2020-02-26, 06:33
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du sitter själv och förespråkar straff som hör hemma i diktaturer, så chilla lite med mod-gnället.

Har aldrig förstått hur man påtvingas det man ser med sina egna ögon? Hur fungerar det?
Ni klottrare är verkligen inte skarpa. Du sitter och "förstår inte hur man kan bli påtvingad det man ser", förstår du inte själv hur korkat det låter? De här personerna har systematiskt förstört tågvagnar och byggnader och du tycker det är helt okej att vi som arbetar och betalar skatt ska finansiera ert tramseri.

Det andra miffot snackar om 140 miljoner, vad han och du är för korkade med att begripa är att 140 miljoner är bara en liten del av vad allt klotter kostar. Addera sedan alla de år som den här skiten har pågått och du lär finna en siffra långt över 140 miljoner.

Det märks att de som sysslar med klotter är eller har varit pundare.

Har namn kommit ut än?
Senast redigerad av AstridEriksson 2020-02-26 kl. 06:36.
Citera
2020-02-26, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AstridEriksson
Ni klottrare är verkligen inte skarpa. Du sitter och "förstår inte hur man kan bli påtvingad det man ser", förstår du inte själv hur korkat det låter? De här personerna har systematiskt förstört tågvagnar och byggnader och du tycker det är helt okej att vi som arbetar och betalar skatt ska finansiera ert tramseri.

Det andra miffot snackar om 140 miljoner, vad han och du är för korkade med att begripa är att 140 miljoner är bara en liten del av vad allt klotter kostar. Addera sedan alla de år som den här skiten har pågått och du lär finna en siffra långt över 140 miljoner.

Har namn kommit ut än?

Hurru ditt miffo, ena miffot snackar om att de är höginkomsttagare och (du) andra miffot pratar om "oss" skattebetalare. Hur ska du ha det?

Vad gör du vaken så härdags herr skattebetalare? Vaknar extra tidigt för att skriva skit på flashback herr höga stortaxerare?

Jag befinner mig på andra sidan jorden så är lite tidsskillnad mellan oss.
Citera
2020-02-26, 06:47
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Hurru ditt miffo, ena miffot snackar om att de är höginkomsttagare och (du) andra miffot pratar om "oss" skattebetalare. Hur ska du ha det?

Vad gör du vaken så härdags herr skattebetalare? Vaknar extra tidigt för att skriva skit på flashback herr höga stortaxerare?

Jag befinner mig på andra sidan jorden så är lite tidsskillnad mellan oss.
Hur många som klottrar är höginkomsttagare? Hur många har ett jobb? Blir ju lite av en sensation för blaskorna när männen tjänar bra, är mitt i livet och har barn och villa.

Ja, vi vanliga människor börjar jobba klockan 07:00 men jag förstår om det upplägget är helt främmande för dig.

Jag är en kvinna. Trodde mitt användarnamn var tillräckligt tydligt men ah ...
Citera
2020-02-26, 06:47
Medlem
Sånna här skulle straffas med att få sitt hem ”bombat” utöver böterna, så får vi se om de tycker skadegörelse är lika kul.
Har FUP kommit? Vet vi vilka det är?
Citera
2020-02-26, 06:52
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:

Har namn kommit ut än?

Jag äter upp mina båda högerskor om inte dessa potentater är gräsrökare.
Har argumenterat mot såna i en annan tråd, där dom inte ville medge att man blir pubertal för livet av cannabis.
Det gör nåt med självinsikten också.
Citera
2020-02-26, 06:57
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hex30
Sånna här skulle straffas med att få sitt hem ”bombat” utöver böterna, så får vi se om de tycker skadegörelse är lika kul.
Har FUP kommit? Vet vi vilka det är?
Någon påstod att det var samma två män från den andra tråden plus någon vars signatur är Klik. Skulle inte förvåna mig om idioterna är ute och fortsätter trots att de satt häktade i över 2 veckor.
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Jag äter upp mina båda högerskor om inte dessa potentater är gräsrökare.
Har argumenterat mot såna i en annan tråd, där dom inte ville medge att man blir pubertal för livet av cannabis.
Det gör nåt med självinsikten också.
Säkert inte bara cannabis. Säkert andra preparat som används också. Många tycker ju om "blåbär". I detta fallet tror jag mer på något uppåt, typ kokain.
Citera
2020-02-26, 07:01
Medlem
Citat:
Hur många som klottrar är höginkomsttagare? Hur många har ett jobb? Blir ju lite av en sensation för blaskorna när männen tjänar bra, är mitt i livet och har barn och villa.

