2020-02-25, 12:20
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det fetade:
Hon visste att hon inte skulle få svar just då:

"2017-04-12 00:32 - Stefan Davidsson: Nattis menade jag
2017-04-12 00:32 - Lena Wessström: Jag berättar klart, du får läsa i morgon, är vik1igt
och känsligt"
Men känns olustigt med ett medelande i minuten . Varför inte ett långt meddelande ?
Citera
2020-02-25, 12:20
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om han ändå blockat henne och brutit
kontakten helt. Då hade LW varit tvungen
att acceptera att han hade valt HD.

De kunde ha ignorerat henne och hållit
varandra i hand, kramats offentligt.
Visat henne att det inte angick henne.
Vilken skit till man..fy..
Vilken idiot som lät ett psykfall styra sitt liv.. livet rasade runt henne så att hon började i psykterapi isf men för sent. Att LW var tokig vet vi men uppenbart inte SD

strof med fler som kallar SD kontrollfreak tycker man kunde sluta hyckla. Nån gång.....
Citera
2020-02-25, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Hoppas att både HD och JG får straff, att dom ljuger och undanhåller information.
JG du läser här, hoppas du har ont i bröstet varje dag.
Har läs någonstans, att SD bror bryt kontakt med honom, skulle vilja läsa igen, men kan inte hitta.
Men sluta. Det där är inte okey nånstans!
Citera
2020-02-25, 12:24
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Jer*y Gr*y vilken tomte alltså, hoppas han svettas på än! Du läser ju här också, det vet vi Jer*y!

Citat:
Citat:
JE: De .. det uppfattade inte jag. Så att efter två och en halv timme då sa jag liksom jag aah, jag har inte ätit nån lunch, jag har .. jag har liksom .. jag, jag ska till jobbet han sa aah men vi skulle gärna vilja fortsätta och såhär. Ja men jag måste i alla fall gå på toan sa jag , aah men aah gör du det och .. Ja. Så då gick jag på toan och då .. då gick dom ut först och pratade, och sen kom dom in, sen fick vi gå på toan, dom gick och hämta nyckeln. Sen det.. det var då jag radera allting.

ST: Ja juste.

JE: Det här kan .. det här kan ligga mig till last sen, det vet jag inte. Men jag,jag vet inte hur Telegram fungerar, syns det i min mobil att jag har raderat historiken, eller är det bara tom?

ST: Det är bara tomt.

JE: Jag kommer bara säga till dom att ja, jag har raderat historiken hela tiden.

ST: Aah.

JE: Så jag har raderat i ... Ipaden och datorn nyss, och ... men kan dom plocka upp, via nån cloud eller sådär?

ST: Inte via nån cloud, det finns .. det finns ingenting lagrat utanför utan det är om .. om det finns i telefonen nånstans.

Varför sitta och radera saker när man vet att polisen vill veta allt...

Ja han är så bortgjord.
Här sitter han ännu en gång och och diskuterar undanhållen information.

Till JERRY
VI vet ju att du hänger här inne och läser.
Håller du fortfarande på att försöka kartlägga oss och ev tankar på kontakta oss?
Vi är inte rädda för dig, du är inget annat än ett stor ryggradslös fegis.
N@a hade alldeles rätt om dej.

Efter att ha läst förhören och chattarna med Steffe så utnämner jag härmed dig till ”Årets Idiot”.
Citera
2020-02-25, 12:24
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickomyra
Men känns olustigt med ett medelande i minuten . Varför inte ett långt meddelande ?

Viktiga och känsliga ting ska man dessutom inte ta upp på det sättet. Om Lena vill bli hörd och förstådd på riktigt skulle hon berättat för honom face-to-face.

Det blir bara jobbigt att läsa långa meddelanden i längden och det går inte in i huvudet och hjärtat på en trots att det handlar om viktigs känsliga ämnen. Människan fungerar så psykologiskt sätt. Iaf de flesta av oss.
Citera
2020-02-25, 12:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Precis. Hon vet. Jag tror inte hon varit inblandad i själva mordet. Men hon har fått veta vad som hänt, dom är ju tajta och levt ihop i 23 år (1997) läser man varandra rätt bra.

