2020-02-25, 18:59
Medlem
T34Panzers avatar
Intressant!

Har han STAMPAT på henne??

”samband med att blodbildstolkare Annelie Walter undersökte kläderna som Lena Wesström hade på sig vid anträffande! framkom att det fanns skospårsliknande avtryck i blod på Lenas kläder, två på kjolen och två på tröjan . ”

157 del A sid 1
Senast redigerad av T34Panzer 2020-02-25 kl. 19:07.
Citera
2020-02-25, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Hade inte SD och HD pratat om att HD och barnen skulle "försvinna"?
Jo, det var väl när Hanna var i sin förlossningsdepression/psykos eller vad det nu var. Han är en oerhört skrämmande människa.

I en egen inspelning på mobilen hade SD ett upptuktande samtal med en av flickorna ang godisätning. Han är en riktigt vidrig farsa. Vem gör så?
Citera
2020-02-25, 19:04
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, det var väl när Hanna var i sin förlossningsdepression/psykos eller vad det nu var. Han är en oerhört skrämmande människa.

I en egen inspelning på mobilen hade SD ett upptuktande samtal med en av flickorna ang godisätning. Han är en riktigt vidrig farsa. Vem gör så?
Får man fortsätta ha vårdnad om man tänkt ta livet av familjen? Förresten ingen risk han blir fri.
Citera
2020-02-25, 19:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetat)
..och hade LW å sin sida brutit helt med SD, så hade hon levt idag!

Jag har nu tagit del av förhören med A*ron, Est*er och No*a. Det är en förfärlig bild vi får ta del av: en mamma, Lena W, som struntar i sina barn och som av bl a sin dotter E uppfattas som promiskuös. Förfärligt illa av Lena att inte kunna uppträda mer vuxet/moget.
Barnens bild av mamman är att hon är närmast besatt av att hålla på med datorn och mobilen. Yngste sonen beskriver sin mamma som "mobilberoende".

Pappa Ul*f W anger i förhör att han är besviken på Lena för att hon inte kunde låta bli att ge sig i lag med SD, en gift man.
Tidigare hade hon, enl UW, haft ett rättspatos. Detta hade försvunnit sedan hon börjat smyga med SD.

Det är ingen vacker bild av Lena W som nu successivt tonar fram. Solkigt är det.
Den som har erfarenhet av mörkrumsarbete förstår vad jag syftar på.

Det har tagits upp många gånger i tråden.
SD förstör alla han har kontakt med och han vet att välja personer som han kan göra till offer.
LW tappade sitt rättspatos och blev en efterhängsen pina för honom samtidigt som han inte släppte henne.
JG är som en formlös amöba som inte har någon egen vilja och ljuger för polisen.
HD är en städgumma som är helt kuvad och gärna hjälper honom att städa upp efter mordet.

Undrar om inte alla dessa tre var normala personer innan SD satte klorna i dem?
Citera
2020-02-25, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Får man fortsätta ha vårdnad om man tänkt ta livet av familjen? Förresten ingen risk han blir fri.
Beror lite på hur hela "hotet" såg ut där. Men om det var i närtid så tror jag nog han fått träffa barnen övervakat, och att H fått boendet. Men den där psykopaten har ju duperat ett helt samhälle, så en soc.tant hade nog inte varit svår att manipulera.
Citera
2020-02-25, 19:10
Medlem
Citat:
Tror jag inte. Han slår dom inte, han knarkar inte, han super inte, de har mat och kläder och han läser läxor med dom. Att han är klart personlighetsstörd och är taskig mot barnen är ingen anledning att han inte skulle få delad vårdnad. Detta under förutsättning att han går fri alltså.

Ingen kan väl tvinga barnen att träffa S? Jag har för mig att så stora barn själva väljer hos vem de vill bo också. Det man kan oroa sig för om inte S skulle bli dömd är att han gör hela familjen illa.
Citera
2020-02-25, 19:13
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det jag fetat)
..och hade LW å sin sida brutit helt med SD, så hade hon levt idag!

Jag har nu tagit del av förhören med A*ron, Est*er och No*a. Det är en förfärlig bild vi får ta del av: en mamma, Lena W, som struntar i sina barn och som av bl a sin dotter E uppfattas som promiskuös. Förfärligt illa av Lena att inte kunna uppträda mer vuxet/moget.
Barnens bild av mamman är att hon är närmast besatt av att hålla på med datorn och mobilen. Yngste sonen beskriver sin mamma som "mobilberoende".

