Citat:
Ursprungligen postat av
shivashambo
Och du håller på och visar dina PK länkar samt fantiserar att turistnäringen inte har så stor betydelse. Du är verkligen pinsam når du lägger ut din matta och pumpar upp Thailand så att fler folk skall chansa och komma hit nu. Är det inför din pension och det du är investerad i? Ingen koll på Thailand 2020 och spec nu med viruset gömt runt landet efter att hundratusentals kineser firat sitt nyår här som bara en kines kan. Jo, jag har sett och hört det och thai folk hatar dom!
Här är färsk statistik från Bangkok Post
Record 38.27m tourists in 2018; 41m expected in 2019
www.bangkokpost.com › business › record-38-27m-tourists-in-2018-... Jan 28, 2019 - Thailand saw a record 38.27 million tourists in 2018, up 7.5% from 2017, ... receipts in ...........
an industry that makes up about a fifth of the economy.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tourism_in_Thailand
A fifth är detsamma som 20% och inget annat. Det är mycket viktigt att behålla för Thailand så därför kan alla som vill komma hit, smittade som osmittade, och mingla med de som bor här och just minglandet är en stor del av Thailand's attraktion. Vad tycker vi om att gränserna är öppna vind för våg? De borde skämmas och du med SiamGnome som betyder ThaiGnome!
Ursäkta är du inte läskunnig? Jag skrev att 10-17 procent av Thailands BNP bygger på turismen. Det beror lite på hur man räknar.
I förra veckan utökade Thailändarna sökområdet för smittade. De hittade då 5 till. De vet hur de har smittats så de har ingen patient 0 mysterium som till ex Italien.
Om regimen ljuger så tar de en stor politisk risk. Det är det enda jag har sagt. Är det värt det? Inte enligt mina källor, Men är jag säker? Nej. Dock är det ju konstigt att skydda något och ta en risk för något som i princip redan har rasat i hop.
Thailands problem angående sista fallen har inte varit Kineser utan återvändande thailändare.För närvarande så kommer knappt några kineser till Thailand. Thailändaren, som ljög, hade blivit smittad i Japan. . Han kan nu ha smittat 30 sjukvårdare. Myndigheterna har gått ut med en nivå tre varning angående smittade länder. De har även bett flygbolagen att inte sänka priserna så folk inte ska börja resa till och från smittade områden.
Nästa problem för Thailand angående Coronaviruset är att de kan inte skydda sig mot är Burma, Laos och Kambodja. Det är omöjligt att vakta gränsen mot dessa länder och dessa länder kan omöjligt ha någon koll på sina smittade. Det kan vara som Iran men ingen vet. Gränserna mot dessa länder får den svenska gränsen mot Norge verka hårdbevakad. Jag själv har flera gånger knallat fram och tillbaks till Burma och varit inne en sväng i Malaysia utan kontroll. Om du kommer in från någon av dessa länder så har? (hade) man 24 timmar på sig att ta sig till en immigration. Tror du att alla burmeser och kambodjaner gör det? Lägg till att gränserna mellan Kina, Burma och Laos är öppna som såll. Jag är inte ens säker att regimen i Burma har överhuvudtaget kontroll över sin gräns till Kina. Du ska vara glad över de som flyger in de kan man ha koll på. I April är det Thailändska nyåret. Då åker många av de illegala/legala hem till sina hemländer i Laos, Kambodja och Burma. Då har du ett resande som är helt utan kontroll liknande det i Kina under kinesiska nyåret. De kommer ofta tillbaka.
Andelen Svenskar som reser till Thailand är en piss i Mississippi jmf med andelen asiater. Sen att det finns en massa svenska pensionärer alkoholiserade och potentiella sexköpare boende där har väl ingen missat. Det kan väl inte du ha undgått. Det är väl de som är i riskzonen att dö om epidemin får fotfäste.
PS Din statistik är gammal. Den jag skrev är från Jan-feb20 i år. Tidigare struntar jag i.