Sen har vi ju den lilla detaljen att HD städat golvbrunnar kliniskt rena hos SD, och förklarat det med att det är så hon alltid gör. Men bilder från hennes egna golvbrunnar (visade av förhörsledarna) ser riktigt skitiga ut.

Aktbilaga 149 Förhör med Hanna, sidan 449:
Direktlänk

”FL1: Mm..ah..tänkte bara utifrån att du gjorde rent golvbrunnen där hemma hos Stefan hur.. i förhållande till hur du tänker hemma hos dig.. för här verkar det inte vara särskilt rent.. i dom här..

Hanna : (tystnad)

FL1: Det kan vi vara överens om.

Hanna: Det är du som tycker att det inte är speciellt rent, jag tycker att det är svårt och se på ett kort.

Fl1: Mm..ja..vi har också varit i din lägenhet och sett..det var inte särskilt rent i golvbrunnarna. I kvalitet till att ni gjorde den där städningen hos Stefan då.. och då man gjorde rent överallt och även golvbrunnen.”

Just nu läser jag lite huller om buller och fastnade i nästa konstiga sak efter ditt tips om att läsa om städningen av golvbrunnen i SDs hus.

Det är hur lite SD gör när han fått "veta" att L*ena är försvunnen.
Det går inte att läsa en enda sida, utan att tusen tankar kommer upp!

Och H*annas reaktion på det hon får framför sig.

Jag måste läsa mer, men det är mycket märkligt hur lite H*anna säger sig ha pratat med SD om saken, hur lite hon ifrågasätter hans uppgifter som hon säger att han har sagt och gjort.

Kanske det är så att hon är så bräcklig, allt hon varit utsatt för med otrohet, sitt eget tidigare dåliga mående, så blir detta för mycket.

Hon blundar.
Hon duckar.
Är det så att det är så sårande allt han har gjort mot henne och den livslögn det innebär att hon har levt i; inte bara hon utan hennes barn. Allt är en enda lögn, och mannen som hon älskar (det verkar ju så?) är inget av det som hon har trott i 23 år (eller hur många det nu var) utan hela hennes liv är en stor bluff.

Men det är ingen snäll lite bluff, utan det som tittat fram bakom bluffen är det som vi andra kolla på film om; SKRÄCKFILMEN.

Hon vill inte veta att hon lever i skräckfilmen i realtid och hon har en av huvudrollerna.

Jag vill och tror att H*anna är oskyldig.
Om hon skulle ha någon del i det här, tror jag att hon är använd på det sätt som en psykopat gör. Hon har använts till att städa upp efter mordet och sedan anger han henne. Säger till polisen att de ska kolla henne.
De grillerna har han förmodligen satt i JG och det borde han ha gjort innan häktningen, för som jag minns det var det i samband med att hon blev häktad i augusti- 19 som utredarna berättade det för henne.
Citera
2020-02-25, 12:26
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja men självklart är innehållet svårtsmält Snor-Johan. Det visar på en galen Lena som hotar, stalkar, kränker, trakasserar, kontrollerar, manipulerar både SD och till viss del HD.

Vem kunde trott det om Lena om vi inte med egna ögon sett detta?
Har läst flera tusen sidor med samma innehåll hur SD ger en galen Lena full kontroll över hans liv.
SD uppgav på P7,an han hade kraftfullt övertag såväl psykiskt som fysiskt över LW. Det är inte sant och får nog tillskrivas han skämdes för att medge en liten kvinna med vilja av stål hade oinskränkt makt över honom.

SD klarade tyvärr inte av att handskas med hennes sjukliga efterhängsenhet.

Hon beskrev själv i FUP att hennes första månader i livet blev hon slagen lämnad hungrig och helt utan mänsklig kontakt. Det var den kontakten som förgäves sökte hos SD. Fruktansvärt tragiskt fall

Framgick inte om misshandeln av henne var på barnhem eller av hennes biologiska föräldrar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-02-25 kl. 12:36.
Citera
2020-02-25, 12:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nivijag
Hoppas att både HD och JG får straff, att dom ljuger och undanhåller information.
JG du läser här, hoppas du har ont i bröstet varje dag.
Har läs någonstans, att SD bror bryt kontakt med honom, skulle vilja läsa igen, men kan inte hitta.

