Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Alla länder utom Sverige. Tycker du inte det är märkligt att alla andra som blev sjuka samtidigt eller t.om innan har rapporterats som friska utanför Kina? Men Sverige har istället gått ut och sagt att de inte tänker rapportera det, med hänvisning till patientsekretess... det kan du ju oxå se i statistiken att de inte gjort än.
Vem vet hur många fler som mörkas.
Jag har reflekterat över precis det, och när jag läst om patientsekretess tycker jag inte att det är applicerbart i detta fall heller. Ingen har bett om detaljer, utan endast om status.
Jag tänker vidare att all rapportering kring status på brottsoffer som man läser i tidningen dagligen i så fall också skulle upphöra eftersom man inte inhämtat tillstånd från offret. Exempel när man rapporterar att en person är knivhuggen och kritiskt skadad, osv.
Om man skalar upp detta innebär det att det inte kommer att finnas någon statistik alls i princip från Sverige. Enligt vissa i den här tråden skulle vi inte ens kunna rapportera in smittade om patienten vägrar. Naturligtvis är det skitsnack, men varför?