Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Precis. Hon vet. Jag tror inte hon varit inblandad i själva mordet. Men hon har fått veta vad som hänt, dom är ju tajta och levt ihop i 23 år (1997) läser man varandra rätt bra.
Sen har vi ju den lilla detaljen att HD städat golvbrunnar kliniskt rena hos SD, och förklarat det med att det är så hon alltid gör. Men bilder från hennes egna golvbrunnar (visade av förhörsledarna) ser riktigt skitiga ut.
Aktbilaga 149 Förhör med Hanna, sidan 449:
Direktlänk
”FL1: Mm..ah..tänkte bara utifrån att du gjorde rent golvbrunnen där hemma hos Stefan hur.. i förhållande till hur du tänker hemma hos dig.. för här verkar det inte vara särskilt rent.. i dom här..
Hanna : (tystnad)
FL1: Det kan vi vara överens om.
Hanna: Det är du som tycker att det inte är speciellt rent, jag tycker att det är svårt och se på ett kort.
Fl1: Mm..ja..vi har också varit i din lägenhet och sett..det var inte särskilt rent i golvbrunnarna. I kvalitet till att ni gjorde den där städningen hos Stefan då.. och då man gjorde rent överallt och även golvbrunnen.”
Just nu läser jag lite huller om buller och fastnade i nästa konstiga sak efter ditt tips om att läsa om städningen av golvbrunnen i SDs hus.
Det är hur lite SD gör när han fått "veta" att L*ena är försvunnen.
Det går inte att läsa en enda sida, utan att tusen tankar kommer upp!
Och H*annas reaktion på det hon får framför sig.
Jag måste läsa mer, men det är mycket märkligt hur lite H*anna säger sig ha pratat med SD om saken, hur lite hon ifrågasätter hans uppgifter som hon säger att han har sagt och gjort.
Kanske det är så att hon är så bräcklig, allt hon varit utsatt för med otrohet, sitt eget tidigare dåliga mående, så blir detta för mycket.
Hon blundar.
Hon duckar.
Är det så att det är så sårande allt han har gjort mot henne och den livslögn det innebär att hon har levt i; inte bara hon utan hennes barn. Allt är en enda lögn, och mannen som hon älskar (det verkar ju så?) är inget av det som hon har trott i 23 år (eller hur många det nu var) utan hela hennes liv är en stor bluff.
Men det är ingen snäll lite bluff, utan det som tittat fram bakom bluffen är det som vi andra kolla på film om; SKRÄCKFILMEN.
Hon vill inte veta att hon lever i skräckfilmen i realtid och hon har en av huvudrollerna.
Jag vill och tror att H*anna är oskyldig.
Om hon skulle ha någon del i det här, tror jag att hon är använd på det sätt som en psykopat gör. Hon har använts till att städa upp efter mordet och sedan anger han henne. Säger till polisen att de ska kolla henne.
De grillerna har han förmodligen satt i JG och det borde han ha gjort innan häktningen, för som jag minns det var det i samband med att hon blev häktad i augusti- 19 som utredarna berättade det för henne.