Du hittar en förträflig innehållsförteckning över alla bilagorna här:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Aktbilaga 148 innehåller alla förhör med Stefans anhöriga och kollegor

Ladda ner här: https://www.jottacloud.com/p/tyb3h5fnqkplkf7sptyxmwl6/_54672473ccd84ace87f9174ca89c0b8a_14744946f6a55bdd 6a7bffddcc5b914d783/list/@@147:eb58c1221e4c7d14bae93b7455adb455

eller HÄR från Minfil
https://minfil.com/vfIeL5c8ob/B2705-18_Aktbilaga_148_F_rh_r_SD_pdf
Citera
2020-02-25, 12:33
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Har läst flera tusen sidor med samma innehåll hur SD ger en galen Lena full kontroll över hans liv.
SD uppgav på P7,an han hade kraftfullt övertag såväl psykiskt som fysiskt över LW. Det är inte sant och får nog tillskrivas han skämdes för att medge en liten kvinna med vilja av stål hade oinskränkt makt över honom.

SD klarade tyvärr inte av att handskas med hennes sjukliga efterhängsenhet.

Ja han berättade det för läkaren för att hemlighålla motivet för mordet. Alla hade förstått direkt att han är mördaren om de vetat hur hotad och kontrollerad han var.

Du minns kanske att jag skrev det redan när det utlåtandet kom? Att det var kanske tvärtom och han försöker dölja det genom att hävda motsatsen.
Citera
2020-02-25, 12:35
Medlem
DenSomSokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Viktiga och känsliga ting ska man dessutom inte ta upp på det sättet. Om Lena vill bli hörd och förstådd på riktigt skulle hon berättat för honom face-to-face.

Det blir bara jobbigt att läsa långa meddelanden i längden och det går inte in i huvudet och hjärtat på en trots att det handlar om viktigs känsliga ämnen. Människan fungerar så psykologiskt sätt. Iaf de flesta av oss.

LW är inte oskyldig direkt, satan vad hon ställt på SD, men om nu HD vetat om att han varit otrogen. Varför i helvete blockade SD inte henne bara, ignorera henne totalt och satsade på att få HD tillbaka. SD kunde inte låta bli LW, klart att hon blir frustrerad, sen att hon blir totalt besatt är en annan femma, en besatthet som tragiskt nog (förmodligen) blev hennes död.

Men jag blir inte klok på detta. Hade varit enkelt att lösa, SD säger att LW ska lämna honom och familj ifred, blocka allt. Hon fortsätter, han polisanmäler och hon får kontaktförbud, enkelt! Meeen då kräver det att man inte har någon kontakt tillbaka till LW, då bryts det direkt.

Ja jisses, jag blir fan helt snurrig i huvudet av all text jag läst senaste dagarna.. men så mycket får jag ihop. Hade SD fått som han velat, så hade han satt på hela områdets kvinnor.

Inte läst något förhör/vittnesförhör med A*nnika, hon bör ju blivit hörd med tanke på sin kontakt med SD, någon som läst?
Citera
2020-02-25, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Men sluta. Det där är inte okey nånstans!

Så länge han ljuger, tycker inte synd om honom.
Citera
2020-02-25, 12:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Ja vad ska man säga.
HD må vara avskriven på pappret, men var och en som läser förhören med henne ser ju hur hon försöker slingra sig och uppenbart ljuger i förhören. I mina öhon är hon (med)skyldig till underlåtenhet att avslöja brott, undanröjande av bevis, skyddande av brottsling. För fan Hanna ta bladet från munnen och ut med sanningen. För dina barns skull åtminstone.

Jag hoppas de (god)trogna vännerna i geokretsen och kolllegor läser förhören med henne.
https://minfil.com/h9J0L4c1o7/B2705-18_Aktbilaga_149_F_rh_r_HD_pdf

Om hon vet vad sanningen är?
Men som jag förstår det,; handlar hennes vittnesmål i rättegången om SDs tidigare tankar på att avsluta familjen. Det är åklagarens vittne, men kommer försvaret använda henne också?

Kanske utredningen fortsätter med att utreda vidare om det kan finnas någon koppling? Eller betyder det att utredningen är nedlagd nu och inte kommer att återupptas om inget nytt kommer upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in