Pappa Ul*f W anger i förhör att han är besviken på Lena för att hon inte kunde låta bli att ge sig i lag med SD, en gift man.
Tidigare hade hon, enl UW, haft ett rättspatos. Detta hade försvunnit sedan hon börjat smyga med SD.

Det är ingen vacker bild av Lena W som nu successivt tonar fram. Solkigt är det.
Den som har erfarenhet av mörkrumsarbete förstår vad jag syftar på.

Det är ju ingen nyhet att LW haft flera män , sen hur deras relationer var såsom sex m.m. vet jag ej. Och att hon var mobil/databeroende kan man räkna ut med diverse kroppsdelar, hon skrev ju till SD i princip dygnet runt. SD och LW var lika goda kålsupare i detta.
Citera
2020-02-25, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Ingen kan väl tvinga barnen att träffa S? Jag har för mig att så stora barn själva väljer hos vem de vill bo också. Det man kan oroa sig för om inte S skulle bli dömd är att han gör hela familjen illa.
Klart ingen kan tvinga dom i den åldern. Tänkte mer ifall dom ville träffa honom. Jag misstänker att SD kommer hamna i en kris om han släpps ut och vet att "hela världen" läst fupen. Nu vet han vad som står där. Han vet vem som sagt vad i förhör. Frågan är inte om han kommer hämnas, utan vem det drabbar först.
Citera
2020-02-25, 19:17
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos

Vet ej, men har svårt att se att man kan tvinga barn i denna åldern. Sen om jag var HD så skulle jag vägra barnen att bo hos sin SD. Man får sjukt dåliga vibbar att han skulle kunna göra något mot barnen för att straffa HD. Men det är ju bara en magkänsla. Kan man (om det är SD) mörda en, kan man mörda flera. Han nämner ju för en kvinnlig granne att när allt detta lugnat ner sig så ska han göra något kriminellt! HD svävar i svaret och tror han menar sätta upp övervakningskameror. Tror jag inte en sekund på att SD menar.
Citera
2020-02-25, 19:17
Medlem
Reimers avatar
Rättegången börjar i morgon och riksmedia sover fortfarande, proffstyckarna lyser med sin frånvaro, det här är fan inte normalt.

Ett sånt här fall borde få upp dem på tå kan man ju tycka, något smutsigare och snaskigare får man ju leta efter, intrigerna i "Midsomer murders" bleknar ju när man läser vad de inblandade har haft för sig, man får ju hoppas att åtminstone NA direktrefererar.

Men som sagt, var fan är LGWP, Alhem och "Professor pojkstreck" någonstans, de brukar ju aldrig vara blyga för att ventilera sina åsikter.
Citera
2020-02-25, 19:21
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Klart ingen kan tvinga dom i den åldern. Tänkte mer ifall dom ville träffa honom. Jag misstänker att SD kommer hamna i en kris om han släpps ut och vet att "hela världen" läst fupen. Nu vet han vad som står där. Han vet vem som sagt vad i förhör. Frågan är inte om han kommer hämnas, utan vem det drabbar först.

Tänkte på det också, han fick väl se det av misstag om man ska tolka Springares svar när SD säger han han sett listan på alla namn. Släpps SD bör nog kvinnliga grannar, och även männen ha ögon i nacken när de rör sig i området, och även hemma kanske..

Ja, jag kan nog tänka mig att hela området även följer denna tråd. Han lär sälja huset och dra om han är normal. Men jag har en känsla av, om han mot alla odds släpps, kommer bete sig som att inget har hänt. Han skäms inte för allt detta. Kommer säkert försöka umgås med grannar, prata och köra på som det alltid varit. Medans alla grannar är livrädda.
Citera
2020-02-25, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonada
Det här är ju sjukt intressant. Av vilka anledningar skulle han vilja kramas?

1. För att ge bilden av att SD är en empatisk och känslomässig människa som aldrig skulle kunna ha ihjäl en annan person?

2. För att få personen på "sin sida" och därmed sätta sig själv i en bättre ställning?

Oavsett så tror jag att SD gör detta endast för egen vinning med en ordentlig omtanke och utstuderad avsikt.

SDs (Lust/Makt)impulskontroll är obefintlig. Han släpps, Han har segrat ...han kan helt enkelt inte behärska sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in