Citat:
Ursprungligen postat av
Big-Daddy
Färgfull anekdot men om du återvänder är det svårt att se hur det är våldtäkt när du träffar personen igen och ligger med personen.
Du verkar skena med dina tankar vilket leder mig till att undra om du har en diagnos?
Ett bekvämt sätt att deflektera och få medlidande. Inte sagt du gjort det med det är klassisk kvinnlig manipualtion. Dvs ta en händelse och göra om det till något annat i psyket och sedan tro på det själv och använda det som ursäkt och skydd för ens egna livsutgångar och val.
Du kan ändå inte göra personangrepp på andra för att de analyserar och inte direkt hoppar på offerkofta läget utan att granska. Det är sunt att ifrågasätta när en avdankad kändis plötsligt efter 10 år säger sig ha kidnappats och hållits som sexslav i 10 dagar utan att någon vetat, undrat och inte sagt något kommande tid och år. Det har alltså gått över 10 år sedan händelsen.
Det är bekvämt för en kvinna att använda dessa åren för att inte behöva presentera bevis som går att verifiera och då en kvinnas ord väger mer är utgången oftast till deras fördel.
(FB) 50% av våldtäkter är falska anmälningar enligt ny rapport från BRÅ
https://www.bra.se/download/18.62c6cfa2166eca5d70e18f68/1558943076921/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf
Hört talas om Stockholms syndromet? Det är dessutom vanligt att offer återvänder till förövare. Dessutom var det en av hans vänner som ingrep vid kidnappningsförsöket. Vilket är ett trauma nog för att man ska sluta fungera som normalt psykiskt (dvs någon höll fast mig med våld och två män försökte föra bort en annan person).
Ptsd räknas som diagnos, även när ingen bryr sig om att utreda den. Symptom försvinner inte av att det inte är fastställt lika lite som de kommer av att diagnosen ställs. Det kommer vid anslutning till trauman. Einstein.
Vems medlidande? Polisen har aldrig brytt sig. Inte människor omkring mig. Offret för kidnappningsförsöket minns inte och min ilska var länge riktad mot personen. Jag får inte terapi och jag får inte prata om några våldtäkter eller sådant för psykiatrin. Tvärtom så har jag blivit ombedd att byta ämne eftersom jag blivit upprörd eller konfronterad med det du säger: Varför återvände du? Eller snarare OCH HONOM ÅTERVÄNDE DU TILL!
Vilken sympati talar du om? Personen som lämnade dörren öppen och tog med sig killen en längre stund så jag kunde fly? Eller hans vänner som märkligt nog (han hade förtigit alla anknytningar till min stad men råkade lustigt i sammanhanget nog röra sig omkring i musikerkretsar) umgicks med mitt ex mamma och som beklagade min mening "Jag tycker inte om honom.' med orden "Han är inte så snäll med tjejer." Efter att ha talat om vilken fantastisk kille det var.
Är det så? Snart 20 år sedan för min del. Jag minns allt men inte hans ansikte. Lustigt nog. Jag hoppas dock på att han blev gangster och dog. Ytterst få jag skulle säga så om. Oj den enda. Men det är det enda jag kan tjäna på att någonsin vidröra händelsen. Ett avslut. Det var inte ens tio dagar. Men jag minns exakt att det tog honom just tio dagar att ringa och kolla var jag var och ifrågasätta när jag skulle återvända. Det var det sjukaste av allt för mig. Så jag skrattade åt de där jävla tio dagarna. Om det var frivilligt. Om vi var tillsammans. Varför tog det tio dagar att reagera på att jag inte var kvar i bostaden?
Du hånar 10 år. Jag har skrattat mig halvt fördärvad åt 10 dagar.