2020-02-26, 22:04
Medlem
Jack-Ryans avatar
Vi borde kanske ha ”lite” mer invandring ändå. Nämligen importera några rejäla konstaplar från babbarnas hemländer. (som aldrig hört talas om PK) De skulle raskt lösa problemen med sina batonger.
Citera
2020-02-26, 22:04
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricky1891
Tvärt om va,höja skatten mena du. Du vet hur det är med rödingar,har inget och vill dela det med alla.

Ha, ha, sorry Höja menar jag.
Citera
2020-02-26, 22:06
Medlem
Vilken usel debatt det blev. Den där sossen som är kommunstyrelsens ordförande visste inte ens vad han hade skrivit i tidningen, så flummigt, har inte sossarna bättre företrädare. Vanliga människor som ser en sådan här debatt måste väl ändå skaka på huvudet åt den där advokaten, tydligen skall man be om lov innan man får göra reportage från Kronogården, helt vansinnigt. Debatten mellan Nyambo och Linda S var som väntat avslagen, inga som helst nya argument. Samma skitsnack om för låga skatter från V.

Det såg lite konstigt ut av Lamotte att inte hänga av sig den skottsäkra västen, inte ens NMR har väl sådan utrustning.
Jag hade väntar mig en bättre kväll. Lite beröm ändå till Pretty Belinda, hon var ovanligt lugn.
Citera
2020-02-26, 22:06
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Att de här blattarna menade att han måste fråga först innan han filmar på torget är ju sinnes. Enligt lag har man all rätt att filma på allmän plats. Och att folk applåderade åt kommentaren gör en ju sjuk.

Men det märks ju på vissa i publiken att de inte vill ha någon förändring. Media ska inte komma dit och ställa kritiska frågor, de ska visa upp det positiva med kronogården. Allt är lamottes fel och hans svans. Alla ska visa någon konstig respekt till kriminella
Citera
2020-02-26, 22:07
Medlem
Peripheryys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Att de här blattarna menade att han måste fråga först innan han filmar på torget är ju sinnes. Enligt lag har man all rätt att filma på allmän plats. Och att folk applåderade åt kommentaren gör en ju sjuk.
Detta var nog det mest korkade som sades i "debatten".

Jag har aldrig gillat Joakim lamotte tidigare, men efter det här har han fått lite mer av min respekt. Hade jag själv stått där och svarat på alla efterblivna saker hade jag smällt av för längesen.
Citera
2020-02-26, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samuellittle
Hur slutar man prenumerera på SVT💩...?
Flyttar till Finland
Citera
2020-02-26, 22:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nja, inte den absolut enda skulle jag säga. Tyckte nog att han polisen med invandrarbakgrund verkade vettig och hon kvinnan med slöja som hade flyttat från Kronogården men jobbade kvar där var det väl inget fel på.

Tyvärr lyckades de knappast väga upp dumheterna från "Team Orten", men i alla fall.

Ja, den libanesiske polisen var mycket vettig.

Till och med den somaliska fembarnsmamman framstod som någorlunda vettig i den där svårt IQ-befriade samlingen.

Det är fan en prestation när en fembarnsmamma från ett land med genomsnittlig IQ på 67 framstår som the voice of reason när hon egentligen bara beskriver hur hon gjort för att maxa det som Sverige har att erbjuda. D.v.s. satt sina barn i vitare skolor så att de får bättre utbildning, låtit barnen spela fotboll i klubbar som drivs av svenska volontärer med föreningsbidrag etc.
Citera
2020-02-26, 22:10
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Hahahahaha Lamotte i skottsäker väst i SVT-studio

Lär göras memes på detta.

Han kanske blir lika känd som somaliskan Jättebrottar-Lena

https://twitter.com/PGravlis/status/1034073112592216064
Citera
2020-02-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr1931
Exakt. Helt sjukt och bra exempel på två parter som står långt från varandra värdegrundsmässigt. Hur ska vi nånsin förstå varann?? När den ena parten bara anser sig berättigad. Och den andra känner sig våldtagen.

Vet inte om allt kommer att rinna ut i sanden efter Lamotte i Kronogården.

Jag tycker media skulle ha en timmes långa samtal med en och samma person som får ge en djupare bild av det som de tycker. Flera olika sidor. För det här småpladdret som pågick gjorde ju ont i huvudet. Alla synapser svimmade.

Den här kvinnan Mona Valter tror jag hon heter, talade ju utomhus att hon tyckte illa om islam och där fanns på YT ett klipp med en äldre invandrad man som stod och förklarade för en polis att han skulle ta henne för så där kunde hon ju inte få stå och säga. Sätt henne i fängelse sa han flera gånger.

Sen våra politiker ska vi inte tala om. Men jag hoppas ju att de till nästa val dyker upp någon som vågar ta i det här, som vågar ta i de problem som finns.
Citera
2020-02-26, 22:12
Medlem
exexexexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Vilken usel debatt det blev. Den där sossen som är kommunstyrelsens ordförande visste inte ens vad han hade skrivit i tidningen, så flummigt, har inte sossarna bättre företrädare. Vanliga människor som ser en sådan här debatt måste väl ändå skaka på huvudet åt den där advokaten, tydligen skall man be om lov innan man får göra reportage från Kronogården, helt vansinnigt. Debatten mellan Nyambo och Linda S var som väntat avslagen, inga som helst nya argument. Samma skitsnack om för låga skatter från V.

Det såg lite konstigt ut av Lamotte att inte hänga av sig den skottsäkra västen, inte ens NMR har väl sådan utrustning.
Jag hade väntar mig en bättre kväll. Lite beröm ändå till Pretty Belinda, hon var ovanligt lugn.
Han hade ju krupit in i sitt skal dagar innan programmet. Så tragiskt att se...
- Men?
- "vi fattade det beslutet, och det tyckte vi var ett rätt beslut"
- Hur?
- När?
- Om?
Citera
2020-02-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Bara jag som tyckte att lamotte såg riktigt trött alt pårökt ut?
Ja.. Det är bara du.
Citera
2020-02-26, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Ja, den libanesiske polisen var mycket vettig.

Till och med den somaliska fembarnsmamman framstod som någorlunda vettig i den där svårt IQ-befriade samlingen.

Det är fan en prestation när en fembarnsmamma från ett land med genomsnittlig IQ på 67 framstår som the voice of reason när hon egentligen bara beskriver hur hon gjort för att maxa det som Sverige har att erbjuda. D.v.s. satt sina barn i vitare skolor så att de får bättre utbildning, låtit barnen spela fotboll i klubbar som drivs av svenska volontärer med föreningsbidrag etc.

Ja det är sant. Jag trodde inte mina öron när jag hörde vad de applåderade åt. Allt som gick ut på att inte säga att ligisterna är ansvariga skulle applåderas. Ett ganska otäckt program på många sätt.

Dock bra förslag att polisen ska utreda barns brottslighet. Inte för att straffa dem men för att hjälpa dem med just de problem de har i sin tillvaro. Äldre som får dem att göra saker för att de just slipper straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in