2020-02-25, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det har tagits upp många gånger i tråden.
SD förstör alla han har kontakt med och han vet att välja personer som han kan göra till offer.
LW tappade sitt rättspatos och blev en efterhängsen pina för honom samtidigt som han inte släppte henne.
JG är som en formlös amöba som inte har någon egen vilja och ljuger för polisen.
HD är en städgumma som är helt kuvad och gärna hjälper honom att städa upp efter mordet.

Undrar om inte alla dessa tre var normala personer innan SD satte klorna i dem?
Det där jag fetat kan du ha alldeles rätt i.

Jag har blivit utmålad som varande del i "SD-sekten", men är glad att jag redan i ett av mina tidigaste inlägg karakteriserade SD som en person uppblåst av känslan av sin egen förträfflighet och att hans GC-rapporter är rakt igenom pinsamma pekoral. Hela karl'n är pinsam.

Om det visar sig vara SD som dödat Lena W blir i alla fall inte jag förvånad.
Citera
2020-02-25, 19:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
Kan det ha varit när han loggade in på LWs mail? Och att han lämnade dörren öppen av samma anledning som tidigare föreslagits, att det skulle ge ifrån sig ett ljud som tex riskerade väcka barnet?

Svagheten i denna spekulation är att det vore stor risk att besöka LW vid den tidpunkten, samt stor risk då barnet lika väl kunde ha vaknat när han isåfall låste upp dörren.

Min tanke är att han loggat in på mailen från distans.

Ja, dessutom borde han vara blodig, inte bara på kläderna, utan även skorna.

Jag läste någonstans (NA?) att de enda som ringde in om skriken var det par som vi redan har hört om. Men det kunde knappast SD vetat om. Han borde ha sprungit iväg så fort som möjligt därifrån.

Tror också att han loggat på mail på distans.

Möjligen kan han ha återvänt senare på natten, efter att han gjort sig i ordning. Vittnen ska ju ha observerat en man med en plastpåse mycket senare på natten, men då i höjd med Eurostop. Detta är en bit norrut. Då kan han ha haft som ärende att öppna dörren för att avleda (se ut som människorov) och för att göra sig av med saker från mordet.

Men jag har svårt att tro på att han återvänder till mordplatsen. Men vem vet med den mannen, som lyser in med ficklampor på kvällarna i folks hus och påminner om att folk ska släcka sina lampor? Och dessutom väljer att mörda L*ena så nära hans eget hem?
Citera
2020-02-25, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Vet ej, men har svårt att se att man kan tvinga barn i denna åldern. Sen om jag var HD så skulle jag vägra barnen att bo hos sin SD. Man får sjukt dåliga vibbar att han skulle kunna göra något mot barnen för att straffa HD. Men det är ju bara en magkänsla. Kan man (om det är SD) mörda en, kan man mörda flera. Han nämner ju för en kvinnlig granne att när allt detta lugnat ner sig så ska han göra något kriminellt! HD svävar i svaret och tror han menar sätta upp övervakningskameror. Tror jag inte en sekund på att SD menar.

Han kanske är rädd att få oväntat besök? Men den som behöver övervakas är väl snarast han själv.
Citera
2020-02-25, 19:32
Medlem
Citat:
Det är ju ingen nyhet att LW haft flera män , sen hur deras relationer var såsom sex m.m. vet jag ej. Och att hon var mobil/databeroende kan man räkna ut med diverse kroppsdelar, hon skrev ju till SD i princip dygnet runt. SD och LW var lika goda kålsupare i detta.
Jo, visserligen.
Men som du, vid det här laget säkert noterat så är det bara en av dem som är mördad.

Jag är f ö nästan säker på att det inte var datorn, mobilen eller tiden framför dessa skärmar som tog död på Lena.
Citera
2020-02-25, 19:34
Medlem
Rastades avatar
Rättegången ska tydligen börja imorgon.

Jag har fått i svar på att hela rättegången kommer upp på Youtube så att man kan lyssna på den åtalde o resterande förhör med målsäganden och vittnen.
Kommer bli intressant att få höra SD speciellt.

https://www.youtube.com/channel/UC2BNyH_pmojuXNiPUwgQbKw
Citera
2020-02-25, 19:34
Medlem
Citat:
Tänkte på det också, han fick väl se det av misstag om man ska tolka Springares svar när SD säger han han sett listan på alla namn. Släpps SD bör nog kvinnliga grannar, och även männen ha ögon i nacken när de rör sig i området, och även hemma kanske..

