2020-02-26, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Mobilen hade väl iallafall spårats till en plats där den också stängs av.
Vändningen kunde ju gjorts för att hitta mobilen.

Om vi struntar i örhänget:
Flera vittnen har sett mannen på motorvägen så det kan man ju inte bara negligera.
Men det behöver ju inte vara mördaren.
Han var där vid ett par tillfällen. Och en polis kände igenom SD från den gången. Han tog själv kontakt med poliserna - det var då han snackade om busarna "hotfulla män". Själva fan att fupen är så stor - det är stört omöjligt att hålla reda på vilken aktbilaga men läst vissa saker.
Citera
2020-02-26, 18:51
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, han hoppades väl på att hon skulle lämna honom ifred efter alla plågerier. Men inte ens den metoden fungerade på Lena.

Det tror jag knappast var syftet. Tycker det är tydligt i alla deras konversationer att SD vill framkalla känslor hos LW, genom att göra henne illa. Han verkar på ett sjukt sätt gilla det. Förmodligen grundar sig beteendet i både självhat och hat mot Lena pga. att hon var ärlig mot HD när HD kom på att SD varit otrogen.
Citera
2020-02-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så då kan det ha varit orsaken till skilsmässan
mellan LW och UW.

Och det väcker återigen frågan vem som är far
till yngsta sonen.

SKILJ PÅ RELATION OCH KÄRLEKSRELATION!!!!
Citera
2020-02-26, 18:56
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plorpis
Väldigt tacksam till er som uppdaterar från rättegången, tyvärr blir jag inte av med känslan av att detta blir en story likt den där en snubbe blev matad med räkor av kinesiska maffian och därmed släpps fri för även om jag är övertygad om vem som gjort det är indiciekedjan rätt tunn 😭
Okej ? säg vad du menar..
Citera
2020-02-26, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Håller med om att det relevanta är hur man förebygger att bli ett brottsoffer. Hur får vi mördare att sluta mörda. Det scenariot är icke genomförbart eller möjligt att påverka:

Svaret på den första frågan är enkel och självklar. Självbevarelsedrift och skyddsåtgärder. Man bryter, sänker garden och backar ut ur rummet, för att aldrig mer återvända. Behöver man därtill kvinnojour, ny identitet och hemligt boende söker man sådan hjälp.

Men tyvärr har i den här tråden ett gäng istället uppmuntrat till att brottsoffer ska stå på sig, hävda sin rätt, konfrontera etcetera. Detta innan fupen kom, numera hörs inga sådana uttalanden. Det är jag glad och tacksam för.
Även jag gläds åt att de som i tråden har ägnat snart två år av sina liv åt att, mer eller mindre intermittent, befinna sig här och med argument baserade på okunnighet försökt pusha för den "metodik" LW valde att tillämpa i sitt umgänge med SD: konfrontation och ett istadigt, mindre begåvat beteende, att de tystnat.

När vi nu genom FUP har fått en klarare bild av hur länge och intensivt LW på alldeles tokigt vis har betett sig, har hennes fan-club här tonat ut. Det är inte nytt ljud i skällan, det har istället blivit knäpp tyst.
Det är synd. Den här tråden besöks av en massa läsare som kan tänkas befinna sig i situationer liknande den som LW hamnat i.

Det råd du ger, alltså att snarast backa ur destruktiva relationer och inte välja konfrontation, kan vara direkt livräddande för dem. Sånt bör belysas och uppmuntras här, samman med en analys av vilka möjligheter det finns för när- och kringstående att kunna hjälpa.
Då kan det kanske komma åtminstone nånting ljust ut ur det mörker som kännetecknade relationen mellan SD och LW.
Hoppas det.
Citera
2020-02-26, 19:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mirandamirage
Jag diskuterar inte juridik, utan hur brottsoffer ska värna om sig själva genom självbevarelsedrift för att inte behöva dö helt i onödan. Lenas beteende är ett skolexempel på hur man inte agerar när man blir dödshotad tillsammans med sitt barn.

Men om det var så lätt, då borde inga människor behöva dödas i kontrollerande relationer?

Det är väl en av anledningarna till att det är svårt att lämna, att de redan är så kontrollerade och hjärntvättade när det är ett faktum?

Självkänslan är i botten, skammen att man har hamnat i en sådan sits...
Och rädslan att det ska bli värre...samtidigt som man har svårt att se det utifrån. Hur enormt destruktivt det är.

Och jag tror ju inte att L*ena ville bli dödad. Hon fattade nog ändå, trots rädslan, inte vilken hon hade att göra med.
Citera
2020-02-26, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Jag hade missuppfattat det, hade för mig att någon granne sett honom vattna gräsmattan och att det ansågs lite suspekt, typ att han höll på att tvätta av sig nåt (läs blod). Om observationen gjorts till exempel någon gång efter halvett så hade det varit misstänkt. Om det däremot varit tidigare så hade det nästan varit ett alibi. Men nu var det alltså ingen observation alls, tack för klarläggandet. (Har läst nu i FUP)

Min tanke är att SD HAR varit ute med vattenslangen i trädgården och spolat av sig efter han bragt LW om livet. Han informerar om detta då 1. Någon granne skulle kunna ha sett honom och då är det bättre att ha sagt det själv innan samt med förklaring till varför. 2. Även om ingen sett det så kanske det skulle kunna märkas även dagen efter, att marken blivit vattnad under natten.

Det som framförallt får mig att resonera på detta vis är att HD var så noggrann med att få fram att SD+LW haft massa sex ute i trädgården också. Jag tror att HD visste att SD sköljt av sig i trädgården.

