2020-02-26, 20:08
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det är en bra inställning som du har så klart. Men är det realistiskt att ta blodprover på massor med flygpassagerare? Det är ju en jätteapparat. Finns ens de resurserna? Jag tvivlar starkt.
Allt går om man vill.
Idag görs absolut ingenting.
Citera
Medlem
Spenderat kvällen med att läsa lite forskningsrapporter om SARS och Covid19, verkar vara väldigt vanligt att dom män som smittades av SARS fick testikelcancer och/eller blev sterila. Kinesiska forskare verkar tro att det samma gäller för Covid 19. Trist för män.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Stänga Göteborg 🤔

Stefans Sverige bygger inga murar... förrän det redan är för sent, då stänger hela skiten.
Citera
Medlem
presskonferensen från Göteborg!

Har hela staben redan flytt in i säkerhetsbunken, vad fan är detta för jävla sändning!
Citera
2020-02-26, 20:09
Medlem
SkogsKonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Är det smart drag av Iran att skippa karantän? Eller beror det på att hela landet är infekterat o det inte är lönt?

" Iran's President Rouhani says "We have no plan to quarantine any district or any city. We only quarantine individuals."

Kanske effektivt då det troligtvis ändå skulle vara svårt i ett land med 85 miljoner invånare(kinas karantän funkade ju bevisligen sådär). Enstaka fall kan vara ett mer vasst och precist instrument.
Citera
2020-02-26, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abcabc
Det tror jag inte alls, du måste nog producera lite bra referenser på det.

Att 8% dör är fel, vad jag vet.

Jag tror snarare att 1-2% är högt räknat, då alla de som stannat hemma utan provtagning inte räknats med.

Jämförelsen med vanlig influensa är svår, jag har inte hittat pålitliga siffror på dödlighet för säsongsinfluensa
Det varierar, 0,1% brukar USA säga. 0,17-0,2% är den senaste svenska siffran. Det varierar dock från år till år.

Stora skillnaden är att ingen har vaccin och att ingen är immun denna gången. Dessutom så ger sjukdomen många fler som behöver sjukhusvård även utan att man räknar in att fler kommer att bli smittade. Detta oroar mig i alla fall...
Citera
2020-02-26, 20:10
Medlem
abcabcs avatar
Citat:

Jag tror snarare att 1-2% är högt räknat, då alla de som stannat hemma utan provtagning inte räknats med.

Jämförelsen med vanlig influensa är svår, jag har inte hittat pålitliga siffror på dödlighet för säsongsinfluensa
Men med det sagt så tror jag att vi kommer få en epedemi i Sverige.

Det kommer att bli lite struligt, inte på grund av Corona utan på grund av avstängningar och att svårt sjuka får svårt att få tillgång till sj6kvård.
Citera
Medlem
Oscaris avatar
3,40% dödlighet nu.
Citera
Medlem
Oscaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekonomi3
Du glömde källhänvisningen

BNO News, siffrorna för smittade och döda.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:

Dödlighet i vanlig säsongsinfluensa är ungefär 0,17% och Corona har ca 20 ggr högre dödlighet alltså ca 3,4%, allt enligt denna artikel:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XgBEnx/svenske-virusprofessorn-betydligt-hogre-dodlighet
Citera
2020-02-26, 20:11
Medlem
Einsturzendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Spenderat kvällen med att läsa lite forskningsrapporter om SARS och Covid19, verkar vara väldigt vanligt att dom män som smittades av SARS fick testikelcancer och/eller blev sterila. Kinesiska forskare verkar tro att det samma gäller för Covid 19. Trist för män.

Var inte den studien på väldigt få individer?
Citera
2020-02-26, 20:11
Medlem
Theforeigners avatar
Ser just press conferencen.
Dessa läkare vet tydligen INTE att en man kan smitta redan INNAN man visar symptom.
STORT PROBLEM !!! att dom då tydligen inte spårar möjligt smittade som den sjuka mött innan
han fik symptom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in