Citat:
Ursprungligen postat av
Zymbal
Kan det ha varit när han loggade in på LWs mail? Och att han lämnade dörren öppen av samma anledning som tidigare föreslagits, att det skulle ge ifrån sig ett ljud som tex riskerade väcka barnet?
Svagheten i denna spekulation är att det vore stor risk att besöka LW vid den tidpunkten, samt stor risk då barnet lika väl kunde ha vaknat när han isåfall låste upp dörren.
Min tanke är att han loggat in på mailen från distans.
Ja, dessutom borde han vara blodig, inte bara på kläderna, utan även skorna.
Jag läste någonstans (NA?) att de enda som ringde in om skriken var det par som vi redan har hört om. Men det kunde knappast SD vetat om. Han borde ha sprungit iväg så fort som möjligt därifrån.
Tror också att han loggat på mail på distans.
Möjligen kan han ha återvänt senare på natten, efter att han gjort sig i ordning. Vittnen ska ju ha observerat en man med en plastpåse mycket senare på natten, men då i höjd med Eurostop. Detta är en bit norrut. Då kan han ha haft som ärende att öppna dörren för att avleda (se ut som människorov) och för att göra sig av med saker från mordet.
Men jag har svårt att tro på att han återvänder till mordplatsen. Men vem vet med den mannen, som lyser in med ficklampor på kvällarna i folks hus och påminner om att folk ska släcka sina lampor? Och dessutom väljer att mörda L*ena så nära hans eget hem?