Citat:
Ursprungligen postat av
Spanaren321
Jag tror att HD och SD gemensamt bestämde sig för att döda LW. Det var HD som kände det största hatet mot henne, men det var SD som utdelade de dödande slagen. Kanske träffades alla tre vid planket för att prata ut en gång för alla? Därför skyddar HD nu sina barns pappa för att inte båda föräldrarna ska hamna bakom galler.
Exakt så tror jag med.
@Reimer - MGK måste in i ekvationen igen. Hon utdelade inte dom dödande slagen, men i min värld så är hon i allra högsta grad inblandad innan mordet, och med städningen efter mordet. Hanna borde dömas för anstiftan och för skyddande av brottsling.
PS. Stefan dödade inte Lena för att Lena hotade att berätta för Hanna. Hanna visste redan att dom träffades och hade sex. Det var ingen nyhet alls, så Lenas hot var absolut inte farliga. Hanna visste redan.
Däremot så tror jag fortfarande att Stefan ville tillbaka till Hanna. Flytta ihop och bli en familj igen.
Då säger Hanna - Se till att Lena försvinner, så blir vi en familj igen. Jag hatar henne och hon måste försvinna, och du får lösa det.
Pang. Lena dör.
Hanna har skuld i detta.