andra sjukdomar. Det är inte en tröst för oss alla som har äldre släktingar, men det betyder hitintills inte att friskare äldre stryker med lika lätt.

Ja undrar fortfarande hur det slår mot barn. De verkar klara sig bäst, men betyder det att x % insjuknar ändå, typ lite som en vanlig influensa.
Citera
2020-02-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dompan75
Du och ett par till har ju haft fel i det mesta hittills. blir faktiskt lite underhållande att se hur omedveten du är om det.

"Jönköpingskvinnan har nog släppts för länge sedan", "Sverige behöver inte rapportera friskförklarade till WHO, så hon är ute redan"
"Kolla i Europa, nästan inga fall, det är lugnt, det är snart över!" och vägrar lyssna på folk som säger att det är en eftersläpning på 2-4 veckor i Europa.
"Kolla, nu går det nedåt, nu ser vi slutet på det här." Sedan större höjning. Sedan marginell minskning en dag "Kolla, nu sjunker det, nu är det snart över".

Humor.

Humor är att vi för 2-3 veckor sedan skulle ha massiva utbrott i Sverige enligt påhejarna. Var är de utbrotten? Vi har två fall idag - vi kommer att få några till innan våren kommer vilket jag sagt hela tiden. Dödligheten har i omgångar påståtts vara upp till 60 %, men dessa siffror har justerats nedåt hela tiden. Mellan 1-2 % är idag ett gällande estimat som sannolikt kommer att sjunka under 1 %. Angående det enstaka Jönköpingsfallet så är det irrelevant att veta något om ett enstaka fall. Epidemiologi är betydligt mer intressant, tyvärr förstår de flesta härinne inte mycket av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
De 800 000 okända människorna i mitt exempel flög igenom din hjärna som ett virus genom ett gärdsgårdsstaket. Slå inte sönder resten av kepshållaren, du kan komma att behöva den i en nära framtid.

Ja med 100tals skrivna på en och samma adress. Hur ska man smittspåra ?. En (svart)arbetare på ett företag ska hittas och ingen vet vad han egentligen bor.
Citera
Medlem
Varför avråder inte UD från att resa till norra Italien? Galet att folk åker dit, men förstår att man gör det om inte avråds
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oeomum
- BNO News har bra rapportering och uppdaterar snabbt.

- John Hopkins University har även en bra sammanställning och karta globalt.

- Inspirerat av dessa två har jag börjat arbeta på en nationell karta över Sverige, Coronakartan (www.coronakartan.se) . Kommer att uppdatera vid nya fall/ny information.

Snyggt jobbat

Kan man få in datum när fallen bekräftas?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Om tegnell behåller lugnet och får rätt, inget stort utbrott, då kommer han hyllas som ett geni och få serafimerordern ur kungens hand.

Orättvist isåfall eftersom han inte fick några som helst konsekvenser för att ha rekommenderat Pandemrix och försäkrat att det var ett väl beprövat vaccin.
Ska rätt vara rätt står han på plus minus noll om han har rätt om corona. Inte mer.
Citera
2020-02-26, 22:35
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81

Då får han väl det, jag kan leva med den insikten om coronaviruset visar sig vara ett luftslott. Men tänk om han har fel? Ska vi trösta oss med att han förmodligen också dör som alla oskyldiga han skickat till Nangijala?
Citera
2020-02-26, 22:36
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Barnet var inte smittat
Un bimbo non infetto

Undrar om det är frun till patient 1, hon var smittad samt gravid i åttonde månaden.

Ja, jag skrev fel i hastigheten och ändrade det. Jag tyckte den nyheten var intressant.

Frun? Jag tror inte det för hon låg inne på Sacco-sjukhuset i Milano tidigare. Denna födde i Piacenza.

I primi contagi nel Nord Italia sono stati un uomo lodigiano di 38 anni e sua moglie incinta all’ottavo mese. L’uomo è ricoverato in gravi condizioni a Codogno, la signora invece è in isolamento al Sacco di Milano.

https://www.notizie.it/esteri/2020/02/26/coronavirus-quanti-morti/
Senast redigerad av farbror Sven 2020-02-26 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in