Ja, jag kan nog tänka mig att hela området även följer denna tråd. Han lär sälja huset och dra om han är normal. Men jag har en känsla av, om han mot alla odds släpps, kommer bete sig som att inget har hänt. Han skäms inte för allt detta. Kommer säkert försöka umgås med grannar, prata och köra på som det alltid varit. Medans alla grannar är livrädda.
Han blev delgiven fupen innan åtal väcktes. Om jag läste rätt så har han fått den både i pappersform och på läsplatta. Han kan varenda ord i den i så fall. Förstår om alla är oroliga i sina förhör och inte vågar prata. De har erfarenhet från Flashback och vet att vartenda ord kommer ut så småningom.

Edit: Fel av mig. Det var advokaten som fick papperskopia och digitalt. SD fick allt på läsplatta. Nu så blev det rätt.
Senast redigerad av Picasso2 2020-02-25 kl. 19:48.
Citera
2020-02-25, 19:49
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Intressant!

Har han STAMPAT på henne??

”samband med att blodbildstolkare Annelie Walter undersökte kläderna som Lena Wesström hade på sig vid anträffande! framkom att det fanns skospårsliknande avtryck i blod på Lenas kläder, två på kjolen och två på tröjan . ”

157 del A sid 1
Jag gissar att det är Hanna som sparkat och Stefan slagit..
Citera
2020-02-25, 19:50
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han blev delgiven fupen innan åtal väcktes. Om jag läste rätt så har han fått den både i pappersform och på läsplatta. Han kan varenda ord i den i så fall. Förstår om alla är oroliga i sina förhör och inte vågar prata. De har erfarenhet från Flashback och vet att vartenda ord kommer ut så småningom.

Edit: Fel av mig. Det var advokaten som fick papperskopia och digitalt. SD fick allt på läsplatta. Nu så blev det rätt.

Minns att Springare sa något likanade "Jaha, den skulle du inte ha fått ut" varvid SD fnissade.
Citera
2020-02-25, 19:53
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jo, visserligen.
Men som du, vid det här laget säkert noterat så är det bara en av dem som är mördad.

Jag är f ö nästan säker på att det inte var datorn, mobilen eller tiden framför dessa skärmar som tog död på Lena.

Absolut, känner att jag har rätt bra koll på det, faktiskt. Svarade på det du skrev att mer och mer kommer fram om LW, inte kommit fram så mycket mer än tidigare.

Nej, är väl få fall i världen där någon dött av skärmtid.
Citera
2020-02-25, 19:54
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Han kanske är rädd att få oväntat besök? Men den som behöver övervakas är väl snarast han själv.

Möjligt, varför inte säga det i klarspråk till en bekant. Han är bra märkligt.
Citera
2020-02-25, 19:57
Medlem
Lillarumys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Jag gissar att det är Hanna som sparkat och Stefan slagit..

Ja så kan det såklart vara, hon ljuger alldeles för mycket för att inget veta..
Citera
2020-02-25, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, dessutom borde han vara blodig, inte bara på kläderna, utan även skorna.

Jag läste någonstans (NA?) att de enda som ringde in om skriken var det par som vi redan har hört om. Men det kunde knappast SD vetat om. Han borde ha sprungit iväg så fort som möjligt därifrån.

Tror också att han loggat på mail på distans.

Möjligen kan han ha återvänt senare på natten, efter att han gjort sig i ordning. Vittnen ska ju ha observerat en man med en plastpåse mycket senare på natten, men då i höjd med Eurostop. Detta är en bit norrut. Då kan han ha haft som ärende att öppna dörren för att avleda (se ut som människorov) och för att göra sig av med saker från mordet.

Men jag har svårt att tro på att han återvänder till mordplatsen. Men vem vet med den mannen, som lyser in med ficklampor på kvällarna i folks hus och påminner om att folk ska släcka sina lampor? Och dessutom väljer att mörda L*ena så nära hans eget hem?

Var det inte på morgonen (typ runt 05:31) som någon loggat in på Lws mail? Jag tror att OM han varit på plats hos LW så är det långt senare, efter noggrann dusch & klädbyte isåfall. När adrenalinet lagt sig och han börjat tänka igenom risker (typ, borde radera i mailen osv).

Ja vem vet med den mannen, helt enig.
Senast redigerad av Zymbal 2020-02-25 kl. 20:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in