2020-02-25, 13:20
Medlem
Halva Stockholm är på sportlovsresor över olika delar av världen denna vecka - risken att några kommer hem med virus lär minst sagt vara överhängande...
Citera
2020-02-25, 13:21
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Nej, eftersom de har en definition som skall vara uppfylld. Men det kommer säkert.
Hur ser den definitionen ut? Vad jag tidigare läst har definitionen uppfyllts med råge men visst... Låt oss strunta i namnet och fortsätta räkna liken på flera kontinenter. Inte bara Asien, utan även Europa och Mellanöstern har tappat kontrollen vilket jag anser uppfyller kriterierna.
Citera
2020-02-25, 13:22
Medlem
Vad är det för fel på Sverige? FHM råder ju alla med milda symtom att testa sig om man varit i drabbade områden (även i Italien). Kontakta media!
Citera
2020-02-25, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Hur ser den definitionen ut? Vad jag tidigare läst har definitionen uppfyllts med råge men visst... Låt oss strunta i namnet och fortsätta räkna liken på flera kontinenter. Inte bara Asien, utan även Europa och Mellanöstern har tappat kontrollen vilket jag anser uppfyller kriterierna.
Det finns ju massor med information på deras hemsida. https://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/pandemic/en/
Citera
2020-02-25, 13:23
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rackis
Halva Stockholm är på sportlovsresor över olika delar av världen denna vecka - risken att några kommer hem med virus lär minst sagt vara överhängande...

Japp. Jag känner personligen tre familjer som är i Italien på sportlov just nu, en familj på Teneriffa och två familjer åker skidor i Norge. Minst en av barnens klasskompisar är i Thailand.

Fattar inte hur de vågar.
Citera
2020-02-25, 13:24
Medlem
har följt tråden länge...läste i tråden att dom med ovanliga blodgrupper kan klara sig.
jag har orh minus cde negativ nånting,kommer inte riktig ihåg exakt,är jag safe då?
har handlat stenhårt i 2 veckor nu så jag har mat för minst 2månader,har inget jobb och gå till så idag gick jag ut för sista gången och har låst och belamrat dörren☹️
Citera
2020-02-25, 13:25
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flerkonton
Det finns ju massor med information på deras hemsida. https://www.who.int/csr/disease/swineflu/frequently_asked_questions/pandemic/en/
Det var en retorisk fråga. Jag kan läsa, jag ville dock att skolpolisen skulle förklara sin syn på definitionen.
Citera
2020-02-25, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja, jag fattar INTE varför folk ff är ute och reser! Stanna hemma(önsketänkande)
Jag tog en rejäl semester och reste upp till fjällen känns riktigt tryggt här massor med snö och inga folk. Stannar här och väntar ut eventuell kaos hemma i sthlm.
Citera
2020-02-25, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brevportot
har följt tråden länge...läste i tråden att dom med ovanliga blodgrupper kan klara sig.
jag har orh minus cde negativ nånting,kommer inte riktig ihåg exakt,är jag safe då?
har handlat stenhårt i 2 veckor nu så jag har mat för minst 2månader,har inget jobb och gå till så idag gick jag ut för sista gången och har låst och belamrat dörren☹️

Missade du att typ 95% av smittade individer klarar sig? "sista gången du gick ut"? Beklagar, det är härligt ute.
Citera
2020-02-25, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Jag tog en rejäl semester och reste upp till fjällen känns riktigt tryggt här massor med snö och inga folk. Stannar här och väntar ut eventuell kaos hemma i sthlm.

Undvik after-ski bara! Varmt i luften och packat med folk, där trivs viruset!
Citera
2020-02-25, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k5
Undvik after-ski bara! Varmt i luften och packat med folk, där trivs viruset!

Är inte på någon skidort
Citera
2020-02-25, 13:32
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Du kan ju inte bara förkasta ett rimligt resonemang med bara ett "nej" utan att underbygga med fakta och referenser?

Kika på vad en autoklav gör.
Och kika även vad kokande vatten gör för icke-sterila instrument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in