Citat:
Ursprungligen postat av
Lunatic
Alla sportkanaler Boxer, Comhem, Viasat, canaldigital har finns på på dreamboxen. Jag har inte lika många sportkanaler som kompisen som köpt HDBoxen med flera hundra kanaler, Det är även 1080p Dreambox han kör. Jag kör på datorn utan Box bredvid TVn och lite färre kanaler. Jag har Sport HD kanalen, Eurosport 1, 2, ATG live, 3 Sport HD,Sport Expressen, Men jag tittar aldrig på sport.
Och massa vanliga Viasat film HD som Action.m.m
Cmore HD paket med StarsHD, Hits HD, First HD Serie HD BBlive .m.m Orkar inte skriva alla 70.
Men allt beror på han som Delar ut pirat.
Sök på Flashback finns säkert trådar om Dreambox så slipper jag skriva om det här.

De boxarna med flera hundra kanaler har ingen äkta HD streaming, trots att det står så i rutan. De är så hårt komprimerade så man blir mörkrädd att titta på dem på 55". På en mobil eller platta är det okej. Att streama en HD kanal krävs multicast med extrema servrar som ligger på backbones och det har ingen tillgång till eller råd med, även mindre TV stationer i andra länder har inte ens egna backbones. Och ingen ISP ger tillgång till kreti och pleti till multicast (alltså "one to many"). Tro mig har jobbat på södra Sveriges största installationsfirma. Har grävt och installerat hundratals mil kabel.
Att det står att du "får" HD via en stream eller piratbox från Kina, Ukraina, Turkiet eller Ryssland stämmer inte. Det låter bra men är fake. Har själv haft mängder boxar och streama och det är lätt att mäta både vilken kodning och hurt hårt kodade de är. De kan förvisso tala om för dig att det är 1980x1080 men komprimeringen är så usel. Det är för att man har en begränsad utmatning av e stream.