Ja, vi vanliga människor börjar jobba klockan 07:00 men jag förstår om det upplägget är helt främmande för dig.

Jag är en kvinna. Trodde mitt användarnamn var tillräckligt tydligt men ah ...

Haha, vem tror du har bäst insyn i graffitikulturen? Du eller jag?

Burkar kostar pengar, majoriteten är minst medelklass med välbetalda jobb och ordnade liv. Graffiti är idag en överklasshobby medan du sitter hemma och gnäller över invandrare på flashback.

Grattis, nu fick du ännu lite mer perspektiv över graffiti och inser att det är inget ovanligt för detta fall. Ja ni pöbeln brukar ju inte bry er om era jobb så förståerligt att ni sitter och snackar skit på flashback samma tid som ni börjar jobba............
Citera
2020-02-26, 07:02
Medlem
kitschis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det är väl bara att de som var barn tidigare och klottrade nu blivit vuxna och fortsätter klottra. Alla mognar inte med åldern eller behöver längre tid på sig.

Känd effekt av cannabis. Hjärnan utvecklas inte och beteendet hos personen blir inte åldersadekvat.
Citera
2020-02-26, 07:11
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Haha, vem tror du har bäst insyn i graffitikulturen? Du eller jag?

Burkar kostar pengar, majoriteten är minst medelklass med välbetalda jobb och ordnade liv. Graffiti är idag en överklasshobby medan du sitter hemma och gnäller över invandrare på flashback.

Grattis, nu fick du ännu lite mer perspektiv över graffiti och inser att det är inget ovanligt för detta fall. Ja ni pöbeln brukar ju inte bry er om era jobb så förståerligt att ni sitter och snackar skit på flashback samma tid som ni börjar jobba............
Vilken prestige du måste känna som har så stor insyn

Det där ditt antagande, eller har du någonting som bekräftar det påståendet? Du kan ju inte basera samhällsklassen på 2000 individer efter de tre männen i det här fallet.

Jag tar mitt jobb på väldigt stort allvar. Hade inte varit speciellt långvarig annars. Så männen i ämnet är invandrare? För det är de jag klagar på.
Citera
2020-02-26, 07:14
Medlem
Citat:
Vilken prestige du måste känna som har så stor insyn

Det där ditt antagande, eller har du någonting som bekräftar det påståendet? Du kan ju inte basera samhällsklassen på 2000 individer efter de tre männen i det här fallet.

Jag tar mitt jobb på väldigt stort allvar. Hade inte varit speciellt långvarig annars. Så männen i ämnet är invandrare? För det är de jag klagar på.

Nej, de är pursvenska.... Tackar som frågar.

Vilket antagande? Jag sa ju att jag har insyn, hur är det med läsförståelsen?

Klockan är över sju och du sitter fortfarande klistrad på FB? Är du säker på att du har ett jobb eller sitter du och ljuger som vanligt?
Citera
2020-02-26, 07:25
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av kattenjonsson
Men VERKLIGEN. Här sitter Björn med sin fula orangea fejja och snackar om samhällets kloakråttor medan det finns verkliga pissråttor som exempelvis Blattelito som mördade sin brud i badkaret, lämnade dottern ensam med sin döda moder. Han är snart ute... om han inte redan är det? Men "klottrare" ska vi knipa åt hårt med långa straff och höga böter.

Skrämmande.
Finns ju inga motsättningar mellan att bestraffa alla typer av brott, man måste inte så att säga börja i ena ändan och arbeta sig mot den andra, man kan jobba på flera fronter.
Såna här brott är förstås ytterst tacksamma att beivra, höginkomsttagare som av ren dumhet kostar skattebetalarna miljontals kronor, det är troligtvis så bra att insatsen betalar sig själv. Samhället sparar alltså pengar i absoluta tal genom att genomföra en sån här insats. Alltså mer pengar över till att bekämpa annan brottslighet.
Dessutom slipper vi förhoppningsvis se deras klotter i framtiden. win-win.
Citera
2020-02-26, 07:53
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unni.Drougge
Är en av dem Rickar* Fre*man? *= d

Två är namngivna och den tredje är det sekretess på, hans namn får man reda på när åklagaren lämnar in åtalet.

https://docdro.id/hCEBXeq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in