Citat:
Ursprungligen postat av
arcsin
Jag baserar min uppfattning på hur långsamt det sprids, och på tidigare pandemier. Medias hysteri bidrar också till min uppfattning. Generellt sett gäller att om media blåser upp någonting till astronomiska proportioner, så är det kraftigt överdrivet. Media är bara intresserade av att generera klick och sälja lösnummer. Endast och enbart.
Tack för svar. Jag förstår vad du menar men jag har en helt annan uppfattning kring medias hantering av hela situationen.
Nu har dem börjat blåsa upp allt. Det håller jag med om. Men det är förståeligt med tanke på att det har spridits till i princip alla kontinenter nu.
Det som gör mig konspiratorisk är att media tog det väldigt piano med det här viruset i en och en halv månad. Att de börjar skapa hysteri nu kan bero på att de själva är oroliga. Om vi tänker på tidigare farsoter så har media aldrig varit sen med att börja skapa clickbaits men just i det här fallet så var det väldigt lugnt genom hela Januari samtidigt som det i Kina infördes den största karantänen i mänsklighetens historia.
Jag har aldrig oroat mig för virus tidigare. Men denna gång är jag inte så säker, detta främst för att media tog det ovanligt lugnt i början och att Kina har tagit till brutalt stora åtgärder, vilket man inte borde göra om det är typ som vanlig influensa.