Står det numera en badtunna på just denna plats i trädgården tro?
Citera
2020-02-26, 19:07
Medlem
Citat:
mellan LW och UW.

till yngsta sonen.
Snacka om konspirationer. Det finns trådar för sånt också i forumet. Och kanske UW var far till T*ea? Jag har relation med både kvinnor och män. Jag ligger inte med nån av dom eftersom som det är vänskapsrelationer. Är det så svårt att förstå?
Citera
2020-02-26, 19:09
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
mellan LW och UW.

till yngsta sonen.
Huvudet på spiken. Det finns en del fog att anta att LW var gift och att UW var tvungen att ta initiativ till skilsmässan fpr att inte framstå som en toffel. LW,s fria livsstil kom inte som att trycka på en knapp med sortin från församlingen och UW insåg nog att han ingick i den.

Det skulle förklara mycket av dom symbiotiska bindningarna om SD är far till yngsta barnet men mot det talar att skulle LW använt det som utpressningsmedel att tvinga sig på SD.
Vad heter LWs föräldrar? Söker deras utsagor i aktibilagorna?
Citera
2020-02-26, 19:12
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om det var så lätt, då borde inga människor behöva dödas i kontrollerande relationer?

Det är väl en av anledningarna till att det är svårt att lämna, att de redan är så kontrollerade och hjärntvättade när det är ett faktum?

Självkänslan är i botten, skammen att man har hamnat i en sådan sits...
Och rädslan att det ska bli värre...samtidigt som man har svårt att se det utifrån. Hur enormt destruktivt det är.

Och jag tror ju inte att L*ena ville bli dödad. Hon fattade nog ändå, trots rädslan, inte vilken grad av ondska hon hade att göra med.

Det här var inte kontrollerande relation där ena parten bara var hjärntvättad och kontrollerad.

Här hotade och kontrollerade båda parter varandra. Lena provocerade, stalkade och hotade både SD och HD. Hon avslöjade affären på ett oerhört grymt sätt trotd att SD gjort klart att han hatar henne för det och kommer att döda henne.

Jo, Lena visste precis vem hon hade att göra med. Hon och hennes barn fick dödshot. Hon berättade rör vänner att om hon fortsätter hota honom så kommer han att döda henne.

Hon sökte hjälp hos vården och angav att om ett år finns hon inte längre. Så nog visste hon att hon skulle bli dödad.
Citera
2020-02-26, 19:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Han hoppades på att få ha tillgång till L*ena när han så önskade. Han släppte såm köttben till henne då och då, allt för att upprätthålla hoppet.

Hans metod att bestraffa, plåga, trampa, stalka henne visar på en person som är svårt ströd.

Han skulle kunnat anmäla henne också.
Det vill han inte för då avslöjas hela hans falsk/dubbelspel. Hans perfekta utsida briserar.

Han vill ha hela kakan kvar, men får allt svårare att hålla kontrollen.

Istället för att polisanmäla henne, lämna henne, blocka helt så använder han en psykopats lösningar på problemet:

För en psykopat är lösningen på problem att styra med våld, hot, förnedring som skruvas upp om inte offret "lyder " (ett ord som han själv använde mot LW) och slutligen "ta bort", förinta problemet.

Lägg därtill att SD var väldigt lättkränkt och väldigt hastigt gick från att vara trevligt till att i nästa sekund skriva att han önskade henne ur livet. 0 -100. Inget däremellan. Det skiljer de två åt ordentligt rörande deras relation. En av dom blev också av med livet.
Citera
2020-02-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fortfarande långt efter är jag. Men här är några saker jag finner är viktiga i sammanhanget:

Aktbilaga 164:

Del 6, sid 24

SD: "Hoppas du aldrig kommer hem från resan om det här är vad du vill"

sid 26

SD: " Du får mer än gärna dö på de isiga vägarna om du vill ha det så här"

SD: " Jag vet att jag sagt allvarliga saker. Menar dem."

SD: "Hat är det som bubblar inom mig. Har du utnyttjat mig alla år för att knulla och ha sällskap? Jag har älskat"

Men sen senare:

SD: "Förlåt. Uppriktigt och ärligt förlåt, jag vet inte vad som flög i mig denna gång heller, jag blir bara så desperat svartsjuk när du ska bort med annan tror jag. vill inte förlora dig, och reagerar så in i helvete dumt..(..)"

Del 8, sid 2

Vem är nu igen denna Kenneth som LW har skärmdumpat en konversation av? Stämningen är långt ifrån bra där.

Del 8, sid 10

Bilder på cachen "my real six string". På hur många olika ställen har den varit på? För skärmbilderna där är från 7 mars 2018, och det är inte vid bullerplanket iallafall.

Del 8, sid 12

Skärmbilden är från 6 maj, och det börjar närmar sig, och det hettar till:

LW: "Ha så kul i USA när ni börjar om"

LW: "Åker förresten till Norge samtidigt tror jag. Vi kan skicka bilder till varandra när du är ute om kvällarna och hon hänger på rummet"

LW: "Bestämt igår"

LW: "Vet du, det känns helt odramatiskt om allt skulle avslutas nu"

LW: "Jag är inte rädd, du har inget grepp om mig längre"

Observera det sista. LW menar att hon inte är rädd längre pga. att SD inte har något grepp om henne. Vilket förmodligen ledde till att hon inte heller tyckte det kändes farligt att bjuda honom kaka den 14 maj. Tyvärr..

Det är någon gång runt den här tiden som jag tror SD inser att allt är kört och då bestämmer sig för att mordet är utvägen på allt. Intressant är ju också att SD tidigare som jag nämnt varit svartsjuk på LW ganska sent in i historien. En del här har ju velat få det till att det endast är LW som känt sådär. Det är också tydligt i deras konversationer att SD flera gånger ballat ur totalt och uttalat att han önskar att LW ej levde.

Bra grävt och intressant sammanställning. Pekar också mot de tankar och teorier jag har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in