2020-02-26, 08:03
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Jag har snackat med min polare lite igen, och han vidhåller fortfarande samma sak - Det hör snacket som förekommer här kring systemkolapps och annat är helt enkelt inte sant.

Han påpekade också en sak som var lite speciell, att det är lite märkligt hur Iran av alla ställen nu skulle ha ett utbrott värre än någon annanstans, och refererade även till vad som händer på kryssningsfartyget. Det går inte riktigt ihop helt enkelt.

Han menar också på att det är helt orimligt att det inte finns massvis av smittade i USA. Det finns så SJUKT många kineser som rest över stilla havet för kinesiska nyåret till släktingar och sedan tillbaka att det borde vara massor av Amerika asiater som är sjuka nu samt folk runt dem.

Alla resonabla länder i väst kommer hantera större utbrott utan problem. Det kommer inte bli massdöd och annat. Hade viruset varit farligt "på riktigt" hade det redan varit en pandemi med systemkolappser redan, för det går så otroligt mycket fortare.vi talar om dagar innan det är spritt världen över och folk ligger döende på gatorna om det är luftburet.

Den största faran är om människor får panik och handlar icke rationellt.

Kan inte länka till mitt tidigare inlägg efter vårat senaste snack.
Varför kan det inte bli system kalops? Alla amerikaasiater som nu sprider smittan är ju livsfarliga?
Citera
2020-02-26, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evilius
Haha, precis som i Filippinerna. Efter 16 år fattar jag allt mindre
Ja det enda man fattar är att man inte kan fatta allt, bara lite.
Citera
2020-02-26, 08:08
Medlem
Sydkorea har tre gånger fler smittade än Italien men ändå ungefär samma antal dödsfall. Har de så mycket bättre sjukvård eller är det bara en annan målgrupp som smittats och då är utgången bättre?
Citera
2020-02-26, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regicide86
Sydkorea har tre gånger fler smittade än Italien men ändå ungefär samma antal dödsfall. Har de så mycket bättre sjukvård eller är det bara en annan målgrupp som smittats och då är utgången bättre?
De avlidna i Italien är alla ganska gamla. Över 70 vill jag minnas.
Citera
2020-02-26, 08:12
Medlem
AldrigMeraMagalufs avatar
Citat:

I Italien fick smittan fäste på ett sjukhus och spreds där. Det handlar alltså om en känsligare grupp.

https://www.dn.se/nyheter/varlden/coronasmittan-i-italien-spreds-pa-ett-sjukhus/
Citera
2020-02-26, 08:12
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Med tanke på vad diverse galningar skriver här så skulle det föga förvåna om hon blivit hotad av någon foliehatt. Som det sagts tidigare så är viruset inte det farliga här, det är idioter.
Vilka galningar pratar du om, och vad har de sagt? Jag har inte sett nåt anmärkningsvärt, och hon nämns ju knappast.
Citera
2020-02-26, 08:13
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:

eller så kan de vara så att numren är felaktiga när de kommer från Asien, att dom helt enkelt inte vill säga korrekta nummer, så Kina garanterat inte gör...

vi får se, men italien blir ett bra exempel på vad som är rätt och fel.. Kolla Iran, deras dödsantal höjs också och från Iran kommer det info att det är mer än staten säger... likaväl som i Kina..

Men allt är konspirationer enligt Tegnell knarkare här inne..
Citera
2020-02-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
De avlidna i Italien är alla ganska gamla. Över 70 vill jag minnas.

Ja, en var cirka 60 och sjuk, resten 75+ (flera 85+) med svåra sjukdomar som cancer.
Citera
2020-02-26, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Ja, en var cirka 60 och sjuk, resten 75+ (flera 85+) med svåra sjukdomar som cancer.
Ja så var det. Tack för påminnelsen.
Citera
2020-02-26, 08:16
Medlem
Citat:

Lejonparten av de smittade i Sydkorea verkar tillhöra en kristen dödskult. Kan tänka mig att de är yngre.
Citera
2020-02-26, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havremopeden
eller så kan de vara så att numren är felaktiga när de kommer från Asien, att dom helt enkelt inte vill säga korrekta nummer, så Kina garanterat inte gör...

vi får se, men italien blir ett bra exempel på vad som är rätt och fel.. Kolla Iran, deras dödsantal höjs också och från Iran kommer det info att det är mer än staten säger... likaväl som i Kina..

Men allt är konspirationer enligt Tegnell knarkare här inne..

Men så många iranier som finns i Sverige måste väl någon ha lite inside information från Iran, om hur illa det är? Såg det där om 50 döda, men om till och med direktsända parlamentariker hostar och ser döende ut måste det vara ett enormt mörkertal...
Citera
2020-02-26, 08:19
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solskenihelvetet
Den smittade asiaten här i Sverige är avliden.

(Jag har personlig koppling till en som jobbar på sjukhuset där hon låg efter att ha blivit flugen från Jönköping)

VARFÖR HAR INTE DETTA KOMMIT UT?! Inte ett ljud i media, vad vet myndigheterna och varför tystas det ner????

För att undvika panik, lägga locket på, sticka huvudet i sanden, istället för att ta ansvar, är ju vad regeringen är bäst på. Om det är sant som du säger. Men varför ska vi tro på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in