2020-02-26, 20:27
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Tjenare. Jag lyssnar på P1 just nu. Kvinnan i JKPG är fortfarande sjuk.

Fy fasen!! En månads Corona-sjuk låter pissigt. Kanske hostar fortfarande och då får hon väl inte lämna antar jag?
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
När tom hälsoministern är smittad så är det ju katastrof där borta. Hoppas hela regimen blir smittad

Ja, det är helt sanslöst: Under en presskonferens där man försökte lugna allmänheten står alltså den Corona-smittade vice hälsoministern och svettas och mår allt sämre framme vid podiet. Dessutom så har en iransk parlamentsledamot blivit smittad, så de iranska politikerna lär nog få det "svettigt" de närmaste veckorna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Så den här göteborgsaren har alltså varit i Göteborg och på sitt arbete och antagligen i kollektivtrafiken i en 3-7 dagar innan han blev sjuk. De på Sahlgrenska påstår att han ABSOLUT inte kan ha varit smittsam under tiden, men ändå ska man smittspåra? Det här är så jävla ruttet. Vad är det som gäller egentligen? Jag trodde det var fastslaget att man definitivt smittar under inkubationstiden. Sitter de och ljuger?

WHO bekräftade igår på sin presskonferens att man smittar UTAN att visa symtom. Satt personligen och kollade hela presskonferensen. Vet inte om WHO är pålitliga, men har svårt att inte tro dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
82 utländska medborgare som nyligen varit i Iran har testat positivt för viruset.

Bahrain 26 fall (första i måndags)
Kuwait 26 fall (dito)
UAE 13 fall (stigit kraftigt under veckan)
Irak 5 fall (samma familj)
Oman 4 fall (första i måndags)
Pakistan 2 fall (två oberoende fall rapporterade idag från olika delar av landet)
Kanada 2 fall (ett fall i Vancouver och ett i Toronto)
Libanon 2 fall (passagerare på samma flygplan)
Georgien 1 fall (första fallet idag)
Afghanistan 1 fall

Iranierna vet inte vad de har att göra med. De är lika korkade som kineserna var och kommer få betala ett högt pris för det. Tyvärr så får deras beteende allvarliga hälsokonsekvenser runt omkring i världen.
M t p vad västvärlden gjort mot Iran så det är bara att konstatera att det slår nu tillbaka mot väst.
Citera
2020-02-26, 20:28
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -modestyblaise-
Är hon fortfarande på sjukhus?

Det tar tid att bli frisk från influensa dessutom kan man ha påtaglig allmänpåverkan i flera veckor.
Citera
Medlem
Mr1931s avatar
OK. Står du för intensivsjukvård när vi behöver?
Kan vi komma hem till dig och få vård?
Annars, var lite ödmjuk. Har du sett löpsedlarna senaste dygnet?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Ja, det är helt sanslöst: Under en presskonferens där man försökte lugna allmänheten står alltså den Corona-smittade vice hälsoministern och svettas och mår allt sämre framme vid podiet. Dessutom så har en iransk parlamentsledamot blivit smittad, så de iranska politikerna lär nog få det "svettigt" de närmaste veckorna.
Patetiskt
Hade det inte varit allvarligt och som kan påverka oss så hade jag skrattat. Så går det när man lägger locket på. Garanterat enorm spridning pga deras regim
Senast redigerad av -modestyblaise- 2020-02-26 kl. 20:34.
Citera
2020-02-26, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du måste snarare räkna uppåt än neråt från de 8%:en döda med tanke på att Kina har mycket högre kapacitet än vi har i Sverige att hålla folk vid liv. Kolla de kritiska och allvarliga i Kina nu. De hade alla varit döda om inte de satt i respirator/ECMO. I Sverige har vi kapacitet till att hålla drygt 100 st på den behandlingen bara. Resten kommer alltså dö.

Dödlligheten blir då runt 20% om alla blir infekterade, alltså 2 miljoner kommer dö i Sverige ungefär, med våran "Goda beredskap".

De fantasi-siffror du försöker räkna med är inte bekräftade, men ska man dra in dessa så tillkommer alla de som dog i hemmen oxå, och brändes med dödsorsak "lunginflammation" en annan siffra som är betydligt högre än de som dog på lasarett.
Dödligheten är betydligt lägre, alla miljoner smittade i Kina som tillfrisknat utan större besvär. Dödligheten sägs vara under 1%!!!
Citera
Medlem
När uppstår panik i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
Jag är nog lite konstig, men jag älskar sådana här saker. Stormar, snökaos, stojet runt stora olyckor. Det gör att jag känner att jag lever. Det är inte alls så att jag är okänslig för de som lider av problemen, snarare tvärt om, och jag är glad att hjälpa, och jag känner empati.
Samma! Dick lite orolig för nära & kära
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amanojaku91
82 utländska medborgare som nyligen varit i Iran har testat positivt för viruset.

Bahrain 26 fall (första i måndags)
Kuwait 26 fall (dito)
UAE 13 fall (stigit kraftigt under veckan)
Irak 5 fall (samma familj)
Oman 4 fall (första i måndags)
Pakistan 2 fall (två oberoende fall rapporterade idag från olika delar av landet)
Kanada 2 fall (ett fall i Vancouver och ett i Toronto)
Libanon 2 fall (passagerare på samma flygplan)
Georgien 1 fall (första fallet idag)
Afghanistan 1 fall

Iranierna vet inte vad de har att göra med. De är lika korkade som kineserna var och kommer få betala ett högt pris för det. Tyvärr så får deras beteende allvarliga hälsokonsekvenser runt omkring i världen.

Spännande att de exporterar ungefär lika många smittade som de har själva🤔 82 exporterade o 139 i landet.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roskors
Tjenare. Jag lyssnar på P1 just nu. Kvinnan i JKPG är fortfarande sjuk.

Sa dem något om hon satt i ECMO eller Respirator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in