2020-02-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Kvinnan har ju uttryckligen sagt att hon inte vill att någon info angående henne ska lämnas ut. Hur svårt ska det vara att förstå.
Nä och det är inte det jag efterfrågar. Hur svårt ska det vara att förstå?! Alla som smittas har själva ett ansvar. Och vi runtom bör få reda på hur utvecklingen går. Blir patienten bättre/sämre. Dock ska vi givetvis inte få personuppgifter
Citera
2020-02-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Först säger nämner han inte att det finns antivirala mediciner, sen verkar han ändå syfta på det när han pratar om vacciner(?).
Vaccin skyddar mot smitta, det botar inte en redan smittad patient (med få undantag).
Citera
2020-02-26, 20:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Dödligheten i Iran är 14%.
Det går väl inte att säga - många osäkerhetsfaktorer i det landet. Vi har ingen aning om hur många som är smittade, men sannolikt betydligt fler än de som hittills rapporterats.
Citera
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag ville bara veta om du hade fog för det du skrev när du idiotförklarad en skribent som jobbade på sjukhus. Då vet jag att du är en idiot och att allt du skriver i tråden är hispigt trams.

Ungefär som hon som jobbade på 1177 och skrev massa dumheter på Aftonbladet chatt som var felaktigt häromdagen menar du?
Citera
Medlem
Vad är det här för dravel om att ”skydda individens integritet” så säger vi inget om vem det är eller vilka områden han varit på!!

Nehej då era muppar!
Ni kan hur enkelt som helst skicka ut adress, namn och alla uppgifter på personer som vittnar -> till den den kriminella som knivat ihjäl någon på öppen gata.
Då skiter systemet i att skydda vittnet men nu när ett virus med hög dödlighet cirkulerar och är i startgroparna till pandemi då skyddas man!
Citera
2020-02-26, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Collectcall
Har kompisar vars föräldrar levde i Europa under WWII. De sa samma sak: att det var så förbaskat spännande, och de kände sig levande.
Gillar också hurricanes, oväder och rajtantajtan. Får se vad det blir av det sistnämnda nu.
Säkert en överlevnadsinstinkt. Hur fan ska man annars palla med all skit som lastas ovanpå varann.
Håller förövrigt med. Dock vill jag inte att närstående ska smittas
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsKonung
Fy fasen!! En månads Corona-sjuk låter pissigt. Kanske hostar fortfarande och då får hon väl inte lämna antar jag?

Gissar att hon varit/är allvarligt eller kritiskt sjuk
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
P1 alldeles nyss.

Ja men det program som just nu och sedan 20.03 sänds ut i P1 är Europapodden. Vet du inte vilket program du lyssnade på?
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Du verkar kommentera något annat än det jag säger. Att många fall kom på fåtal dagar betyder alltså inte att det är en sådan snabb smittspridning som man kan tolka inlägget för, bara att man kommer ikapp genom provtagning på redan smittade. Däremot kan man ju undra om Italiens "stopp av flyg" överhuvudtaget har fungerat.
Att det blir en ketchupeffekt av smittade när man tidigare inte brytt sig om att fatta allvaret kräver ingen raketforskarutbildning för att förstå, du gaggar dock vidare som vanligt eftersom poängen flög högt över huvudet på dig. Jag förstår alltså mycket väl vad du skriver, men inte varför du gör det. Du verkar tro att din 1800-talsutbildning gjort dig extremt mycket smartare än alla andra, därav den korkade tonen i dina svar?

Om du vore ansvarig för Sveriges beredskap skulle Italien hända här tämligen omgående.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Du hörde alltså detta i Europapodden?
Eller jag vet inte jag tryckte på denna länk: https://sverigesradio.se/artikel/7416601 det var direktsändning på förstasidan.
Citera
Medlem
ImTheMans avatar
Presskonferens om corona i norge ovanligt sent, 21.00,
https://www.nrk.no/nyheter/fhi-varsler-pressekonferanse-kl.-21-1.14920063
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Anders Tegnell verkar ha svarat på frågor av Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OpJ7wV/folkhalsomyndigheten-smittan-kan-paga-till-hosten

Några citat

Stämmer inte med den uppfattning jag har läst mig till.

Först säger nämner han inte att det finns antivirala mediciner, sen verkar han ändå syfta på det när han pratar om vacciner(?).

Jag tror idioten blandat ihop läkemedel med vaccin, Alluvia(ett hiv-medicin) har visat sig ha effekt. Folk har vittnat om att de tillfrisknat snabbt efter att ha fått det. Men den är väldigt dyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in